Profilový obrázek

tindersticks

Pepek Námořník

Komentáře 127

Od nejnovějších
  1. Můžu ti říct tajemství?
    Můžu ti říct tajemství? (2024)
    4
    Nektere dokumenty na Newtflixu jsou hodne zajiamve, u nekterych je lepsi si precist za 5 minut popis na wilkipedii. Tohle je ten druhý případ - samotné tema proste neni dostatecne nosne.
  2. Kouř
    Kouř (1990)
    9
    Nedocěeněný, stylizovaný kousek z roku 1989. Muzikál /rytmikál, vizuálně případně ponurý (myslím, že stačilo přidat filtr, zbytek takhle bezvýchodně vypadal i nez zásahu filmařů) s obsazením Sklep + kamarádi je parádní výpověd doby, kdy se perestrojka lámala v revoluci (závěr byl natočen po 17.11.89). Afektované neherectví Slováka, Cabana nebo Duška nevadí, naopak, hudební složka (až na průměrnou písen Evy Holubové) je skvělá (obě dvě verze Je to fajn, Tak co kotě). Možná nejlepší Vorlův film.
  3. Atomová katedrála
    Atomová katedrála (1984)
    3
    Od režiséra Balíka, nomenklaturní to persony, nešlo čekat nic jiného než socialistický realismus. Kdo to ví, nemůže se divit té (v lepší případě) nemastné neslané podívané, kterou se tedy v tomto případě snažil Balík okořenit trochou soudružské kritiky. Vhled pod povrch výstavby jaderné elektrárny nepřináší žádný hluboký zážitek, a to zejména z toho důvodu, že režisér byl spíš komunista než talentovaný umělec. Nad čím ovšem zůstává rozum stat je fakt, že si nepohlídal ani rutinní řemeslo - podivná hudba, rychlé, nelogické střihy, nadbytečné záběry a dokonce nedokonalé postsynchrony. Jakoby to byl už jen filmy z povinnosti i pro soudruhy.
  4. Nad námi svítá
    Nad námi svítá (1952)
    3
    Propaganda jako řemen, pro hledače dobových zvráceností ovšem zábava (byt rok 1952 rozhodně zábavný nebyl). Průzkumník minulosti shlédne horníků, který trhá rekordy a je kvůli tomu zahlížen ze strany ostatních horníků, dále pak vedoucího, bývalého majitele, který je zprvu zapšklý, ale pak propadne budovatelskému nadšení, cikána ve výkonu trestu, který se zamiluje do práce nebo hlavního závodního komunistu, který ukazuje optimisticky směr. Mezi nejlepší scény patří chvilka, kdy horník váhá, jestli dokáže opravit stroj, ale pomůže mu citát Stalina, jenž ho svou moudrostí povzbudí. Vedle sebe tu stojí herečky Chramostová a Švorcová v roli budovatelek, z nichž to ovšem v reálu vydrželo jen té Švorcové. Doporučuji k porovnání přečíst hornickou knihu Pestré vrsty od Ivana Landsmanna.
  5. Slečny přijdou později
    Slečny přijdou později (1966)
    5
    Zapomenutá (právem) detektivka, která se točí kolem prostituce, díky čemuž múžeme vidět Olgu Schoberovou (poprvé, ale ne naposled v tomto roce) v negližé. Celkový dojem je ovšem dosti utrápený, Bohumil Šmída, v oné době herec s oblibou obsazovaný většinou průměrných kriminálních případů ani další nenabídnou nic nad obvyklý .socialistický standard. Co zbyde v paměti? Snad jen režisér Herz v roličce smyslného Eyptana.
  6. Zakladatel
    Zakladatel (2016)
    7
    Vlastne docela smutný film o ne zrovna sympatickém dravci, který sice přinesl hamburger od Maca celému světu, ale choval se přitom docela svinsky. Kdo má rád Maca, měl by se dívat jen první třetinu :)
  7. Problém tří těles
    Problém tří těles (2024)
    6
    První tři díly na hranici 85 procent, ale zbytek se zcela ve zkratkovitém podání děje a hlavně v nimrání se ve vztazích hlavních hrdinů. Knihu jsem nečetl, ale už jen z pocitu notnych děr v celkovém schematu serial zřejmě notně předlohu vykostil a vytvořil z ní (průměrný) produkt..pro každého.
  8. Hostel
    Hostel (2005)
    3
    Nenáročný slasher, zajimavý samozřejmě tím, že člověk vidí nezaměnitelně středoevropské (slovenské) prostředí , včetně domorodých herců a několika pěkných slečen, ukazujících (též pěkná) ńadra. Celkově vzato jde všem o dosti podprůměrný kousek, ve kterém téměř nikdo neumí hrát a kde se divák zasměje zobrazení cikánské dětské skupiny a la gangy Město bohů.
  9. Diktátor
    Diktátor (2012)
    8
    Hoho. Přístup Sachy Cohena je skvělý v tom, že si přes svá alter ega může utahovat prakticky ze všeho - od naivní veganská bojovnice za lidská práva přes dechberoucí rasismus až po počítačovou hru Israelští olympionici v Mnichově 1972. Diktátor navíc téměř není nechutný )s jednou dvěma výjimkami) ani trapný, je prostě (někdy až třeskutě) vtipný. Za mě zásah. "I will tell you what democracy is! Democracy is the worst! Endless talking and listening to every stupid opinion! And everybody's vote counts, no matter how crippled or black or female they are."
  10. Lov
    Lov (2020)
    8
    Překvapivě zábavné! Přitom výchozí situace skupiny lidí, ocitnuvší se neznámo kde v pozici lovné zvěře už byla k vidění mnohokrát. Scénaristům se ale povedlo napsat nejen akční, ale i vtipný scénář, ve kterém si užijeme zábavy zejména na úkor liberálních městských demokratů a ve kterém navíc není nouze o překvapení. A celé to navíc působí jako parodie žánru - zejména na samotném konci, ovšem tak dobře podané, že se naopak může dostat mezi žánrovou klasiku. "Cigarettes in Arkansas only cost six bucks. You fucked up, bitch!"
  11. Red Notice
    Red Notice (2021)
    5
    Nekomplikovaná variace na buddy-movie s průměrmými efekty, s předvídatelnými žerty a, jak to tak u těchto komedií bývá, naprosto nerealistickými scénami. Nicméně pokud tohle všechno dopředu víte, své dvě hodiny času, ve kterých nemáte co dělat zaplníte docela dobře,
  12. Americký táta
    Americký táta (2005)
    1
    Pro mě naprostá záhada a chvíle věnované vybraným dílům považuju za divácké trápení. Přejdu fakt, že jsem nenarazil ani na jeden životaschopný vtip, horší je, že ten scénář nemá žádnou vnitřní strukturu, v podstatě každý může udělat cokoliv, bez logiky, bez nápadu, jen jako část zaplnění děje. Animace vyloženě nepřitažlivá. Tohle má být zábavné?
  13. Zlatá sedmdesátá
    Zlatá sedmdesátá (1998)
    3
    Snažil jsem se naladit na retro vlnu, ale prostě to nešlo. Pořád vidím jen hrajicí, nikterak sympatické herce v sitcomu, kde se pouští smích do nikterak vtipného scénáře. Asi jsme na tohle starej.
  14. Ricky Gervais: Armageddon
    Ricky Gervais: Armageddon (2023)
    9
    . Velká část Armagedonu jsou vlastně Gervaisovi politické názory podávané v komické zkratce za pomoci imitace, historek osekaných do gagů a komentářů k reálným situacím. Kromě jeho oblíbených temat (pedofilie) probírá i novější (critical race theory, migrace) - pro kritiky woke je to úlevná a zábavná hodinka. Gervaisovi prochází to, co by jiným neprošlo a tím důvodem je, myslím, charisma. Ostatně, i na předávání Globů se někteří lidé smějí trochu proti své vůli a jakoby v šoku. Jakoby je fakt, že zminovaná věc je komická překvapila, jakoby si to uvědomili az ted. Díky bohu za Rickyho.
  15. Po životě
    Po životě (2019)
    8
    Jak říká Gervais ve svém proslovu na Golden Globe: "Tenhle seriál o muži, který chce po smrti své ženy na rakovinu spáchat sebevraždu je pořád zábavnější než předávání cen. " On je tedy zábavný svým způsobem, divák souznící s Gervaisovým světonázorem bude potěšen názory Tonyho na společnost, ostatní se doufejme pobaví u scének z novinářské praxe a pro ty , pro které bude některý humor za hranou (postava Davida Earla třeba), si Gervais připravil parádní maloměstskou anglickou atmosféru, hladivou melancholii a přese vší servírovanou depresi hlavního hrdinu naději a vlastně celkově dobrou zprávu, že si lidi nakonec k sobě cestu najít umějí. 3 serie jsou tak akorát.
  16. Vidím vás
    Vidím vás (2022)
    8
    Většinu netflixovských seriálů nedokoukám, hlavně proto, že se pojetím podobají jako vejce vejci - jsou jaksi bezpohlavní, stírají se rozdíly mezi místem vzniku, jsou to vlastně takové výrobky typu Starbucks - stejné v Kathmandu jako v Liverpoolu. "Vidím vás" jsem ale s potěšením dokoukal, v první řadě proto, že jsem chtěl dozvědět jak to dopadne (nutná trivialita) a dále proto, že zpracování tenhle thriller zdařile okořenilo prvky horroru a tajemna a navíc rozpohybovalo zajímavé, trochu až lynchovské postavy. Na Netflix rozhodně nadprůměrná zábava.
  17. Nech svět světem
    Nech svět světem (2023)
    5
    Je mi líto, ale úvodní působivě tajemnou atmosféru, podpořenou ackovym hereckym obsazenim stihl Sam Esmail prohospodařit a závěrečným náznakovým odhalením jí už jen zasadil ránu z milosti. Tvůrci možná chtěli v kulisách rozvratu systému nadhodit pár moralistních otázek nebo prozkoumat psychologické aspekty chování lidí v krajních situacích. v tom případě musím říct, že mě k onomu bádání nedokázali přitáhnout. Navíc, nebudu spoilerovat, ale při zpětném pohledu si musím u některých příznaků apokalypsy ..WTF?
  18. Hostinec „U kamenného stolu“
    Hostinec „U kamenného stolu“ (1948)
    9
    Parádní kousek, kterému se ještě v roce 1948 podařilo nabídnout prvorepublikovou atmosféru, a to hlavně díky Poláčkově předloze. Jeho nezaměnitelný sloh (Vy jste sirotek, já jsem sirotek, vy jste plačtivej, já jsem taková pomalá, dáme to dohromady) v podání Rašilova, Šlemrové, Neuamnn, Beneše nebo Hrušínského přispěl k tomu, že se Vávrův scénař může řadit ke klenotům české kinematografie. Film je téměř dokonalý, včetně epizodních roliček Trégla, Černého (oba Divadlo V+W), deklamujícího Plachého nebo parodických postav Gastona a Piercyho. No a v porovnání s tím, co v následujících letech točilo ..."Je se jiný"
  19. Vražda v Orient expresu
    Vražda v Orient expresu (1974)
    7
    Režijní pojetí už trochu zestárlo, ale na herecké obsazení je radost pohledět. U Agathy Christie je potřeba si uvědomit, o které době píše (v knihách se to opakovaně jen hemží skrytými, hlavně příbuzentskými vztahy nebo jinou indetitou, tedy něčím, s čím se už dnes často nesetkáte), chování zúčastněných je poplatné (post) viktoriánské době), samotné zápletky ale pro nového diváka/čtenáře stále působí originálně a poutavě. Za mě dobře vyprávěný klasický příběh bez velkého vzrušení a s jemným humorem.
  20. Drsný město
    Drsný město (2020)
    6
    Vlastně docela ostrý, provedením i tematikou, ale na druhou stranu průměrny film. Válka policajtů v Marseille a do toho arabské klany - to by přitom mohl být recept na povedený thrille nebo krimi. Ale není - už jen proto, že všechny postavy bez výjimky jsou poměrně nesympatické osoby a nevyvažují to ničím osobitým. Prostě zkorumpovaná policie.
  21. Knoflíkáři
    Knoflíkáři (1997)
    9
    Když jsem si po letech znovu sedal ke Knoflíkařům, trochu jsem se bál, že budu, jak to často bývá, zklamán. Nebyl. Film je parádní ukázkou atmosféry 90. let, včetně odkazů na Jarmusche a jeho poetiku, dějové linky, vlastně minipovídky, lehce ulítlé, ale stále v jakési přirozené normě, do sebe zapadají jedna radost, na herce je radostný pohled (Kodet, Dlouhý, Navrátil, Holubová, Hrušínský, a to přesto, že některé postavy by se daly označi jako cameo (Zajíček, Haubert z VZ, Čechtický) a do toho všeho hraje (v obou významech) Radio 1, do kterého vstupuje americký letec. Výborný film, Fuckin weather!
  22. Muž jménem Otto
    Muž jménem Otto (2022)
    5
    Vděčné téma více či méně napraveného morouse od Anděla na horách po Gran Torino mě navnadilo k návštěvě místního artového kina, ovšem nedostal jsem ani komedii s Marvanem ani famozně syrovou jízdu s Eastwoodem, nýbrž uhlazenou, bezzubou podívanou, splnující veškeré požadavky, které na film klade skupina městských hispterů. Film pro Netflix, po všech stránkách.
  23. Dobrý voják Švejk
    Dobrý voják Švejk (1957)
    9
    Steklý, jinak podprůměrný režisér normalizačního balastu (Železný dědek, Siréna) prípadně komunistických agitek (Skandál v GriGri baru, Siréna) naštěstí adaptaci Švejka, ač je to s podivem, nezkazil, a to díky dvěm faktorům. Jednak je scénář téměř doslovným přepisem Haška a za druhé, obsazení se povedlo na výtečnou, nejen u hlavních postav, ale i u prakticky všech, i mihnoucích se roliček. Měli jsem prostě velké štěstí.
  24. Čokoláda
    Čokoláda (2000)
    7
    Tenhle příběh z počátku jede hraně mezi kýčem a přijemnou odpočinkovou podívanou pro celou rodinu, naštěstí vyostřená dramatická linka nenechí příběh spadnout na tu špatnou stranu, pro hraje také obsazení ( Juliette Binoche, Alfred Molina, Carrie-Anne Moss, Judi Dench, Johnny Depp) a působivá atmosféra francouzské vesnice roku 1959. A samozřejmě čokoláda, ta, musím uznat, vypadala dost dobře. Co mě ovšem upoutalo byl náhled na problémy té doby. Realistické, a přitom bizarní je postavení katolíků ve srovnání se situací v té době ve Francii a u nás. Chudáci katolíci, na špatné straně tam i tam:)
  25. Hroch
    Hroch (1973)
    0
    Málokdy se povede čistá nula, ale ten film je skutečně hrozný. Neuvěřitelně špatné herecké výkony (i relativně slušní herci toporně deklamují útrpně nudný scénář) , nesmyslné, zbytečné scény, zoufale trapný humor (vůbec celý form je strašlivě trapný) by stačily na nulové hodnocení samy o sobě, ale Steklý to celé ještě použil k parodii na Pražské jaro 68 a tím to celé převážil až na hranici nechutnosti. Helga Čočková v plavkách - to je jediné, co si doufám budu pamatovat.
  26. R.I.P.D. - URNA: Útvar Rozhodně Neživých Agentů
    R.I.P.D. - URNA: Útvar Rozhodně Neživých Agentů (2013)
    5
    Bezskrupulozní kopie Men In Black s lehce posunutou základni myšlenkou, která je navíc méně vtipná a vlastně pokulhává za inspiračním zdrojem a i ve všem ostatním. Za shlédnutí stojí jen když se vám doopravdy na Netflixu nechce nic jiného hledat. Klasická jednohubka.
  27. Sicario: Nájemný vrah
    Sicario: Nájemný vrah (2015)
    8
    Velmi dobře natočený thriller z prostředí střetu americké tajné služby a mexickou drogovou scénou. Vileneuve podává znervoznující prostředí mexické strany hranice (jak moc je blízko realititě? tipnul bych že hodně) syrově, nenalíčená agentka Emily Blunt je uvěřitelně profesionální a přitom nepřipravěná na temné stránky operativní špinavé práce, Brolin ,del Torro i střelci z Delta teamu vypadají přesně tak jak mají. Závěrečná půl hodinka je možná trochu moc supermanovská, ale nevadí - celek stojí za to.
  28. Trojúhelník smutku
    Trojúhelník smutku (2022)
    8
    Kritika společnosti zůstává obvykle předvídatelně zaměřená na zlé boháče (případně podobné společenské variace), ale Östlund to bere od podlahy - vypořádává se i s mládeží a chudou vrstvou. Večeře, gradovaná debatou kapitána-marxisty a ruského kapitalisty, ve které se trumfují historickými citáty je jistě vrcholem filmu a skončil-li by tak, řekl by , myslím, režisér (a scénarista) to co říct chtěl - lidstvo je necitlivá, povrchní, pokrytecká sebranka, u které je celkem jedno, ve které vrstvě se zrovna nachází společnosti zrovna je, ostatně, to se může změnit (nebudu spoilerovat, ale část filmu beru jako náznak a důsledky možné revoluce). Zajímavá struktura, místy výtečná zábava a důvod k přemýšlení. Dobrý film.
  29. Dítě Bridget Jonesové
    Dítě Bridget Jonesové (2016)
    9
    Jestlipak byla Bridget taková pecka, jak se mi před x lety zdálo? Naštěstí byla. Zellweger na roli přibrala právě tolik, kolik bylo potřeba, aby ona sama byla k sobě kritická, ale okolí vidělo, že je sexy. A že to bylo nějaké okolí, Hugh Grant je ve frajerské roli na vrcholu sil a Colin Firth hraje to, co umí nejlépe. Knihu Hlen Fieldengové, která je sama o sobě výjiměčně vtipná, bylo nutné hlavně nezkazit. Povedlo se už na samém začátku. Kdo nepropadne Bridget Jones ve scéně, ve které si doma zpívá All By Myself s Jamie O Neal, nemá srdce.
  30. Víly z Inisherinu
    Víly z Inisherinu (2022)
    7.5
    Irská krajina formovala své obyvatele podobně podivným způsobem jako třeba Sicílie - nehostinná krajina a těžké živobytí formovala místní do hrdého, paličatého a velni specifického psychického nastavení. McDonaghuův snímek tak na mě působí ne jako existenciální drama, ale spíš jako popis irské povahy. Zatímco na irské pevníně v roce 1923 zuří občanská válka, na ostrově nám vývoj vztahů ukazuje, jak lehce, nesmyslně a dlouho může důvod oné války vzniknout. Pro pozorovatele nepochopitelné, umíněné a hloupé chování (ano, jedna z postav je hloupá) bez schopnosti se dohodnout a pochopit se na obou stranách nezadržitelně vyhrocuje až ke smutným koncům. Jde z něho uniknout? Jde, jak vidíme, ale pro muže, spjatého s irskou krajinou je taková možnost nad jejich síly. Působivé drama - jen jsem čekal víc filosofující scénář.
  31. Šéf
    Šéf (2014)
    7
    Jon Favreau (Moničin milionář z Přátel) si udělal radost (scénář, režie, hlavní role) nevyrovnanýcm snímkem,. který začíná jako komedie, pak se chvíli potácí odnikum nikam a končí jako road movie. Ve filmu hrají Hoffmann a Scarlett Johannson - oba zbytečně, vlastně nemají co hrát,ale jejich postavy aspon do filmu patří, na rozdíl od od Downeyho Jr., jehož scéna je zralá na vystřihnutí. Nejlepší jsou scény s vařením - radost pohledět, interakce s Leguizamem a synem a za sebe bych nejradši viděl klasickou road movie napříč Amerikou. Jinak, celkově jde o vysloveně optimistický film, takové mám rád a když slyšíme kubánskou Oye Come Va nebo Gary Clarka Jr. jsem nakonec smířlivě naladěn.
  32. Koupili jsme ZOO
    Koupili jsme ZOO (2011)
    6.5
    Romantická komedie, která romantiku drží na uzdě, veselé chvilky jsou vyhrazeny hlavně pohledem na zvířata a celé to stojí na nezajímavém scénáři, ve kterém uslyšíme rozumy typu "Při rozhodování je nejdůležitějších prvních 20 vteřin" nebo "Někdy je lepší mlčet než mluvit". Damon i Johansson jsou jinak fajn, s rolemi pro měkkého, ale pracovitého chlapa, kterému umřela žena a zootechničkou (och, ten šmrnc mí Scarlett i tady!) se popasovali jako mohli, ale celé je to takové mělké, spíš pro děti než pro dospělé. Nesnesitelného syna vyvažuje nejzábavnější postava, Damonův bratr Hadon Church.
  33. Na nože
    Na nože (2019)
    8.5
    0 letý Panečku, to bylo zábavné! Jako kdyby Agatha Christie psala pro 21.století -ovšem nebyla to Agatha, nýbrž (Američan) Rian Johnson, který nápaditý, vtipný a svěží scénář neméně svěže zrežíroval. Výborné (většinou americké:)) obsazení, které k tomuhle typu (anglické) detektivky vždy patří, nemusí být zárukou úspěchu, ale v tomhle případě jde o radostnou podívanou: Craig, Curtis, Shannon, Plummer, Armas atd. předvádí přesně to, co anotace satirická krimi komedie vyžaduje, tedy v podstatě divadelní hraní, s nadhledem, když je potřeba ostře, jindy s humorem. 90 letý Plummer a 70 letý Johnson mají v sobě víc elánu než leckterý padesátiletý, k zapamotvání je ale každý druhý, od Curtis po nejzásadnější Anu de Amas. Tenhle snímek se bude líbit téměř každému.
  34. Ve stínu
    Ve stínu (2012)
    8
    Kdyby tak vznikaly takovéhle české filmy, možná bych na ně občas zašel i do kina. Scénář je úsporný, mnoho se v něm nenamluví, historicky možná trochu autorsky přizpůsobený (německá linka by asi takto nedopadla), ale ty hlavní atributy, tedy nosný příběh, ponurá atmosféra vykreslující ponurou dobu a Trojanův zarputilý kriminalista, ty fungují výborně. Film je plnokrevná krimi, která s plnou vahou vykresluje svinstvo i odvahu proti němu, aniž by se snížil k moralizování nebo naopak relativizaci.
  35. Watchmen
    Watchmen (2019)
    9
    9 dílů, 1 serie. Komiks Watchmen patří mezi moje nejoblíbněnější, Snyderova adaptace (2009) se vyloženě povedla... a seriál taky. Není to taková jízda jako film, nicméně scénář je vyloženě povedený, míchá staré postavy s novými, celá serie má zvláštní, lehce surrealistickou atmosféru a v podkresu jede vynikající Reznorova hudba. Stárnoucího Adriana Veidta ztvárnuje skvěle Jeremy Irons, stejně parádně se se Sally Jupiter vypořádla Laurie Blake. Naprostá spokojenost, vážení! 1. "It's Summer and We're Running Out of Ice" 2."Martial Feats of Comanche Horsemanship" 3. "She Was Killed by Space Junk 4."If You Don't Like My Story, Write Your Own" 5"Little Fear of Lightning 6 "This Extraordinary Being" 7. "An Almost Religious Awe" 8 "A God Walks into Abar" 9."See How They Fly"
  36. Vlak do Pusanu
    Vlak do Pusanu (2016)
    7.5
    Velmi slušná žánrovka, pro našince navíc zajímavá svým korejským původem. Děj není dvakrát komplikovaný, samotný název filmu už je poloviční synopsí. Srovnání se Světovou válkou Z se nabízí (rychlost zombie, vstup do děje..a dále nebudu spoilerovat), nemožnost konkurovat Hollywoodu obsazením a rozpočtem se přitom podařilo ne zrovna dorovnat, ale přiblížit nekompromisností, dobře načrtnutými postavami a slušně vygradovanými scénami. Pro horrorové nadšence jistě dobrá volba.
  37. Iracionální muž
    Iracionální muž (2015)
    5
    Woodyho Allena mám v seznamu pěti nejoblíbenějších režiseŕů, ale některé jeho filmy za podívání už ani nestojí. Iracionálmí muž je vlastně jen nadhozená filosofická otázka o zločinu a trestu (už čtvrtá v pořadí - vlastně pátá, pořítáme-li i komediální pojetí). Allen už se ani nesnaží o nějaký hlubší ponor nebo košatější zápletku, intelektuálno imituje citáty z Kirkegaarda (Ten s "Lidé svoje zážitky přehánějí, protože žijí nezajímaví životy" je pěkný). Jinak jde ale prostě o střídmě hraný scénář s nesympatickou Emmou Stone a s ukvapeným závěrem. Poučení, zábava, prosto pro přemýšlení? Kdepak, nikde nic.
  38. Jan Žižka
    Jan Žižka (2022)
    4.5
    Rád bych zase počase pochválil český film, už je proto, že dát se dohromady s producentem, který pošle půl miliardu (Cassian Elwess) a zajistit herce typu Fostera nebo Caina muselo dát strašnou práci. Ale prostě to nejde. Foster odvádí skvělou práci a drží film nad vodou, ale jinak je to plácnutá do vody. Zcela jistě to není film o Žižkovi, fabulace dala díky chybějícím historickým pramenům scénaristům volnou ruku a ti prostě jen sesmolili děj s postavami, které tou dobou žili (nebo taky nežili). Nic něž silný příběh nemohl děj zachránit, a o silný příběh věru nešlo, šest scénaristů nedokázalo ani nabídnout přehlednost děje nebo silnější dialogy, když se zrovna nebojuje - většinou jsou to strašná klišé. Emoce žádné, identifikace s postavami malá, přehlednost děje chabá, jednině bitky a souboje obstojné. Horší než scénář mi ale přijde režie, podivné střihy, choas, záběry zvrchu, záběry divokých ptáků. Nasvícení v hradu amatérské, lokace působí lacině, jako dražší TV film. Pro mě velké zklamání. Pro diváky asi taky (tržby cca 3 mil USD) - nelze se divit ani těm americkým (tohle má být velkofilm? ani českým (historicky mimo, emoce nedokázal dostat ani z chorálu Kdož su boží bojovníci..). Velká škoda.