Ryôsuke Kagawa: Nejlepší filmy a seriály

7.5

Ryôsuke Kagawa: Filmy a seriály

  • Správce Sanšo
    Správce Sanšo (1954)
    FilmRole: Ritsushi Kumotake
    81%
    1
  • Nihon no ichiban nagai hi
    Nihon no ichiban nagai hi (1967)
    FilmRole: Minister of Agriculture and Forestry Tadaatsu Ishiguro
    Po výbuchu atomových bomb na Hirošimu a Nagasaki se japonská armáda a vláda střetávají nad požadavkem Spojenců na bezpodmínečnou kapitulaci. Ministr armády Anami stojí v čele vojenských důstojníků, kteří navrhují pokračovat v boji, i kdyby to znamenalo smrt každého japonského občana. Císař Hirohito se však přidává ke svým ministrům a žádá něco nemyslitelného – mírovou kapitulaci Japonska. Když armáda plánuje puč s cílem svrhnout císařovu civilní vládu, musí Anami čelit volbě mezi svými touhami a věrností svému císaři.
    Žánry:DramaVálečný
    81%
    Po výbuchu atomových bomb na Hirošimu a Nagasaki se japonská armáda a vláda střetávají nad požadavkem Spojenců na bezpodmínečnou kapitulaci. Ministr armády Anami stojí v čele vojenských důstojníků, kteří navrhují pokračovat v boji, i kdyby to znamenalo smrt každého japonského občana. Císař Hirohito se však přidává ke svým ministrům a žádá něco nemyslitelného – mírovou kapitulaci Japonska. Když armáda plánuje puč s cílem svrhnout císařovu civilní vládu, musí Anami čelit volbě mezi svými touhami a věrností svému císaři.
    Žánry:DramaVálečný
    2
  • Povídky o bledé luně po dešti
    Povídky o bledé luně po dešti (1953)
    FilmRole: Village Master
    Povídky o bledé luně po dešti (1953) volně obměňuje dvě povídky ze stejnojmenné klasické knihy, jejíž autor Akinari Ueda žil v letech 1734 1809 a inspiroval se příběhy, tradovanými po staletí. Venkovský hrnčíř Gendžuro trpí bídou uprostřed zmatku válečných sporů mezí mocnými rody, jež pustoší zemi, rozsévají hrůzu a smrt. S manželkou a dítětem, se svou sestrou a švagrem hledají útočiště ve městě, Gendžurova žena se cestou odpojí a zabijí ji vojáci. Nic netušící hrnčíř dorazí do města sám a podlehne kouzlu krásné ženy, ve skutečnosti démona. Prohlédne, vrátí se domů a tam ho přivítá manželka nyní už také duch. Hrnčířův švagr si vyslouží zásluhy a vysokou hodnost na válečném poli, ale když se v nevěstinci setká s manželkou, kterou za jeho dlouhé nepřítomnosti znásilnili vojáci, odloží skvělou zbroj a oba se vracejí do vesnice Stručný záznam hlavní dějové linie pochopitelně nevystihuje vztahy ani psychologické motivace; jenom pramálo napoví o skutečném tématu, o myšlence a naprosto nic o ztvárnění. Tento film s mimořádnou přesvědčivostí potvrzuje, že Mizoguči nehledal zpravidla v minulosti záminku pro únik před naléhavou problematikou dneška, ani příležitost, jak se oddávat virtuózním, leč samoúčelným a chladným etudám. Naopak: podobně jako Kurosawa, Kobajaši a další, také on křísil minulé doby a životy k obrazu dneška, vytyčoval paralely, navozoval obecně platné konflikty a dilemata. Bylo jen k prospěchu věci, jestliže tak nečinil tezovitě, nýbrž s mistrným zvládnutím výrazových prostředků filmové řeči. Tvůrci podobných filmů neoslavují hrdinné činy a nádheru feudálů, na jejichž mocenské spory vždy doplácí prostý člověk. Ubohý vesničan nebo městský chuďas, jeho nejistý život vydaný napospas kopytům válečných ořů, napjatým luků, vytaseným mečům a namířeným kopím. Pláč nad mrtvolami žen a dětí uprostřed rozvalin domova a popleněná, spálená úroda Takže toto stanovisko není pokaždé tak jednoznačné jako v Povídkách o bledé luně po dešti.
    80%
    Povídky o bledé luně po dešti (1953) volně obměňuje dvě povídky ze stejnojmenné klasické knihy, jejíž autor Akinari Ueda žil v letech 1734 1809 a inspiroval se příběhy, tradovanými po staletí. Venkovský hrnčíř Gendžuro trpí bídou uprostřed zmatku válečných sporů mezí mocnými rody, jež pustoší zemi, rozsévají hrůzu a smrt. S manželkou a dítětem, se svou sestrou a švagrem hledají útočiště ve městě, Gendžurova žena se cestou odpojí a zabijí ji vojáci. Nic netušící hrnčíř dorazí do města sám a podlehne kouzlu krásné ženy, ve skutečnosti démona. Prohlédne, vrátí se domů a tam ho přivítá manželka nyní už také duch. Hrnčířův švagr si vyslouží zásluhy a vysokou hodnost na válečném poli, ale když se v nevěstinci setká s manželkou, kterou za jeho dlouhé nepřítomnosti znásilnili vojáci, odloží skvělou zbroj a oba se vracejí do vesnice Stručný záznam hlavní dějové linie pochopitelně nevystihuje vztahy ani psychologické motivace; jenom pramálo napoví o skutečném tématu, o myšlence a naprosto nic o ztvárnění. Tento film s mimořádnou přesvědčivostí potvrzuje, že Mizoguči nehledal zpravidla v minulosti záminku pro únik před naléhavou problematikou dneška, ani příležitost, jak se oddávat virtuózním, leč samoúčelným a chladným etudám. Naopak: podobně jako Kurosawa, Kobajaši a další, také on křísil minulé doby a životy k obrazu dneška, vytyčoval paralely, navozoval obecně platné konflikty a dilemata. Bylo jen k prospěchu věci, jestliže tak nečinil tezovitě, nýbrž s mistrným zvládnutím výrazových prostředků filmové řeči. Tvůrci podobných filmů neoslavují hrdinné činy a nádheru feudálů, na jejichž mocenské spory vždy doplácí prostý člověk. Ubohý vesničan nebo městský chuďas, jeho nejistý život vydaný napospas kopytům válečných ořů, napjatým luků, vytaseným mečům a namířeným kopím. Pláč nad mrtvolami žen a dětí uprostřed rozvalin domova a popleněná, spálená úroda Takže toto stanovisko není pokaždé tak jednoznačné jako v Povídkách o bledé luně po dešti.
    3
  • Kronika psaná mečem
    Kronika psaná mečem (1963)
    Film
    79%
    4
  • Zběsilost
    Zběsilost (1966)
    FilmRole: Dansho Tsukue
    Bouřlivá léta pádu šógunátu charakterizují nekonečné likvidace nepohodlných osob a konflikty procísařských a šógunátních skupin. Na pozadí těchto událostí prochází jako přízrak smrti muž jménem Rjúnosuke Cuke, jenž ovládá meč s bravurou mistra, ale jehož duše je zlá a krutá. Zůstávají za ním mrtvoly politicky aktivních osob i obyčejných lidí. Ovšem vše souvisí se vším a jeden čin neodvratně ovlivňuje činy druhých. Jeho smrt si přeje stále více lidí, ale je vůbec možné zastavit zosobněné zlo?
    78%
    Bouřlivá léta pádu šógunátu charakterizují nekonečné likvidace nepohodlných osob a konflikty procísařských a šógunátních skupin. Na pozadí těchto událostí prochází jako přízrak smrti muž jménem Rjúnosuke Cuke, jenž ovládá meč s bravurou mistra, ale jehož duše je zlá a krutá. Zůstávají za ním mrtvoly politicky aktivních osob i obyčejných lidí. Ovšem vše souvisí se vším a jeden čin neodvratně ovlivňuje činy druhých. Jeho smrt si přeje stále více lidí, ale je vůbec možné zastavit zosobněné zlo?
    5
  • Chushingura - Hana no maki yuki no maki
    Chushingura - Hana no maki yuki no maki (1962)
    Film
    76%
    6
  • Furin kazan
    Furin kazan (1969)
    FilmRole: Nagasaka Yorihiro
    Kansuke Jamamoto, samuraj snící o sjednocené a mírové zemi od moře k moři, vstupuje do služeb Takedy, pána panství Kai. Přesvědčí Takedu, aby zabil pána sousední Suwy a vzal si jeho ženu jako konkubínu. Následně přesvědčí vdovu, princeznu Ju, aby toto uspořádání přijala a porodila Takedovi syna. Slibuje jim svůj život. Poté tráví roky lstí, poetickým citem, vojenskou a politickou strategií k rozšíření Takedovy říše, prosazení nároku Juina syna jako dědice a přípravě na konečnou bitvu se silami Ečiga. Přecenil Kansuke své síly? Jsou jeho sny, zaslepené láskou, příliš velké?
    75%
    Kansuke Jamamoto, samuraj snící o sjednocené a mírové zemi od moře k moři, vstupuje do služeb Takedy, pána panství Kai. Přesvědčí Takedu, aby zabil pána sousední Suwy a vzal si jeho ženu jako konkubínu. Následně přesvědčí vdovu, princeznu Ju, aby toto uspořádání přijala a porodila Takedovi syna. Slibuje jim svůj život. Poté tráví roky lstí, poetickým citem, vojenskou a politickou strategií k rozšíření Takedovy říše, prosazení nároku Juina syna jako dědice a přípravě na konečnou bitvu se silami Ečiga. Přecenil Kansuke své síly? Jsou jeho sny, zaslepené láskou, příliš velké?
    7
  • Juusan-nin no shikaku
    Juusan-nin no shikaku (1963)
    Film
    Sadistický daimjó (feudální pán) znásilní ženu a zavraždí ji i jejího manžela. I když jeden z jeho vlastních vazalů spáchá sebevraždu, aby upozornil na tento zločin, celá záležitost je rychle ututlána. Nejenže nebude následovat žádný trest, ale protože je daimjó mladším bratrem šóguna, brzy je jmenován do vysoké politické funkce, ze které by mohl způsobit ještě větší chaos. Přesvědčeni, že osud šógunátu visí na vlásku, zrodí se plán na atentát na daimjóa. Dvě nejbrilantnější strategické mysli své generace se ocitnou proti sobě; jeden má za úkol bránit muže, kterým pohrdá, a má k dispozici malou armádu. Druhý dostane sebevražednou misi a má k dispozici 12 statečných mužů. Jsou to Třináct zabijáků.
    75%
    Sadistický daimjó (feudální pán) znásilní ženu a zavraždí ji i jejího manžela. I když jeden z jeho vlastních vazalů spáchá sebevraždu, aby upozornil na tento zločin, celá záležitost je rychle ututlána. Nejenže nebude následovat žádný trest, ale protože je daimjó mladším bratrem šóguna, brzy je jmenován do vysoké politické funkce, ze které by mohl způsobit ještě větší chaos. Přesvědčeni, že osud šógunátu visí na vlásku, zrodí se plán na atentát na daimjóa. Dvě nejbrilantnější strategické mysli své generace se ocitnou proti sobě; jeden má za úkol bránit muže, kterým pohrdá, a má k dispozici malou armádu. Druhý dostane sebevražednou misi a má k dispozici 12 statečných mužů. Jsou to Třináct zabijáků.
    8
  • Kiru
    Kiru (1968)
    FilmRole: Sachu Mizoguchi
    Dvojice šermířů, kteří mají smůlu, přijíždí do zaprášeného, větrem ošlehaného města, kde se zapletou do sporu místních klanů. Jeden z nich, dříve farmář, se touží stát vznešeným samurajem. Druhý, bývalý samuraj pronásledovaný svou minulostí, dává přednost anonymnímu životu s gangstery. Když však oba muži odhalí nekalé činy zlovolného vůdce klanu, postaví se na stranu skupiny rebelů, kteří obléhají odlehlou horskou chatu.
    Žánry:AkčníDramaKomedie
    74%
    Dvojice šermířů, kteří mají smůlu, přijíždí do zaprášeného, větrem ošlehaného města, kde se zapletou do sporu místních klanů. Jeden z nich, dříve farmář, se touží stát vznešeným samurajem. Druhý, bývalý samuraj pronásledovaný svou minulostí, dává přednost anonymnímu životu s gangstery. Když však oba muži odhalí nekalé činy zlovolného vůdce klanu, postaví se na stranu skupiny rebelů, kteří obléhají odlehlou horskou chatu.
    Žánry:AkčníDramaKomedie
    9
  • Onna no za
    Onna no za (1962)
    Film
    74%
    10
  • Naniwa no koi no monogatari
    Naniwa no koi no monogatari (1959)
    Film
    Kurýrův adoptivní syn z Osaky se zamiluje do prostitutky a když zjistí, že si ji má koupit klient, ukradne svému zaměstnavateli peníze, aby ji vykoupil. Pronásledováni jako zločinci, dva mladí milenci prchají do Yamata, ale stejně jako v Čikamatsuových domácích tragédiích o lásce a povinnosti (známých jako sewamono), musí být pronásledováni a jejich vášeň zničena smrtí. Oblíbená témata Učidy, jako je upisování prostitutky, a jeho charakteristický důraz na výkon a divadelní umění se zde znovu objevují; ale odvážný prvek, kdy se Čikamatsu objevuje jako postava – podobně jako kdyby byl Shakespeare vložen do filmové adaptace jedné ze svých her – je jen jedním z mnoha překvapení, které tento pozoruhodný film skrývá. „Výjimečné“ (Donald Richie).
    Žánry:Romantický
    73%
    Kurýrův adoptivní syn z Osaky se zamiluje do prostitutky a když zjistí, že si ji má koupit klient, ukradne svému zaměstnavateli peníze, aby ji vykoupil. Pronásledováni jako zločinci, dva mladí milenci prchají do Yamata, ale stejně jako v Čikamatsuových domácích tragédiích o lásce a povinnosti (známých jako sewamono), musí být pronásledováni a jejich vášeň zničena smrtí. Oblíbená témata Učidy, jako je upisování prostitutky, a jeho charakteristický důraz na výkon a divadelní umění se zde znovu objevují; ale odvážný prvek, kdy se Čikamatsu objevuje jako postava – podobně jako kdyby byl Shakespeare vložen do filmové adaptace jedné ze svých her – je jen jedním z mnoha překvapení, které tento pozoruhodný film skrývá. „Výjimečné“ (Donald Richie).
    Žánry:Romantický
    11
  • Bakuchi-uchi: socho tobaku
    Bakuchi-uchi: socho tobaku (1968)
    FilmRole: Masakichi Arakawa
    73%
    12
  • Miyamoto Musashi: Ichijoji no ketto
    Miyamoto Musashi: Ichijoji no ketto (1964)
    Film
    Ve čtvrtém pokračování se Mušašimu staví do cesty jeho možná největší protivník, Kodžiró, který se v příběhu objevuje a zase mizí v těch nejzvláštnějších a nejnáhodnějších momentech. Jeho velká láska, Otsu, propadla šílenství. Mušaši se poté vydává porazit funkcionáře zrádného klanu v domluveném souboji. 73 proti jednomu. Chvástavý Kodžiró to sleduje, ujištěn o tom, že jen on je hoden být Mušašiho soupeřem.
    Žánry:AkčníDrama
    72%
    Ve čtvrtém pokračování se Mušašimu staví do cesty jeho možná největší protivník, Kodžiró, který se v příběhu objevuje a zase mizí v těch nejzvláštnějších a nejnáhodnějších momentech. Jeho velká láska, Otsu, propadla šílenství. Mušaši se poté vydává porazit funkcionáře zrádného klanu v domluveném souboji. 73 proti jednomu. Chvástavý Kodžiró to sleduje, ujištěn o tom, že jen on je hoden být Mušašiho soupeřem.
    Žánry:AkčníDrama
    13
  • Muhomatsu no issho
    Muhomatsu no issho (1943)
    Film
    72%
    14
  • Oshidori utagassen
    Oshidori utagassen (1939)
    FilmRole: Soshichi Kagawaya
    71%
    15
  • Ken ki
    Ken ki (1965)
    FilmRole: Shuzen Kagemura
    70%
    16
  • Nový příběh rodu Heike
    Nový příběh rodu Heike (1955)
    Film
    Kapitán Tadamori, velitel speciálních jednotek, se vrací do Kjóta poté, co úspěšně potlačil povstání pirátů v západní části Japonského moře. Vznešení dvořané, kteří neradi vidí, jak vojáci získávají moc a vliv, ignorují vůli bývalého císaře Toby a odmítají kapitána odměnit. Lord Tokinobu, který odměnu doporučil, je potrestán a kapitán posílá svého syna Kijomoriho do sídla lorda, kde se zamiluje do Tokiko, lordovy dcery. Mezitím Kijomori zjistí, že je možná synem bývalého císaře.
    70%
    Kapitán Tadamori, velitel speciálních jednotek, se vrací do Kjóta poté, co úspěšně potlačil povstání pirátů v západní části Japonského moře. Vznešení dvořané, kteří neradi vidí, jak vojáci získávají moc a vliv, ignorují vůli bývalého císaře Toby a odmítají kapitána odměnit. Lord Tokinobu, který odměnu doporučil, je potrestán a kapitán posílá svého syna Kijomoriho do sídla lorda, kde se zamiluje do Tokiko, lordovy dcery. Mezitím Kijomori zjistí, že je možná synem bývalého císaře.
    17
  • Brána pekel
    Brána pekel (1953)
    FilmRole: Yasutada
    Japonský barevný film „Brána pekel“ zachycuje historickou událost z dávných japonských dějin, která byla již mnohokrát v různých podobách zpracována v japonské literatuře. Je to vzpoura z roku 1159, kdy zrádní náčelníci rodů Minamoto a Fudžiwara přepadli císařský palác. V boji o záchranu císaře a jeho sestry poznal válečník Morito dvorní dámu císařovy sestry, krásnou Kesu. Zamiloval se do ní a když byla vzpoura potlačena, vyžádal si ji jako odměnu za svou věrnost císaři za manželku. Kesa však již byla vdaná za jiného důstojníka. Milovala svého manžela a chtěla mu zůstat věrná. Morito, jehož rozum byl zakalen vášní, pohrozil Kese, že vyvraždí celou její rodinu, jestliže nebude jeho. Touto pohrůžkou od ní vynutil slib, že mu pomůže při zavraždění manžela. Před okamžikem, stanoveným pro vraždu, si však Kesa vyměnila s manželem lůžko a svým životem jej zachránila. Morito pozdě poznal, že lásku si nelze vynutit násilím. Když jej bolestí zlomený Kesin manžel odmítl potrestat smrtí, zřekl se života a uchýlil se do kláštera, aby ve víře hledal vykoupení ze svého činu. (Film byl natočen barevným systémem Eastmancolor.) (FILMOVÝ PŘEHLED 51 / 1956)
    Žánry:DramaOscarový
    70%
    Japonský barevný film „Brána pekel“ zachycuje historickou událost z dávných japonských dějin, která byla již mnohokrát v různých podobách zpracována v japonské literatuře. Je to vzpoura z roku 1159, kdy zrádní náčelníci rodů Minamoto a Fudžiwara přepadli císařský palác. V boji o záchranu císaře a jeho sestry poznal válečník Morito dvorní dámu císařovy sestry, krásnou Kesu. Zamiloval se do ní a když byla vzpoura potlačena, vyžádal si ji jako odměnu za svou věrnost císaři za manželku. Kesa však již byla vdaná za jiného důstojníka. Milovala svého manžela a chtěla mu zůstat věrná. Morito, jehož rozum byl zakalen vášní, pohrozil Kese, že vyvraždí celou její rodinu, jestliže nebude jeho. Touto pohrůžkou od ní vynutil slib, že mu pomůže při zavraždění manžela. Před okamžikem, stanoveným pro vraždu, si však Kesa vyměnila s manželem lůžko a svým životem jej zachránila. Morito pozdě poznal, že lásku si nelze vynutit násilím. Když jej bolestí zlomený Kesin manžel odmítl potrestat smrtí, zřekl se života a uchýlil se do kláštera, aby ve víře hledal vykoupení ze svého činu. (Film byl natočen barevným systémem Eastmancolor.) (FILMOVÝ PŘEHLED 51 / 1956)
    Žánry:DramaOscarový
    18
  • Miyamoto Musashi: Hannyazaka no ketto
    Miyamoto Musashi: Hannyazaka no ketto (1962)
    FilmRole: Naota Ryohei
    70%
    19
  • Ososhiki
    Ososhiki (1984)
    FilmRole: Old People's Club Chairman
    70%
    20
  • Miyamoto Musashi: Nitoryu kaigen
    Miyamoto Musashi: Nitoryu kaigen (1963)
    FilmRole: Naota Ryohei
    69%
    21
  • Hibotan bakuto: Nidaime šúmei
    Hibotan bakuto: Nidaime šúmei (1969)
    Film
    S nástupem železničního systému přichází do Japonska průmyslová revoluce. To vede ke střetům mezi lodníky, jejichž živobytí je ohroženo, a dělníky stavějícími železnici. Oryu, rudá pivoňka, se vrací do svého domova v Kumamotu, aby přijala pozici vůdkyně rodiny Yano druhé generace. Slavnost je však přerušena boji mezi místními lodníky a železničními dělníky. A zdá se, že za těmito střety stojí konkurenční rodina, která tahá za nitky.
    Žánry:Drama
    69%
    S nástupem železničního systému přichází do Japonska průmyslová revoluce. To vede ke střetům mezi lodníky, jejichž živobytí je ohroženo, a dělníky stavějícími železnici. Oryu, rudá pivoňka, se vrací do svého domova v Kumamotu, aby přijala pozici vůdkyně rodiny Yano druhé generace. Slavnost je však přerušena boji mezi místními lodníky a železničními dělníky. A zdá se, že za těmito střety stojí konkurenční rodina, která tahá za nitky.
    Žánry:Drama
    22
  • Shinsengumi shimatsuki
    Shinsengumi shimatsuki (1963)
    FilmRole: Tomijirô Hirosawa
    68%
    23
  • Aisai monogatari
    Aisai monogatari (1951)
    Film
    67%
    24
  • Oginsama
    Oginsama (1962)
    Film
    67%
    25

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.