John Topor, narozen 9. června 1967 v Montréalu v Québecu v Kanadě, je herec a kaskadér, který se prosadil v kanadské i americké filmové produkci.
Filmová kariéra
John Topor zahájil svou hereckou kariéru na přelomu tisíciletí a postupně si vybudoval pozici charakterního herce, který se objevuje především ve vedlejších rolích. Jeho filmografie zahrnuje několik významných hollywoodských produkcí i kanadských filmů. V roce 2000 se objevil ve sci-fi snímku Battlefield Earth, který byl natočen podle románu L. Rona Hubbarda. Přestože film nebyl kritiky přijat příznivě, poskytl Toporovi možnost pracovat na velkém hollywoodském projektu s hvězdným obsazením v čele s Johnem Travoltou.
Významné filmové role
V roce 2003 si John Topor zahrál ve psychologickém thrilleru Gothika, kde hlavní role ztvárnili Halle Berry a Robert Downey Jr. Další významnou položkou v jeho filmografii je role Jamese ve filmu Deaden (2006), akčním thrilleru režiséra Christiana Viela, který vypráví příběh bývalého policisty, jenž se vydává na cestu pomsty. V roce 2011 se Topor objevil v kanadské komedii Starbuck, kde ztvárnil postavu "Homme de main #2" (Poskok č. 2). Film režiséra Kena Scotta se stal jedním z nejúspěšnějších kanadských snímků roku 2011 a později byl v Hollywoodu předělán pod názvem Delivery Man.
Práce na velkých produkcích
Téhož roku se John Topor podílel jako člen štábu na sci-fi thrilleru Source Code režiséra Duncana Jonese s Jakem Gyllenhaalem v hlavní roli. Film byl kritiky dobře přijat a komerčně úspěšný, což Toporovi poskytlo cenné zkušenosti s prací na prestižním projektu. V roce 2013 si zahrál menší, ale zapamatovatelnou roli TSA Zombie ve filmu Warm Bodies, romantické zombie komedii s Nicholasem Houltem a Teresou Palmer v hlavních rolích.
Televizní tvorba a další projekty
Kromě filmových rolí se John Topor objevil také v několika televizních seriálech. Mezi jeho televizní práce patří role v seriálech jako Blue Mountain State, kde využil svou impozantní výšku 193 cm. Topor se také podílel na projektech jako Recon 2020: The Caprini Massacre, Lethal Obsession, Wall of Secrets a Nightwaves. Jeho všestrannost mu umožnila pracovat jak před kamerou jako herec, tak i za kamerou jako člen štábu, což dokazuje jeho profesionalitu a adaptabilitu v konkurenčním prostředí filmového průmyslu.