Pár týdnů po světové premiéře na festivalu v Cannes přichází do českých kin Fénické spiknutí. Wes Anderson se vrací s dalším svým „domečkem pro panenky“ a znovu dokazuje, že podobnou budovu lze vystavět nespočtem různým způsobů. A také, že odlišné stavební kameny garantují odlišný zážitek z pobytu v takové „budově“. Hlavními průvodci nám tentokrát budou Benicio Del Toro, Mia Threapleton a Michael Cera.
Na povědomou strunu hraje také akční thriller Balerína – nejnovější projekt z rozsáhlého universa Johna Wicka. Na cestu za krvavou pomstou se tentokrát vydává Ana de Armas coby baletka Eva Macarro, odchovaná zabijáckým klanem ruských Romů. Patrioty a notorické zákazníky obchodů s loveckými potřebami zaručeně potěší (a překvapí) několik scén natočených v Praze.
Balerína: finální trailer | Vertical Entertainment
Protagonistka stojí také v centru dramatu Nebelkind – konec mlčení. Hannah se ovšem neživí nájemnými vraždami, nýbrž hlídáním vlků v hornorakouském národním parku. Jeden z nich protagonistku zavede do české vesnice, kde se narodila její babička. Režisérka Tereza Kotyk ve svém druhém celovečerním filmu řeší problematiku poválečného odsunu Němců.
Nebelkind: Konec mlčení: teaser trailer | Pilot Film
A teď zase pro změnu jedna žánrovka. Horor Klaun v kukuřičném poli působí na základě synopse a plakátu jako tuctová vyvražďovačka, těžící z popularity série Terrifier. Za projektem ovšem stojí Eli Craig, který před patnácti lety debutoval vynalézavým parodickým hororem Tucker & Dale vs. Zlo. Překvapí i tentokrát?
Klaun v kukuřičném poli: trailer | Bionaut
Pokud chcete do kina s malými dětmi, vraždícímu klaunovi se vyhněte a vezměte je na hodinové pásmo Kinošpunt. Šest kraťasů z různých koutů Evropy, dlouhých dvě až třináct minut, posílá do kin distributor Krutón v rámci projektu Young & Short. Doporučený věk: 4–7 let.
A na závěr jedna kuriozita. Eva Toulová (Jak se moří revizoři) se tentokrát rozhodla kritizovat českou byrokracii. Nadčasové podobenství ale nečekejme. Krtkův svět se zabývá aktuální kauzou kolem titulního zábavního parku. Josef Roušal, jeho vlastník a hlavní hrdina filmu, je zároveň jeho hlavním sponzorem. Boj s úřady, soudy a médii tedy samozřejmě film ukazuje jen z jeho úhlu pohledu.