ladynka
Komentáře

1 2 3 4 dalsi posledni
  • 65%
    0
    0
    13. 1. 2015
    Du sheng (1990)

    All for the Winner, aneb Stephen Chow a zvrhlejší verze God of Gamblers, s širokou škálou gagů od těch dementních až po geniální. A ačkoli pro mě osobně sorta trapnějších převládala a Chow rozhodně není Chow Yun-fat, díky originálnímu nástupu na scénu (zpomalovačka) je to za tři.

  • 80%
    0
    0
    13. 1. 2015

    "Sestry Sungovy. Jedna milovala peníze, jedna moc a jedna svou vlast." Snímek nabízí tyto tři klíče k období před a po vzniku Čínské republiky (1912), které významným způsobem zasáhly do dějin státu. Ideály ztělesňuje osoba Suna Yat-Sena, moc peněz Kung a vojensko-politickou sílu Chiang Kai-Shek (Čankajšek). Pozitivem je, že političtí oponenti zde nejsou polarizování na velké Dobro (Národní strana) a Zlo (komunisti), i když je patrný trochu korektní přístup (což zřejmě souvisí s dobou vzniku filmu). A díky propojení jednotlivých postav (právě sestry Sungovy a jejich manželé) nepůsobí film roztříštěně, ale události se jeví jako jednolitý dynamický proces. Velkou zásluhu na tom má i slušná výprava a cit režisérky působivě zkomponovat obrazy malých dějin, které ovlivňují ty velké a naopak.

  • 85%
    0
    0
    13. 1. 2015

    "I don't do rape, illegal gang bang or anal sex. I just kill." Co může dělat chudák nájemný zabiják, když kvůli ekonomické recesi v Hong Kongu nezavadí o kšeft? Zatraktivnit zakázky! Nápaditá černá komedie se spoustou verbálních vtípků, společenských narážek ("The more you kill. The more you save!") a povedených parafrází. Pro fanoušky Killera (1989) povinnost!

  • 80%
    0
    0
    13. 1. 2015
    Cheong feng (1999)

    Mission, to je esence stylu Johnnie Toa. V podstatě jednoduchý příběh (co také natočit za 18 dní takřka bez scénáře) dává režisérovi prostor k experimentování. Žánr gangsterského filmu posouvá díky novému pojetí akce a komponování mizanscény. Důležitá tady totiž není samotná akce, ale i okamžiky před ní (tzv. statické záběry nehybných postav vytvářejících dojem spoutané energie skloubením pohybů kamery, střihu a hudby). Vztahy řadových členů triády odlehčuje černým humorem ("Je to jen jeden prst..."), prostor dostává i typický znak Milkyway snímků, princip náhody versus osud.

  • 85%
    0
    0
    13. 1. 2015
    Volba (2005)

    Každé dva roky si rada starších ze společnosti Wo Sing volí nového předsedu. Tentokrát přichází v úvahu dva hlavní kandidáti. Lok, který má respekt starších a proti němu ambiciózní Big D. Pro předsedu je však také nutné získat tzv. Dračí hlavu, symbol moci a vlády ve Wo Sing. Volba a pokusy o nalezení Dračí hlavy rozpoutají zápas mezi příznivci protivníků ale také mezi samotným Lokem a Big D… První myšlenka, která mě při sledování filmu napadla, byla, že Johnnie To opouští svou hravost (naštěstí ne docela), aby natočil dospělý film reflektující současnou situaci v Hong Kongu. Volí vděčné téma politických manipulací v hongkongské mafiánské organizaci. Děj je postaven na dvou povahově odlišně působících postavách: Na jedné straně symbol klidu a tradic (Lok), na straně druhé vláda peněz a násilí (Big D). Zároveň s nimi ožívá svět, kde je zákonem přání vůdce, úskoky, podplácení a násilí jako řešení problémů jsou naprosto běžné. Tím se film stává trochu problematický pro případného nevstřícného diváka. Není tu žádná vyloženě sympatická, "hrdinsky" vděčná postava, žádný charakter k identifikaci. A pokud si divák myslí že ano, závěr ho vyvede z omylu. Žánr gangsterského filmu je tedy jasný. Kde by však jiný režisér vytvořil rutinní snímek (např. Jiang Hu), Johnnie To originálně aranžuje (práce s mizanscénou) a komponuje záběry (střídání otevřené a uzavřené formy). Děj a žánr je pro film pouze základ, zbytek dotváří právě svébytný režisérův styl. Postavy jsou podle často proměnlivých vztahů komponovány do širokoúhlých záběrů, další informace vnáší otevřená forma záběru. Úhly kamery jsou přizpůsobeny pozici osoby nebo se váže na jejich stav (klasicky řadoví členové snímaní z nadhledu, prohrávající osoba usazená níže). Ve výsledku se Election jeví jako plnohodnotná studie soudobého gangsterského světa, kde nejsou důležité jen dialogy ale také filmová řeč, zejména díky výraznému autorskému stylu režiséra. Triáda Wo Sing je sice založena na demokratickém principu volby, ale jako mocenská organizace zrozená na zločinu a stavějící na násilí a korupci se nemůže oprostit od svých kořenů a podmiňuje tak jednání svých členů. Jakže to promlouvá jeden ze strýčků k Jimmymu: "Jimmy, if you stay in the Triad make sure you get absolute power… Otherwise, leave now…"

  • 100%
    0
    0
    13. 1. 2015

    Election 2 je na tom filmařsky stejně jako první díl, snad jen vztahy jsou v obrazcech prezentovány ještě jasněji a s větší intenzitou. Propojuje jednotlivé postavy pomocí obdobných činností, aranžuje do stejných situací s tím, že vztahy se mezitím proměnily (a vytváří napětí, protože o proměněných vztazích ma jasno např. jen jedna postava a divák). Znovu se zaměřuje na hlavní postavy (Jimmy a Lok) a jejich prostředky, kterými se propracovávají k dosažení svých cílů. Lokova charakteristika je daná, vývoj prodělává Jimmyho charakter. Na něm a jeho vztazích snímek líčí obecnější roviny volby mezi loajalitou a přátelstvím proti moci a bohatsví. Dochází k nejrůznějším volbám a rozdělení cest (ve filmu symbolicky naznačené - viz Jimmy vs. Jet). Vyústění filmu dává varovný signál o setrvání ve společnosti, kde se jinak než nasilnými praktikami nelze prosadit. Organizace si tě přizpůsobí k obrazu svému (Jimmyho monstrózní stín poté, co se aktivně zapojil do špinavých způsobů). Tradiční triádnická loajalita už neexistuje, je přebitá touhou po penězích. PS: Podle mě jeden z nejdůležitějších (nejpolitičtěji zaměřených) filmů v období po roce 1997 v Hong Kongu.

  • 80%
    0
    0
    13. 1. 2015
    Moon to (2007)

    Další vážnější film Dereka Yee, který se tentokrát zabývá obchodem s drogami. Ztvarnění velkého světa obchodu i mikrosvěta malých dealerů a uživatelů se opírá o živé, komplexní charaktery s výtečným hereckým obsazením (Andy Lau, Daniel Wu, Anita Yuen a dokonce hraje i Louis Koo:-). Obdobně jako v ONIM se nebojí zobrazování násilí (viz vpád policie), bohatě využívá skvělou kameru, hudbu a zpomalovačky. Hůř dopadly symbolické scény (obloha, holubi, krysy, pes), které vyznívají příliš násilně vmáčknuté do děje (oproti ONIM, kde vše působí přirozeněji).

  • 100%
    0
    0
    13. 1. 2015

    Atmosférický snímek utopený v neonových světlech nočního Hong Kongu; vyjma úvodu a epilogu se odehrává během jediné štědrovečerní noci. Působivé je zejména střídaní všedních rutinních událostí s výbuchy násilí (napadá mě srovnání se Sympathy for Mr. Vengeance). Film na několika místech podporuje nenápadná hudba, ale u nejnapínavějších okamžiků se téměř neobjevuje a nechává účinkovat pouze obraz v kombinaci se zpomalenými záběry a podtrhuje tak ponuré ladění celého filmu, kde např. červená barva není rozhodně ta radostně vánoční... Postavy? žádné černobílé postavy, tj. hodní a zlí, žádní sympatičtí zločinci nebo komické figurky odlehčující napjaté okamžiky, jen realistické charaktery, kterým opravdu věříte jejich pohnutky a kteří mají tu smůlu, že jsou ve špatný čas na špatném místě – totiž Jednu noc v Mongkoku….

  • 85%
    0
    0
    13. 1. 2015

    Na jedné straně výrazná teatrálnost, přehnaná gesta a vypjatost, tj. znaky, které by možná měly smysl v divadle viděné z 15. řady, ve filmu však působí příliš okatě a strojeně. Na druhé straně se dočkáme typického williamskovského rýpaní do pokřivených mezilidských vztahů a rozboru rozpolcených charakterů "Na každého z nás čeká soukromé peklo." Fantastická Geraldina Page jako neurotická stárnoucí hvězda a Paul Newman přesvědčivý jako okouzlující ale také nevyrovnaný muž v zoufalé snaze využít poslední šanci "Princezno, musíte mi otevřít ty správné dveře. Na ty dveře úspěchu klepu už tak dlouho, že mám zkrvavené prsty. Tak jsem na ty dveře klepal, otevřenými ranami." Jejich vzájemné slovní souboje jsou pro mě hlavní ozdobou filmu; film otevřeně mluví o alkoholu, závislosti na drogách, ventiluje se zloba a krutost, pokrytectví, zprvu jednoduchá zápletka se větví, žádná z hlavních postav není jen černá nebo bílá... (typický 10 :-) Bohužel na hře při převedení do filmového scénáře musely být zjemněny některé situace, které mají zásadní vliv na celé dění a vhodněji pasují k pozměněnému závěru...

  • 90%
    0
    0
    13. 1. 2015

    Netroufám si říct, jestli je Ultimátum nejlepším snímkem ze série, rozhodně mi však prijde nejvyrovnanější v podílu akčních a neakčních scén. Zároveň dokonale využívá rytmiky ve spojení s hudbou (připomíná Bangkok dangerous) a slídivou kameru a strhává tak pozornost i k zcela všedním věcem. 90%

  • 65%
    0
    0
    13. 1. 2015

    Ve své době zřejmě trochu skandální snímek, který už dnes zaujme jen poměrně zdařilou atmosférou a zákeřným koncem, který vyznívá, jako by vám film vrazil nůžky do zad.

  • 100%
    0
    0
    13. 1. 2015

    Můj neoblíbenější film z žánrové škatulky jménem romantika. Důvod? Má proklatě daleko k cukrkandlovým výlevům. Naopak jde o výjiměčně povedenou konverzační komedii, která stíhá trefně glosovat i svět kolem sebe. "Nenávidíte mě, slečno Imbriová?" "Nemůžu si dovolit někoho nenávidět. Já jen fotím." Celý snímek stojí především na chytrých a vypointovaných dialozích ("Snad ses nevzdal své milované whiskey?" "Ne, jen jsem změnil barvu. Teď jsem na pastelové odstíny. Víc mi sluší.", kde exceluje Zrzka Katharine Hepburn, sarkastický Cary Grant a taky škytající James Stewart.

  • 60%
    0
    0
    13. 1. 2015

    Filmová adaptace, která je redukována téměř výhradně na romantickou linii mezi Elizabeth a Darcym, ztvárněnou unylými pohledy a aranžující postavy do kýčovitých scenérií. Kam se poděl vtip a ironie předlohy, kterou tak věrně vystihl seriál? Ne že by se úplně vytratily, ale mají hodně otupené hrany. Zůstávám raději u seriálu.

  • 95%
    0
    0
    13. 1. 2015

    Setkat se s tímhle seriálem po letech bylo o to příjemnější, že jsem měla možnost ho vidět v původním znění a že moje vzpomínky mě nezradily a seriál zůstal takový, jaký jsem si ho pamatovala. Důstojná adaptace románu Jane Austen, která na rozdíl od filmu (2005) nemusela krátit a osekávat, takže jí zbyla spousta času na vtip a lehkou ironii, s níž komentuje okolní společnost. Disponuje také výstižnějšími a hlubšími charaktery, takže postavy svojí plochostí nepřipomínají žehlící prkno (zas ten zpropadený film:-).

  • 75%
    0
    0
    13. 1. 2015

    Příjemnou adaptaci kazí jen nevhodné snové vsuvky a někdy ztřeštěné chování postav. Byla bych mnohem radši, kdyby se film držel více konverzace, protože co může mít větší sílu než plný film bonmotů Oscara Wildea, pokapaný citrónem a vražený někomu do oka?

  • 85%
    0
    0
    13. 1. 2015
    Samuraj (1965)

    Složitě propletený ale dokonale pochopitelný příběh jedné éry plný intrik, lstí a zrady demonstrovaný na životě jednoho samuraje. Výborný Mifune; střih a kameru (polodetaily, závěrečný souboj) kazí v některých chvílích zbytečný vypravěč-vysvětlovač, kdy sděluje informace, jež jsou jasné už z předchozího dění.

  • 90%
    0
    0
    13. 1. 2015
    Closet Land (1991)

    Muž. Žena. Jedna uzavřená místnost a v ní stůl a dvě židle - to jsou prakticky jediné "rekvizity", které v tomto minimalistickém snimku uvidíte. Přitom je výbornou ukázkou, co lze (v pozitivním slova smyslu) z takového filmu vytěžit. Nápad je přinejmenším zajímavý, herci výteční, prostředí má správnou klaustrofobní atmosféru (připomněl mi naše Ucho) a postupný vývoj "vztahu" a gradace napětí je dechberoucí. Vadilo mi pouze trochu neobratné kličkování mezi osobní a politickou rovinou (viz dovětek na konci).

  • 85%
    0
    0
    13. 1. 2015

    Okouzlující screwball comedy o komorníkovi (Godfrey), přijatém do jedné z nejtrhlejších snobských rodin. Matinka má svého "ochránce" ("Why don't you stop imitating a gorilla and imitate a man?"), dcery po nocích rozmlacují okna nebo parkují koně, kde se dá i nedá... "Do they go on this way all the time?" "Oh, no! This is just a quiet evening!". Komorníkovi tedy nezbyde než okouzlit všechny členy rodiny a trousit kolem sebe kousavé poznámky na adresu okolní smetánky. Jen je škoda, že nikdo jiný tolik nevyčnívá a Irene spíše než milou, ztřeštěnou dívku připomíná osobu s diagnózou F 44.9.

  • 80%
    0
    0
    13. 1. 2015
    Dr. House (2004)

    Uhlazené prostředí jako je v tomto seriálu dokáže sice občas jít na nervy, zejména když je plné mladých, hezkých, chytrých a soucítících doktorů (idealizace jedna radost :-), ale zase dokáže fantasticky strhnout téměř detektivními zapletkami a především postavou šéfa diagnostického oddělení. Hlavní důvod, proč jsem se během jednoho týdne stala zcela závislá na tomhle seriálu, je totiž dr. House. Lékař, který je sebestředný, protivný a sarkastický, empatie je pro něj sprosté slovo a vůbec je ztělesněním všech vlastností, které by člověk v pomáhající profesi mít neměl, ale je tak neskutečně uhrančivý, že mu nelze odolat :-) 1. série (4*), 2. série (5*), 3. série (5*), 4. série (4*), 5. série (4*), 6. série (3*), 7. série (2*).

  • 100%
    0
    0
    13. 1. 2015

    Anglický název je On the Run a jde o jeden z tzv. "hongkongských noir" (Stephen Teo). Hlavní atrakcí zde není čistá akce jako např. u Johna Woo, ale ve středu pozornosti je město, v němž se děj odehrává. Je využito lokací k rozehrání jednoduchého, ale dynamického příběhu. Má také patřičně temnou noirovou atmosféru a nejednoznačné postavy, kde potěší např. uvěřitelný a tentokrát do lidí nekopající Yuen Biao. PS: Probouzí se tu také strašák roku 1997.

  • 100%
    0
    0
    13. 1. 2015
    Seppuku (1962)

    Bezchybné spojení tragického lidského osudu a sociální kritiky.

  • 80%
    0
    0
    13. 1. 2015
    Samurai 7 (2005)

    Předělávka Kurosawových Sedmi samurajů se vydává trochu odlišnou cestou než originál. Odehrává se v budoucnosti, do hry se zapojují mechanické stroje, přidává několik atraktivních zápletek (romantika, politika). Bohužel se spousta změn děje na úkor věrohodnosti prostředí a hloubky charakterů a samurajové mají také hodně hyperbolizované schopnosti. Ale v podstatě jde o efektní a napínavou podívanou se sympatickými hrdiny (v téhle verzi mě nejvíce zaujal Kyuzo).

  • 20%
    0
    0
    13. 1. 2015

    Bánální příběh s tunami klišé (ať už jde o osoby nebo jejich motivy), infantilní vtípky, které nerozesmějí, postavy, které nezaujmou. Není vidět žádná originalita, jen velká dávka efektů posbíraných z jiných akčních filmů a otravný uhlazený styl. Zaujaly mě jen pěkné triky.

  • 60%
    0
    0
    13. 1. 2015
    2046 (2004)

    Všechny filmy Wong Kar-Waie, které jsem dosud viděla, byly vizuálně krásné, měly zajímavé postavy a nápady. Tady mi režisér sice servíruje magické obrazy a ožívá motivy ze svých předchozích filmů, ale zároveň zhmotňuje postavy, které možná mají působit jen odtažitě a neosobně, jenže pro mě navíc vyznívají příliš povrchně (oproti upřímným zpovědím hrdinů Days of being wild, Chungking express, Fallen angels). Určitou jistotu by mohlo poskytovat herecké složení, ale moje oblíbenkyně Maggie Cheung se zde jen mihne, na afektovaný projev Zhang Ziyi jsem alergická a Tony Leung musí pronášet fráze jako: "Jsi ještě mladá. Máš život před sebou." Škoda.

  • 85%
    0
    0
    13. 1. 2015

    Samurajské melodrama, které sice opakuje některé části z režisérova předchozího filmu (Twillight Samurai), ale také se mnohem lépe snaží ukázat dobu, kde se odehrává, tj. polovinu 19. století. Jde o období končícího šógunátu (Tokugawa), kdy se také Japonsko otevíralo okolnímu světu a novým věcem a myšlenkám (ve filmu symbolizované děly a střelnými zbraněmi) v konfrontaci s tradicemi samurajů. Bohužel se mi zdá, že se film neubránil jisté idealizaci té doby a spíše než pronikavou studiíí je jen nostalgickým snem...

  • 80%
    0
    0
    13. 1. 2015

    Působivý snímek protkaný řadou symbolů o zvláštním vztahu dvou lidí, z nichž jeden, doktor a alkoholik, se jen zdánlivě jeví jako slaboch. Druhý je gangster, naopak navenek vystupující jako sebevědomý člověk, ale svým chováním jen dokumentuje, že je slabý a zlomený. Svérázný lékař Sanada ("Nechvástej se tady. Já zabil víc lidí než ty." Je to takový předchůdce dr. House, i když ten pacienty nemlátí - zatím :-), vyžaduje od pacientů disciplínu a odvahu ("Zbabělce léčit nebudu." ) a připomíná pozdějšího legendárního Rudovouse.

  • 80%
    0
    0
    13. 1. 2015

    Jde o filmovou adaptaci Chandlerova románu Sbohem, miláčku (Farrewell, My Lovely). Kniha samotná obsahuje několik motivů a zápletek (inspirací byly Chandlerovi jeho rané povídky), které ovšem dohromady v románu působí nesourodě. Ve filmu jsou některá zauzlení osekána (např. poznání Malloye či Amthora) nebo přímo vypuštěna, případně se mění osoba. Děj je tak zhuštěný a je lépe provázán, aniž by ztratil charakteristické chandlerovské znaky, ktéré podtrhuje působivé černobílé ladění se svými stíny, mlhou a geniální halucinační scénou. Jen ten konec.. to opravdu bolelo :-(

  • 100%
    0
    0
    13. 1. 2015
    Do ma daan (1986)

    Peking Opera Blues neboli dobrodružná romantická retro komedie. Z výčtu žánrů obsažených ve filmu to vypadá, že se bude jednat o podivnou nesourodou směsici, ale ve výsledku jde o naprosto kompaktní dílo. Základ totiž tvoří uchopení např. čisté akce či romantických situací, která nikdy není bez komických prvků (situační i verbální - např. když Hong a Tung Man vzpomínají na svoje první setkání), takže nehrozí, že by snímek najednou vypadal jako úplně jiný druh filmu. Další věc - z jednotlivě řazených záběrů, timingu a vlastně celkového zaranžování prostoru před kamerou (třeba scénka dcera, otec a schovávající se přátelé) je patrná velká jistota v tom, co a jak chce režisér ukázat. Výsledek? Dokonale zábavná a napínavá dobrodružná romantická retro komedie...

  • 60%
    0
    0
    13. 1. 2015

    Atmosféra a přesvědčivý Auteil mě příjemně překvapili. S dalšími aspekty už to bylo horší. V příběhu postavy hledají nějaké snadné odpovědi na otázky, které je trápí. Jenže když nic takového neexistuje, zavání mi to pochybným zjednodušováním. A postava Adele je také podivná, když vypráví o svých "láskách". Že prý neměla štěstí na opravdový vztah. Ale když ve svých známostech vědomě tuhle potřebu nahrazuje fyzickou spotřebou, vzbuzuje ve mě dojem pokrytectví nebo nedospělostí. A obojí mě od sledování odrazuje.

  • 60%
    0
    0
    13. 1. 2015

    Adaptace, která má příliš mnoho odlišností pro mojí hnidopišskou povahu - z Lizzy je blondýna, chemie mezi páry nefunguje, bystré postavy přišly o polovinu důvtipu a děj je přestavěný a zkrácený (Kde je Pemberley? Já vyžaduji Pemberley!) a to, co na konci provedli s lady Catherine, je doslova schválnost! Aspoň že na pana Darcyho se dá koukat a moje oblíbená figurka, pan Collins, je jako vždy roztomilý.

1 2 3 4 dalsi posledni

OMůj oblíbený uživatel

0 ×

Úroveň

Uživatel

Poslední aktivita