První recenze na Warcraft: První střet fanoušky příliš nepotěší

Půlku už máme za sebou a zatím žádná velká sláva. Ratchet a Clank měl velmi špatné recenze a kiny de facto prošuměl. Angry Birds ve filmu jsou na tom o něco lépe ve známkách a dají se označit za hit - na kontě nyní mají 178 milionů dolarů, přičemž nestáli ani poloviny. Již za dva týdny vrazí do kin Warcraft: První střet, kde jsou ambice - pokud jde o výdělky - samozřejmě mnohem větší. V případě téhle látky by měla padnout miliarda. První nenadšené recenze ale naznačují, že nás možná čeká průšvih ve stylu Johna Cartera. I tam mělo jít o začátek velké série a propad filmu plány pohřbil.
Filmový Warcraft má momentálně na Rottentomatoes 19 recenzí, z toho pouhé čtyři pozitivní, přičemž průměrná známka je slabých 4.4 z 10.
Kritizuje se vlastně všechno. Scénář, příliš okaté CGI efekty, příběh nesrozumitelný pro toho, kdo nezná předlohu jako své boty. Nechybí přirovnání ke slavným propadákům Bojiště Země nebo Super Mario Bros.. Najde se samozřejmě sem tam i něco pozitivního - například recenzent v The Hollywood Reporter ocenil, že je vyprávění lehce inspirované westernem.
Upřímně to pro Warcraft nevypadá vůbec dobře. A je to hrozná škoda, protože režisér Duncan Jones do téhle chvíle točil samé skvělé filmy (Moon, Zdrojový kód). Klíčové ale je, že točil samé skvělé malé filmy. Velká produkce Duncana podle všeho semlela a z osobitého autora nezůstalo na plátně nic.
Warcraft: První střet přesto nutně nemusí propadnout, protože fanoušků má po světě opravdu hodně a těm by se mohl - navzdory svým chybám - líbit. Ostatně, film již v pár místech ve světě otevřel a v 19 teritoriích se během prvního dne dostal i na vrchol žebříčku. O víkendu vydělal 31 milionů dolarů, přičemž během následujících dvou týdnů ho čeká dalších 45 teritorií.
Problém je, že film stál 160 milionů (plus nemalé peníze padly na propagaci), takže aby se zaplatil, bude potřebovat vydělat celkem minimálně půl miliardy. A je otázkou, jestli fanoušci svého oblíbeného herního koně tolik podrží.