Peter Tscherkassky: Nejlepší filmy a seriály

6.7

Peter Tscherkassky: Filmy a seriály

  • Coming Attractions
    Coming Attractions (2010)
    Film
    • DaFilms
    69%
    1
  • Dream Work
    Dream Work (2001)
    Film
    • DaFilms
    • MUBI
    Žena ulehne do postele, usne a začne snít. Sen ji zavede do krajiny světla a stínu, evokované formou, která je možná jen díky klasické kinematografii. Pocta Man Rayovi, věnovaná počátkům evropského avantgardního filmu v surrealistickém hnutí.
    Žánry:Drama
    68%
    Žena ulehne do postele, usne a začne snít. Sen ji zavede do krajiny světla a stínu, evokované formou, která je možná jen díky klasické kinematografii. Pocta Man Rayovi, věnovaná počátkům evropského avantgardního filmu v surrealistickém hnutí.
    Žánry:Drama
    2
  • Outer Space
    Outer Space (1999)
    Film
    • DaFilms
    • MUBI
    Mladá žena se vydává do domu, kde sídlí potenciálně nebezpečný duch, který ji trápí. Pokouší se bojovat proti samotnému filmu, který začíná způsobovat kolaps světa.
    Žánry:AnimovanýDrama
    68%
    Mladá žena se vydává do domu, kde sídlí potenciálně nebezpečný duch, který ji trápí. Pokouší se bojovat proti samotnému filmu, který začíná způsobovat kolaps světa.
    Žánry:AnimovanýDrama
    3
  • Instructions for a Light and Sound Machine
    Instructions for a Light and Sound Machine (2006)
    Film
    • DaFilms
    • MUBI
    67%
    4
  • Erotique
    Erotique (1982)
    Film
    • DaFilms
    V tvorbě Petera Tscherkasského lze vysledovat linii, která se točí kolem hry s filmovou prezentací, s různými stupni rozpoznatelnosti – s tím, co je tak akorát, a tím, co už není. Jen aby bylo vidět touhu. Příkladem toho je Erotique. Vidíme vířící obrazy, části ženské tváře, rudé rty, oči v cyklických fragmentech pohybu. Často je těžké říct, kterou část těla vlastně vidíme (kdo chce, může vidět/představit si/pomyslet na pohlavní orgány a sexuální akty). Pohled se upíná na dílčí objekty, žádné integrální, celé tělo, o kterém by se dalo přemýšlet. Žádné tělo, jehož reprezentace byla vždy jedním z problémů v kině.
    64%
    V tvorbě Petera Tscherkasského lze vysledovat linii, která se točí kolem hry s filmovou prezentací, s různými stupni rozpoznatelnosti – s tím, co je tak akorát, a tím, co už není. Jen aby bylo vidět touhu. Příkladem toho je Erotique. Vidíme vířící obrazy, části ženské tváře, rudé rty, oči v cyklických fragmentech pohybu. Často je těžké říct, kterou část těla vlastně vidíme (kdo chce, může vidět/představit si/pomyslet na pohlavní orgány a sexuální akty). Pohled se upíná na dílčí objekty, žádné integrální, celé tělo, o kterém by se dalo přemýšlet. Žádné tělo, jehož reprezentace byla vždy jedním z problémů v kině.
    5
  • Happy-End
    Happy-End (2012)
    Film
    • DaFilms
    Záznam nalezeného filmu o rituálech, slavnostních příležitostech a manželském páru v zdánlivém šílenství útulné pospolitosti. Vidíme pár, jak nalévá nápoje, krájí dorty, dělá toasty. Nakonec se bujarý pohyb tančící ženy zastaví.
    Žánry:Drama
    62%
    Záznam nalezeného filmu o rituálech, slavnostních příležitostech a manželském páru v zdánlivém šílenství útulné pospolitosti. Vidíme pár, jak nalévá nápoje, krájí dorty, dělá toasty. Nakonec se bujarý pohyb tančící ženy zastaví.
    Žánry:Drama
    6
  • Manufraktur
    Manufraktur (1985)
    Film
    • DaFilms
    • MUBI
    Spletitá síť utkaná z drobných částeček pohybů vytržených z nalezených záběrů a nově sestavených: prvky gramatiky narativního prostoru "doleva, doprava, tam a zpět", zbavené veškeré sémantické zátěže. Zůstává jen soběstačné hejno úlomků, prchavé vektory ztraceného směru, zbrázděné stopami manuálního výrobního procesu.
    Žánry:Drama
    60%
    Spletitá síť utkaná z drobných částeček pohybů vytržených z nalezených záběrů a nově sestavených: prvky gramatiky narativního prostoru "doleva, doprava, tam a zpět", zbavené veškeré sémantické zátěže. Zůstává jen soběstačné hejno úlomků, prchavé vektory ztraceného směru, zbrázděné stopami manuálního výrobního procesu.
    Žánry:Drama
    7
  • Get Ready
    Get Ready (1999)
    Film
    • DaFilms
    • MUBI
    Get Ready je tryskající, nervózní jízda filmovou imaginací. Využívá glitchující nalezené záběry a nabušené kybernetické zvuky. S vervou vyráží na dálnici a bere nás s sebou. Autonehoda? Útěk? Tato turbem nabitá kondenzace filmových nálad a klišé vytěžuje maximum ze své krátké stopáže.
    Žánry:Drama
    58%
    Get Ready je tryskající, nervózní jízda filmovou imaginací. Využívá glitchující nalezené záběry a nabušené kybernetické zvuky. S vervou vyráží na dálnici a bere nás s sebou. Autonehoda? Útěk? Tato turbem nabitá kondenzace filmových nálad a klišé vytěžuje maximum ze své krátké stopáže.
    Žánry:Drama
    8
  • Arrivée, L'
    Arrivée, L' (1999)
    Film
    • DaFilms
    První ze tří krátkých filmů Petera Tscherkasského, tvořících Cinemascope trilogii, je roztříštěný pohled na obrazy pulzující chaotickým rytmem, které bojují s bílými okraji o prostor v jeho paletě. Zrcadlené záběry jsou rozděleny bílým okrajem a snaží se znovu složit jako póly magnetu. Vlak se blíží ke stanici a v oslepujícím chaotickém světle se sráží sám se sebou.
    58%
    První ze tří krátkých filmů Petera Tscherkasského, tvořících Cinemascope trilogii, je roztříštěný pohled na obrazy pulzující chaotickým rytmem, které bojují s bílými okraji o prostor v jeho paletě. Zrcadlené záběry jsou rozděleny bílým okrajem a snaží se znovu složit jako póly magnetu. Vlak se blíží ke stanici a v oslepujícím chaotickém světle se sráží sám se sebou.
    9
  • Shot - Countershot
    Shot - Countershot (1987)
    Film
    • DaFilms
    Za tímto odborným termínem se neskrývá režijní poznámka, ale něco velmi konkrétního. Něco, co prozrazuje touhu po inteligentním a hravém přístupu k médiu krátkého filmu…
    47%
    Za tímto odborným termínem se neskrývá režijní poznámka, ale něco velmi konkrétního. Něco, co prozrazuje touhu po inteligentním a hravém přístupu k médiu krátkého filmu…
    10
  • Motion Picture
    Motion Picture (1984)
    Film
    • DaFilms
    • MUBI
    V temné komoře bylo na povrch rozloženo 50 nepoužitých filmových pásů, na které byl promítnut snímek z filmu "Odchod dělníků z továrny Lumière". Spojením jednotlivých vyvolaných částí vznikl nový film, který čte původní snímek jako stránku z notové partitury: v pásech shora dolů a postupně zleva doprava.
    43%
    V temné komoře bylo na povrch rozloženo 50 nepoužitých filmových pásů, na které byl promítnut snímek z filmu "Odchod dělníků z továrny Lumière". Spojením jednotlivých vyvolaných částí vznikl nový film, který čte původní snímek jako stránku z notové partitury: v pásech shora dolů a postupně zleva doprava.
    11

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.