Disneyho pohádky, které byly v plánu a nejspíš je nikdy neuvidíme

Disneyho pohádky, které byly v plánu a nejspíš je nikdy neuvidíme
Císařův slavík | Colin Stimpson
Jiné mají štěstí a filmaři je předělají do úplně jiné podoby, která nakonec do kin zamíří, např. z projektu The Kingdom of the Sun se stal Není král jako král a ze Sněhové královny veleúspěšné a diváky milované Ledové království. Zde je ale seznam těch snímků, které v průběhu své cesty do kinosálů boj prohrály a diváci je s největší pravděpodobností nikdy nespatří.

Gigantic

U Disneyho vždy natáčeli adaptace oblíbených klasických pohádkových příběhů (Popelka, Šípková Růženka, Kráska a zvíře, Locika, Sněhurka, Sněhová královna) a výjimkou neměla být ani pohádka o Jankovi a kouzelné fazoli. Její verzi připravovalo studio pod názvem Gigantic. Děj snímku se měl odehrávat ve Španělsku v 15. nebo 16. století a jeho hlavními hrdiny měl být Janek a 11-ti letá obryně jménem Inma. Celý projekt byl s velkou pompou oznámeno v roce 2015 na D23 Expo a tím, že režie se měl ujmout Nathan Greno a soundtrack měli napsat Robert Lopez a Kristen Anderson-Lopez. Snímek měl podle prohlášení z dubna 2017 zamířit do kin v roce 2018, pak byl přesunut na rok 2020 a šest měsíců nato byl nakonec zrušen úplně.
disneyho-pohadky-ktere-nikdy-neuvidime-3
Gigantic | Disney

King of Elves

Spisovatel Philip K. Dick a jeho sci-fi romány jsou v Hollywoodu oblíbenými hosty, z Dickových děl se již dočkaly filmového zpracování takové klasiky jako Blade Runner, Minority Report nebo Total Recall. Disney si mezi jeho díly vybralo povídku King of Elves z roku 1953, kterou se rozhodlo v roce 2008 natočit jako animovaný film. Premiéru měl mít animovaný King of Elves v roce 2012 a režírovat měli Aaron Blaise a Robert Walker. V roce 2009 se ale práce na filmu zastavily a Blaise od Disneyho odešel. Po několika letech zveřejnil několik nádherný konceptů, které k filmu vznikly. V roce 2011 se sice projekt měl opět rozjet, ale místo toho definitivně skončil v šuplíku.
disneyho-pohadky-ktere-nikdy-neuvidime-1
disneyho-pohadky-ktere-nikdy-neuvidime-5

Newt

Byl plánovaným snímkem studia Pixar, které však jeho premiéru stáhlo z toho důvodu, že se jeho zápletka o posledním páru modronohých mloků až nápadně podobala snímku Rio konkurenčního studia DreamWorks.
disneyho-pohadky-ktere-nikdy-neuvidime-7
Newt | Pixar

Where the Wild Things Are

V 80. letech byl John Lasseter, později jedna z nejvýznamnějších tvůrčích postav studia Pixar, řadovým zaměstnancem studia Diseny a pracoval na vzniku nových animačních technologií. V té době vlastnilo Disney práva na dětskou knihu Maurice Sedaka Tam kde žijí divočiny s tím, že by studio natočilo její adaptaci. Lasseter se do toho pustil a vypracoval krátký počítačově animovaný snímek jako test nové počítačové technologie a zároveň tlačil studio, aby jejich budoucí projekt The Brave Little Toaster natočilo v kombinaci tradiční a počítačové animace. U Disneyho ale o počítačovou animaci nestáli, pokud by to nepřineslo možnost rychlejší a levnější animace a Lasseter byl propuštěn. Disney ztratilo práva, chopili se jich Warneři a svou verzi příběhu natočili a vydali pod názvem Max a maxipříšerky. Na Lassterovu práci se ale díky YouTube podívat můžeme.

Wild Life

Dalším nerealizovaným příběhem je dětská verze Pigmalionu od George Bernarda Shawa. Filmová verze nesla název Wild Life a měla vyprávět příběh slonice Elly, která se stane celebritou v newyorských klubech. Na projektu přes dva roky pracovat Hans Bacher, podle jehož slov projekt narazil na problémy s příběhem, který obsahoval příliš "dospěláckého" humoru.
disneyho-pohadky-ktere-nikdy-neuvidime-2
Wild Life | Hans Bacher

Yellow Submarine

Ač se to zdá neuvěřitelné, studio Disney opravdu plánovalo animovaný remake snímku skupiny The Beatles Žlutá ponorka. Režírovat měl Robert Zemeckis a v plánu byl podle smlouvy i muzikál na Broadwayi. Ze všeho ale sešlo a Žlutá ponorka dále patří jen Beatles (a já si myslím, že je to dobře!).
disneyho-pohadky-ktere-nikdy-neuvidime-6
Yellow Submarine | Disney

The Nightmare Before Christmas 2

Po nečekaném úspěchu filmu Ukradené Vánoce Tima Burtona se v Disney rozhodli, že z toho vytěží maximum. Snímek šel do kin pod hlavičkou Touchstone Pictures, jíž Disney vlastní a to kvůli temnějším prvkům v příběhu. Později ale distribuci filmu (respektive poté, co film slavil úspěch) v Disney převzali zcela a již pod svým logem Ukradené Vánoce uvedlo na video a později i v 3D verzi do kin. Protože zájem neuvadal, hodlal Myší dům natočit druhý díl příběhu, který měl být natočen s použitím počítačové animace. Stopku projektu dal nakonec podle všeho Tim Burton, který řekl striktní ne. „Vždy jsem byl vůči Ukradeným Vánocům velmi ochranitelský,“ uvedl režisér. „Nebudou se točit pokračování ani žádné podobné věci... tohle není nějaký masový produkt, je důležité zachovat čistotu příběhu.“
Ukradené Vánoce Tima Burtona
Ukradené Vánoce Tima Burtona | 1993 Touchstone Pictures

The Emperor and the Nightingale

Císařův slavík je klasickou pohádkou Hanse Christiana Andersena z roku 1843. U Disneyho chtěli slavíka natočit ve 40. letech, ale žádný z konceptů se neujal. V 90. letech se o to opět pokusili. Režírovat měl Randy Haycock, scénáře se ujal Robert Reece a hlavními animátory byli Colin Stimpson a Mike Gabriel. Děj se měl z Číny přesunout do Indie. Ale opět z toho nic nebylo. V roce 2003 se měl The Emperor and the Nightingale natáčet znovu jako počítačově animovaný film, ale šest měsíců nato byl úplně zrušen.
disneyho-pohadky-ktere-nikdy-neuvidime
Císařův slavík | Colin Stimpson