Recenze: Old Guard: Nesmrtelní s Charlize Theron je akční sci-fi podobná legendárnímu Highlanderovi. Netflix zkouší etablovat další akční hrdinky

Old Guard: Nesmrtelní | Netflix
Ostatně letošní akční hit Vyproštění, na který psal recenzi kolega Roman, dokázal, že dobré akční filmy umí. Nyní přišel s novou akční podívanou, pro jejíž námět si zaskočil do komiksového světa.
Charlize Theron
Old Guard: Nesmrtelní | Netflix
Hlavními hrdiny příběhu jsou nesmrtelní mstitelé pod vedením Andy (Charlize Theron). Pracují jako žoldáci, kteří se po celá staletí snaží bojovat za ty "hodné" a trošku ten náš svět napravit. Čím dál víc jim ale dochází, že je to marné a zbytečné. Navíc jim jdou po krku lidé, kteří se snaží jejich schopnosti neuvěřitelně rychlé regenerace využít, a nastraží past, do níž se Andy, Brooker (Matthias Schoenaerts), Nicky (Luca Marinelli) a Joe (Marwan Kenzari) chytí. Jejich existence je v ohrožení a navíc se po více než 200 letech objeví nový nesmrtelný - dívka Nile (KiKi Layne), která potřebuje pomoc...
Bohužel se ale trefa do černého tentokrát nekonala. Old Guard: Nesmrtelní není to, z čeho by si filmový fanoušek sedl na zadek a chtěl další nášup. Nejde o úplně špatný film a mnoho věcí na něm funguje skvěle, ale není to ono. Chybí tomu šťáva a energie a ještě něco, co se špatně popisuje, jednoduše něco navíc. Za tu energii paradoxně může i kvalitní herecký výkon Charlize Theron, která dostála přesně tomu, co po ní scénář chtěl - tisíci lety života znuděnou Andromaché, která už nemá ani sílu a ani chuť jít dál. Když se ale jedná o hlavní postavu příběhu, nefunguje to. Pokud by dostaly větší prostor její kolegové a zvláště pak nadmíru sympatičtí a chvílemi skutečně vtipní Nicky a Joe, mohlo by jít o skvělou protiváhu, ovšem nestalo se tak.
Luca Marinelli, Marwan Kenzari, Charlize Theron, KiKi Layne, Matthias Schoenaerts
Old Guard: Nesmrtelní | Netflix
Hereckým výkonům se nedá nic vytknout. Všichni odvádějí velmi dobrou práci a jejich hrdinové jsou skuteční, civilní a reální. Navíc je jasné, že (kromě mladičké Nile) mají své za sebou a viděli tolik hrůz, že zachovat si nadhled a pozitivní přístup je téměř nemožné. Sympatické je i to, že se tvůrci rozhodli do tématu "nesmrtelnosti" nepodnikat žádné sáhodlouhé sondy a vše jen chytře naznačit, tak, aby nebyl divák příliš zmatený.
Za povedený považuji i soundtrack a když došlo na akční scény, byly dobře vystavěné a triky hojení ran zdařilé. Stejně jako kostýmy, které představovaly vlastně jen rozstřílená trička špinavá od krve.
Tvůrci si samozřejmě nechali otevřený konec, který přímo vyzývá k pokračování, ať už v podobě druhého filmu nebo případného seriálu. Na druhou stranu si to ale s ohledem na události z filmu nedovedu přestavit. Jednoho člena týmu budou poměrně dlouho postrádat a jejich vůdce je jaksi mimo hru... A stavět všechno na Nile a Nickovi s Joem by asi příliš netáhlo. Charlize Theron je hlavní hvězda a její postava je chodící vraždící stroj, který zná snad všechny bojové techniky lidstva. Bez ní by to byla ztráta času. Navíc by se diváci díky ní a jejím parťákům mohli přenášet skrze vzpomínky do minulosti, což by mohlo být velmi zajímavé.
To je ale otázkou budoucnosti a toho, pro co se u Netflixu rozhodnou. Potenciál to v sobě každopádně má.
Hodnocení: 60%