Ran Danker: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Ran Danker: Filmy a seriály

  • Ha-Pijamot
    Ha-Pijamot (2003)
    Seriál
    85%
    1
  • Ta Gordin
    Ta Gordin (2012)
    SeriálRole: Eyal 'Alik' Gordin
    82%
    2
  • Mutalim Besafek
    Mutalim Besafek (2017)
    FilmRole: assi
    Assi, scenárista a básník, uvízl v osobním životě. Je plný pochybností, znepokojivých myšlenek a existenciálního neklidu. Kvůli nehodě na motorce v opilosti, do které se zapletl, je odsouzen k veřejně prospěšným pracím. V rámci nich je poslán do Beerševy, pouštního města v jižním Izraeli, aby pracoval s mladistvými delikventy v domácím vězení, kteří se musí účastnit sezení s Assim v místním úkrytu jako podmínka pro jejich propuštění. Jejich extrémní osobnosti, bouřlivá energie a šarm v něm probouzejí zvědavost a přitažlivost; společně prorážejí hranice nápravného rámce.
    Žánry:Drama
    71%
    Assi, scenárista a básník, uvízl v osobním životě. Je plný pochybností, znepokojivých myšlenek a existenciálního neklidu. Kvůli nehodě na motorce v opilosti, do které se zapletl, je odsouzen k veřejně prospěšným pracím. V rámci nich je poslán do Beerševy, pouštního města v jižním Izraeli, aby pracoval s mladistvými delikventy v domácím vězení, kteří se musí účastnit sezení s Assim v místním úkrytu jako podmínka pro jejich propuštění. Jejich extrémní osobnosti, bouřlivá energie a šarm v něm probouzejí zvědavost a přitažlivost; společně prorážejí hranice nápravného rámce.
    Žánry:Drama
    3
  • Široce otevřené oči
    Široce otevřené oči (2009)
    FilmRole: Ezri

    Nejsilnějším izraelským filmem poslední doby je debut Chaima Tabakmana. Předností díla není ani tak samotné téma homosexuality, jako jeho neobvyklé zpracování. Homosexuální vztah je pouze východiskem pro další otázky bez jednoznačných odpovědí. Široce otevřené oči vyprávějí o majiteli košer řeznictví, který vede spořádaný rodinný život uprostřed jeruzalémské komunity ortodoxních Židů. Jednoho dne přijme do svého podniku na výpomoc studenta ješivy a naváže s ním přátelský vztah. Studentova osobnost i tělesný vzhled v něm postupně vyvolají nebývalou touhu, která se neslučuje s jeho mravními hodnotami ani se zákony Talmudu. Vzniklý vztah mu však dodává skutečný smysl života. Je tak postaven před rozhodnutí, kterým směrem se vydat, když v něm láska nepohřbila víru a nezničila smysl pro věrnost vůči nejbližším. (Zdroj: Národní filmový archiv) Jeruzalém, semknutá komunita přísně ortodoxních Židů. Aaron má prosperující košer řeznictví a spokojené manželství s Rivkou, s níž má čtyři děti. Sám na všechno nestačí, a tak si na dveře svého krámku vyvěsí ceduli, že hledá pomocníka. Zakrátko na prahu stojí pohledný student Ezri, jenž má o práci zájem, ačkoli řezničině vůbec nerozumí. Ezri je snad až příliš krásný a příliš jemný pro tento svět přísných pravidel, která Aaron, zcela propadnuvší mladíkovu kouzlu, jednoho dne nenávratně poruší a bezhlavě se zamiluje... Režisér filmu říká, že hlavní tragédií tohoto příběhu, který sice není napsán podle skutečné události, ale mohl se stát kdykoli a kdekoli, je fakt, že věřící nepovažují homosexualitu za zločin – je to prostě něco, co neexistuje. „Jak se můžete vyrovnat s něčím, o čem je psáno, že to prostě není? V Talmudu stojí, že synové Izraele ani nemohou upadnout v podezření, že by něco takového dělali... Název filmu odkazuje k očím komunity, která nás sleduje na každém kroku, k očím Boha, ale nejen to. Pro mne je to film spíše o vyrovnání s vírou, s vlastním bytím.“ [44. MFFKV 2009]

    Žánry:DramaLGBTQ+
    68%

    Nejsilnějším izraelským filmem poslední doby je debut Chaima Tabakmana. Předností díla není ani tak samotné téma homosexuality, jako jeho neobvyklé zpracování. Homosexuální vztah je pouze východiskem pro další otázky bez jednoznačných odpovědí. Široce otevřené oči vyprávějí o majiteli košer řeznictví, který vede spořádaný rodinný život uprostřed jeruzalémské komunity ortodoxních Židů. Jednoho dne přijme do svého podniku na výpomoc studenta ješivy a naváže s ním přátelský vztah. Studentova osobnost i tělesný vzhled v něm postupně vyvolají nebývalou touhu, která se neslučuje s jeho mravními hodnotami ani se zákony Talmudu. Vzniklý vztah mu však dodává skutečný smysl života. Je tak postaven před rozhodnutí, kterým směrem se vydat, když v něm láska nepohřbila víru a nezničila smysl pro věrnost vůči nejbližším. (Zdroj: Národní filmový archiv) Jeruzalém, semknutá komunita přísně ortodoxních Židů. Aaron má prosperující košer řeznictví a spokojené manželství s Rivkou, s níž má čtyři děti. Sám na všechno nestačí, a tak si na dveře svého krámku vyvěsí ceduli, že hledá pomocníka. Zakrátko na prahu stojí pohledný student Ezri, jenž má o práci zájem, ačkoli řezničině vůbec nerozumí. Ezri je snad až příliš krásný a příliš jemný pro tento svět přísných pravidel, která Aaron, zcela propadnuvší mladíkovu kouzlu, jednoho dne nenávratně poruší a bezhlavě se zamiluje... Režisér filmu říká, že hlavní tragédií tohoto příběhu, který sice není napsán podle skutečné události, ale mohl se stát kdykoli a kdekoli, je fakt, že věřící nepovažují homosexualitu za zločin – je to prostě něco, co neexistuje. „Jak se můžete vyrovnat s něčím, o čem je psáno, že to prostě není? V Talmudu stojí, že synové Izraele ani nemohou upadnout v podezření, že by něco takového dělali... Název filmu odkazuje k očím komunity, která nás sleduje na každém kroku, k očím Boha, ale nejen to. Pro mne je to film spíše o vyrovnání s vírou, s vlastním bytím.“ [44. MFFKV 2009]

    Žánry:DramaLGBTQ+
    4
  • Neklidný
    Neklidný (2008)
    FilmRole: Tzach
    Moshe Amar odešel z Izraele do New Yorku před dobrými dvaceti lety a za celou tu dobu se nikdy neohlédl zpět. Viděl by totiž za svými zády nejen ženu, která ho milovala, ale také malého syna Tzacha. Jenže jako básník a umělec si na taková zklamání už víceméně zvykl a udělal z nich dokonce cosi jako uměleckou značku. Až doposud se mu v Americe příliš nedařilo, ale během posledních pár let se karta začala obracet. Našel komunitu, která si oblíbila jeho poezii, našel dokonce i múzu v podobě drsné barmanky Yolandy. Prostě se vše mění k lepšímu. A do toho přichází Tzach, čerstvě propuštěný z izraelské armády. Mladý muž, kterého Moshe nezná a který naopak nezná tvář svého otce. Střetávají se dva přeplnění lidé – jeden vztekem a druhý vinou. Dvě individuality, které postrádají základ, na němž by bylo možné cokoli společně stavět. Dva muži, kteří si nemají co říct, byť by tolik chtěli. Je ještě po takové době možné začínat znovu?
    Žánry:Drama
    66%
    Moshe Amar odešel z Izraele do New Yorku před dobrými dvaceti lety a za celou tu dobu se nikdy neohlédl zpět. Viděl by totiž za svými zády nejen ženu, která ho milovala, ale také malého syna Tzacha. Jenže jako básník a umělec si na taková zklamání už víceméně zvykl a udělal z nich dokonce cosi jako uměleckou značku. Až doposud se mu v Americe příliš nedařilo, ale během posledních pár let se karta začala obracet. Našel komunitu, která si oblíbila jeho poezii, našel dokonce i múzu v podobě drsné barmanky Yolandy. Prostě se vše mění k lepšímu. A do toho přichází Tzach, čerstvě propuštěný z izraelské armády. Mladý muž, kterého Moshe nezná a který naopak nezná tvář svého otce. Střetávají se dva přeplnění lidé – jeden vztekem a druhý vinou. Dvě individuality, které postrádají základ, na němž by bylo možné cokoli společně stavět. Dva muži, kteří si nemají co říct, byť by tolik chtěli. Je ještě po takové době možné začínat znovu?
    Žánry:Drama
    5
  • Vzteklina
    Vzteklina (2010)
    FilmRole: Mikey
    V rámci tradičních exkurzí do zemí, které nefigurují mezi hlavními destinacemi, k nimž se obrací zájem diváků brakových žánrů, se letos vydáme do Izraele. Debutující režiséři Aharon Keshales a Navot Papushado svůj společný počin pojali jako příspěvek k současnému trendu scenáristicky promyšlených žánrových hybridů, které slaví úspěchy na žánrových festivalech a případně i otevírají dveře do Hollywoodu. Premisa bude fanouškům hororů více než povědomá: Skupinka mladistvých složená ze dvou dívek a dvou mladíků, mezi nimiž lze cítit vzájemné sexuální napětí, během cesty na výlet špatně odbočí a následně uvízne na místě, odkud není návratu. Ve zdejším lesíku dokonce řádí i zlověstně neproniknutelný vrahoun, jehož specialitou je, že chytá lidi do nastražených pastí. Jenže tím veškeré důvěrně známé jistoty končí. Vyprávění uhýbá tu směrem k thrilleru, jindy spíš k exploataci a občas se otře o společenskou kritiku či humornou nadsázku. Do příběhu se zaplétají další postavy a neustále se mění pozice kořisti a lovce. Vzteklina stojí především na promyšleném a dramaturgicky precizně gradujícím scénáři, který až zlomyslně podvrací žánrová klišé a divácká očekávání. „První izraelský slasher“ asi neodstartuje boom žánrové podívané na Blízkém východě, ale coby psychologicky zabarvený thriller, nasáknutý notnou dávkou krve a zahuštěný vypjatou atmosférou, ukáže, že kvalitní a promyšlené vyvražďovačky nejsou jen doménou Západu.
    Žánry:HororThriller
    55%
    V rámci tradičních exkurzí do zemí, které nefigurují mezi hlavními destinacemi, k nimž se obrací zájem diváků brakových žánrů, se letos vydáme do Izraele. Debutující režiséři Aharon Keshales a Navot Papushado svůj společný počin pojali jako příspěvek k současnému trendu scenáristicky promyšlených žánrových hybridů, které slaví úspěchy na žánrových festivalech a případně i otevírají dveře do Hollywoodu. Premisa bude fanouškům hororů více než povědomá: Skupinka mladistvých složená ze dvou dívek a dvou mladíků, mezi nimiž lze cítit vzájemné sexuální napětí, během cesty na výlet špatně odbočí a následně uvízne na místě, odkud není návratu. Ve zdejším lesíku dokonce řádí i zlověstně neproniknutelný vrahoun, jehož specialitou je, že chytá lidi do nastražených pastí. Jenže tím veškeré důvěrně známé jistoty končí. Vyprávění uhýbá tu směrem k thrilleru, jindy spíš k exploataci a občas se otře o společenskou kritiku či humornou nadsázku. Do příběhu se zaplétají další postavy a neustále se mění pozice kořisti a lovce. Vzteklina stojí především na promyšleném a dramaturgicky precizně gradujícím scénáři, který až zlomyslně podvrací žánrová klišé a divácká očekávání. „První izraelský slasher“ asi neodstartuje boom žánrové podívané na Blízkém východě, ale coby psychologicky zabarvený thriller, nasáknutý notnou dávkou krve a zahuštěný vypjatou atmosférou, ukáže, že kvalitní a promyšlené vyvražďovačky nejsou jen doménou Západu.
    Žánry:HororThriller
    6
  • Noc po svatbě
    Noc po svatbě (2020)
    FilmRole: Noam

    Nevěsta a ženich přijíždějí do svého pokoje v luxusním hotelu, aby zde strávili svatební noc. Když nevěsta Eleanor (Avigail Harariová) zjistí, že její manžel Noam (Ran Danker) dostal od své bývalé přítelkyně prsten jako svatební dar, začíná hádka. Na Eleanořino naléhání novomanželé opouštějí hotel a vydávají se na výpravu, aby prsten vrátili. Jejich snadná mise se však rázem promění v celonoční odyseu napříč ulicemi Jeruzaléma. Během jediné noci jsou oba nuceni čelit svým bývalým partnerům, potlačeným pochybnostem i životům, které se rozhodli navždy opustit. (Cinemax)

    Žánry:DramaKomedie
    54%

    Nevěsta a ženich přijíždějí do svého pokoje v luxusním hotelu, aby zde strávili svatební noc. Když nevěsta Eleanor (Avigail Harariová) zjistí, že její manžel Noam (Ran Danker) dostal od své bývalé přítelkyně prsten jako svatební dar, začíná hádka. Na Eleanořino naléhání novomanželé opouštějí hotel a vydávají se na výpravu, aby prsten vrátili. Jejich snadná mise se však rázem promění v celonoční odyseu napříč ulicemi Jeruzaléma. Během jediné noci jsou oba nuceni čelit svým bývalým partnerům, potlačeným pochybnostem i životům, které se rozhodli navždy opustit. (Cinemax)

    Žánry:DramaKomedie
    7
  • 8

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.