Recenze: Kominského metoda (2. řada) - Michael Douglas a Alan Arkin zvládají s humorem výpadky paměti, sex na lécích a blížící se smrt

Kominského metoda | Netflix
A přesně o tom je seriál Kominského metoda. O dvou celoživotních kamarádech, kteří rádi vzpomínají na mládí, ale zároveň jsou realisté. Pravda, duchem mladší a šarmantnější herec Sandy se tomu sice brání o dost víc než jeho přítel a agent Norman, ale nikdy nezapomíná, že jsou na stejné lodi.
Alan Arkin, Michael Douglas
Kominského metoda | Netflix
S humorem a chytrými hláškami nás tito dva provází svým životem a učí nás, že ztráta humoru by měla být skutečně tím posledním, co v životě ztratíme, neboť bez něj bychom mohli rovnou pod kytky. Jejich život přitom vůbec není snadný a už vůbec ne vtipný. Normanovi právě po 47 letech manželství zemřela žena na rakovinu, jeho dcera je alkoholička a vnuk se vrhl do náruče scientologické církve. Sandy je zase 3x rozvedený, vede školu herectví, protože jeho vlastní kariéra mu úplně nevyšla, dcera randí s chlapem, který je skoro stejně starý jako on, díky zvětšené prostatě musí stále na záchod a ještě mu objeví rakovinu. Možná proto spolu oba tihle "páprdové" neustále tráví čas a chodí léta obědvat na stejné místo s číšníkem, který je snad ještě starší než oni a baví se každodenní dávkou adrenalinu, jestli jim objednávku vůbec donese v celku.
Alan Arkin, Michael Douglas
Kominského metoda | Netflix
Norman a Sandy jsou totiž jako manželé, dokážou se do krve pohádat, jsou sarkastičtí, bručiví, ale mají se rádi a jsou tu jeden pro druhého v dobrém i zlém. A to je přesně to pravé koření života, jejich diskuse a nadhled nemají chybu. Takže ačkoli je seriál o skutečně vážných věcech a je jasně ukázáno, že stáří je na prd, je tu zároveň naděje, že s humorem jde všechno líp a že dokud žijeme a máme kolem sebe lidi, které máme rádi, stojí to za to, i když už to není, co bývalo.
Přidejte ještě vynikající výkony ústředního dua Michael Douglas a Alan Arkin a vyjde vám vskutku povedený seriál. První série byla poněkud odlehčenější a trošku vtipnější, ovšem ta druhá, která si právem došla pro nominaci na cenu Emmy je sice méně úsměvná, zato slušně vygradovaná. Celý příběh je rozdělen do jednotlivých kapitol, takže má divák pocit, že listuje knihou - kronikou života obou pánů, což je asi jediná nevýhoda seriálu, neboť druhá série skončila tak nějak divně. Zajímavé přitom je, že divák dostane všechny odpovědi na své otázky ale tak přirozeně a plynule, že si toho ani nevšimne a najednou už běží titulky. Řeknete si: "To je jako vše?" Zatím ano, oba pánové mají karty rozdané, smysl svých životů už našli, na další stránce s novou kapitolou už čeká jen konečné finále, kterého se diváci dočkají až ve třetí, poslední sérii. Kdy se tak stane Netflix zatím neoznámil.
Hodnocení: 80%