?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Levan Paatashvili: Filmy a seriály

  • Blankytné hory aneb Nepravděpodobný příběh
    Blankytné hory aneb Nepravděpodobný příběh (1983)
    Film
    79%
    1
  • Sibiriáda
    Sibiriáda (1979)
    Film
    78%
    2
  • Útěk
    Útěk (1971)
    Film
    78%
    3
  • Cizí děti
    Cizí děti (1958)
    Film
    Nato, studentka, se na ulici spřátelí se dvěma dětmi, bratrem a sestrou. Netuší, že jejich otec se právě rozešel se svou manželkou, protože si s dětmi nenašla společnou řeč. Když se s Natou setká, zamilují se do sebe, ale jejich vztah nemá dlouhého trvání. Jednoho dne náhodou potká svou odloučenou manželku a rozhodne se vrátit k ní, opouštějíc jak Nato, tak i děti. Zoufalá Nato chce také odejít, ale uvědomí si, že nemůže nechat děti samotné.
    77%
    Nato, studentka, se na ulici spřátelí se dvěma dětmi, bratrem a sestrou. Netuší, že jejich otec se právě rozešel se svou manželkou, protože si s dětmi nenašla společnou řeč. Když se s Natou setká, zamilují se do sebe, ale jejich vztah nemá dlouhého trvání. Jednoho dne náhodou potká svou odloučenou manželku a rozhodne se vrátit k ní, opouštějíc jak Nato, tak i děti. Zoufalá Nato chce také odejít, ale uvědomí si, že nemůže nechat děti samotné.
    4
  • Tojinebi itsinian
    Tojinebi itsinian (1963)
    Film
    74%
    5
  • Akhalgazrda kompozitoris mogzauroba
    Akhalgazrda kompozitoris mogzauroba (1985)
    Film
    Skladateľ Nikuša zbiera v horských oblastiach porevolučného (1905) Gruzínska ľudové piesne. Zostrený policajný režim dusí v mene všeobecného fenoménu strachu akúkoľvek činnosť. Nikova nevinná aktivita pritiahne nervózneho Leka, ktorý zamení želanie za utkvelú myšlienku, že Niko je spojka novej pripravovanej vzbury. V tomto duchu ho aj predstavuje po usadlostiach, kde tlejú a uhasínajú pramienky protestov proti režimu. Leko je nadšený prejavujúcou sa pospolitosťou (súzvuk kruhu spievajúcich na trhovisku). Po očistnom vyspovedaní sa polícii z pripravovanej vzbury sa z mystifikácie stáva tragická dráma, plynúca k mrazivému finále, v ktorom sa zachráni len ten, ktorý to všetko tak nevinne a osudovo uviedol do chodu - mladý skladateľ. Za záverečným putovaním na popravu autor vo fotografiách rekapituluje predchádzajúce zastavenia. Sugestívnu atmosféru dotvára dômyselná štylizácia (pochmúrnosť scenérie, sošné herecké prejavy, statické objektivizujúce zábery celkov...).
    Žánry:DramaKomedie
    69%
    Skladateľ Nikuša zbiera v horských oblastiach porevolučného (1905) Gruzínska ľudové piesne. Zostrený policajný režim dusí v mene všeobecného fenoménu strachu akúkoľvek činnosť. Nikova nevinná aktivita pritiahne nervózneho Leka, ktorý zamení želanie za utkvelú myšlienku, že Niko je spojka novej pripravovanej vzbury. V tomto duchu ho aj predstavuje po usadlostiach, kde tlejú a uhasínajú pramienky protestov proti režimu. Leko je nadšený prejavujúcou sa pospolitosťou (súzvuk kruhu spievajúcich na trhovisku). Po očistnom vyspovedaní sa polícii z pripravovanej vzbury sa z mystifikácie stáva tragická dráma, plynúca k mrazivému finále, v ktorom sa zachráni len ten, ktorý to všetko tak nevinne a osudovo uviedol do chodu - mladý skladateľ. Za záverečným putovaním na popravu autor vo fotografiách rekapituluje predchádzajúce zastavenia. Sugestívnu atmosféru dotvára dômyselná štylizácia (pochmúrnosť scenérie, sošné herecké prejavy, statické objektivizujúce zábery celkov...).
    Žánry:DramaKomedie
    6
  • Robinzoniada, anu chemi ingliseli Papa
    Robinzoniada, anu chemi ingliseli Papa (1987)
    Film
    Takřka dokumentární rekonstrukci jednoho smyšleného milostného příběhu zasazeného do skutečných historických událostí podala ve svém vtipném debutu režisérka Nana Džordžadzeová. Vzpomínání stařičké Gruzínky na jedinou lásku, kterou prožila, je vyprovokováno otázkami vnuka, jenž hledá inspiraci pro svou symfonickou skladbu, kterou chce věnovat památce dávno zesnulého anglického dědečka. Od babičky se snaží dozvědět nejen něco bližšího o životě svého předka v Gruzii a jeho sžívání s místním prostředím, ale také o okolnostech jeho tragické smrti v roce 1922.

    Dědeček, telegrafista Christopher Hughes, na Kavkaz přichází uprostřed revolučních let počátku 20. století. Jako zaměstnanec Anglické královské telegrafní společnosti má za úkol za všech okolností udržovat bezchybné spojení na lince Londýn – Dillí. Během politických bojů se však ocitá v nelehkém postavení, a odříznutý od své rodné země, netuší, že jeho práce pro Anglii dávno skončila.

    Režisérku Nanu Džordžadzeovou a jejího manžela, scenáristu filmu Irakli Kvirikadzeho, inspiroval k natočení snímku skutečný náhrobek Angličana Hughese na batumském hřbitově a působnost anglické telegrafní společnosti v Gruzii. Zajímavá forma vyprávění postavená na retrospektivách vracejících se do minulosti nejen prostřednictvím vzpomínek staré ženy, ale i pomocí filmových týdeníků, dobových fotografií a obrazů vytváří dojem evokované reality. Tomu napomáhají i virážované sekvence, hojně používaná angličtina, komentáře střídající dialogy. Podobnou mystifikační metodu opírající se o různé retrospektivní vrstvy a dokumenty uplatnil Irakli Kvirikadze již ve svém snímku Plovec (Plavec, 1982), na kterém asistovala Nana Džordžadzeová. Ve filmu Robinzonáda aneb můj anglický dědeček režisérka přivedla tuto formu k dokonalosti ve smyslu většího zdání pravdivosti příběhu, v silnějším prolnutí historie a politických událostí s konkrétními, i když smyšlenými osudy jednotlivých postav.

    Nana Džordžadzeová patří mezi první absolventy filmové fakulty založené v 70. letech na tbiliském divadelním institutu. V době přijetí na školu byla talentovanou mladou architektkou, která měla za sebou řadu úspěchů v oboru. V kinematografii na sebe poprvé výrazněji upozornila školním snímkem Atlant (Atlant, 1979) a v mezinárodním měřítku jí uznání přinesl absolventský film Putěšestvije v Sopot (Cesta do Sopot, 1980), oceněný Hlavní cenou v Oberhausenu (1987).

    Marta Mentzlová (LFŠ 2007)
    Žánry:Komedie
    66%
    Takřka dokumentární rekonstrukci jednoho smyšleného milostného příběhu zasazeného do skutečných historických událostí podala ve svém vtipném debutu režisérka Nana Džordžadzeová. Vzpomínání stařičké Gruzínky na jedinou lásku, kterou prožila, je vyprovokováno otázkami vnuka, jenž hledá inspiraci pro svou symfonickou skladbu, kterou chce věnovat památce dávno zesnulého anglického dědečka. Od babičky se snaží dozvědět nejen něco bližšího o životě svého předka v Gruzii a jeho sžívání s místním prostředím, ale také o okolnostech jeho tragické smrti v roce 1922.

    Dědeček, telegrafista Christopher Hughes, na Kavkaz přichází uprostřed revolučních let počátku 20. století. Jako zaměstnanec Anglické královské telegrafní společnosti má za úkol za všech okolností udržovat bezchybné spojení na lince Londýn – Dillí. Během politických bojů se však ocitá v nelehkém postavení, a odříznutý od své rodné země, netuší, že jeho práce pro Anglii dávno skončila.

    Režisérku Nanu Džordžadzeovou a jejího manžela, scenáristu filmu Irakli Kvirikadzeho, inspiroval k natočení snímku skutečný náhrobek Angličana Hughese na batumském hřbitově a působnost anglické telegrafní společnosti v Gruzii. Zajímavá forma vyprávění postavená na retrospektivách vracejících se do minulosti nejen prostřednictvím vzpomínek staré ženy, ale i pomocí filmových týdeníků, dobových fotografií a obrazů vytváří dojem evokované reality. Tomu napomáhají i virážované sekvence, hojně používaná angličtina, komentáře střídající dialogy. Podobnou mystifikační metodu opírající se o různé retrospektivní vrstvy a dokumenty uplatnil Irakli Kvirikadze již ve svém snímku Plovec (Plavec, 1982), na kterém asistovala Nana Džordžadzeová. Ve filmu Robinzonáda aneb můj anglický dědeček režisérka přivedla tuto formu k dokonalosti ve smyslu většího zdání pravdivosti příběhu, v silnějším prolnutí historie a politických událostí s konkrétními, i když smyšlenými osudy jednotlivých postav.

    Nana Džordžadzeová patří mezi první absolventy filmové fakulty založené v 70. letech na tbiliském divadelním institutu. V době přijetí na školu byla talentovanou mladou architektkou, která měla za sebou řadu úspěchů v oboru. V kinematografii na sebe poprvé výrazněji upozornila školním snímkem Atlant (Atlant, 1979) a v mezinárodním měřítku jí uznání přinesl absolventský film Putěšestvije v Sopot (Cesta do Sopot, 1980), oceněný Hlavní cenou v Oberhausenu (1987).

    Marta Mentzlová (LFŠ 2007)
    Žánry:Komedie
    7
  • Romance o zamilovaných
    Romance o zamilovaných (1974)
    Film
    Sergej a Táňa se milují. Sergej narukuje k námořnictvu a Táňa čeká na jeho návrat. Sergejova jednotka je opuštěna, aby pomohla místním obyvatelům v nouzi. Během operace se jejich obrněný transportér dostane do moře. Jeho příbuzní obdrží zprávu o jeho smrti. Táně pomáhá vyrovnat se s neštěstím její milující kamarád z dětství, hokejista, a ona si ho vezme. Ale ukáže se, že Sergej nezemřel. On a zraněný přítel, kterého zachránil, jsou po dlouhé zimě nalezeni na opuštěném ostrově. Po návratu domů se Sergej dozví, že si Táňa vzala jiného. Není schopen smířit se se ztrátou své milované, Sergej umírá; ale tato smrt je symbolická a emocionální, nikoli fyzická. Sergej pokračuje v normálním životě bez šoku a silného stresu, potkává jinou dívku, ožení se s ní a má dítě. Ve finále dochází k duchovnímu znovuzrození hrdiny.
    64%
    Sergej a Táňa se milují. Sergej narukuje k námořnictvu a Táňa čeká na jeho návrat. Sergejova jednotka je opuštěna, aby pomohla místním obyvatelům v nouzi. Během operace se jejich obrněný transportér dostane do moře. Jeho příbuzní obdrží zprávu o jeho smrti. Táně pomáhá vyrovnat se s neštěstím její milující kamarád z dětství, hokejista, a ona si ho vezme. Ale ukáže se, že Sergej nezemřel. On a zraněný přítel, kterého zachránil, jsou po dlouhé zimě nalezeni na opuštěném ostrově. Po návratu domů se Sergej dozví, že si Táňa vzala jiného. Není schopen smířit se se ztrátou své milované, Sergej umírá; ale tato smrt je symbolická a emocionální, nikoli fyzická. Sergej pokračuje v normálním životě bez šoku a silného stresu, potkává jinou dívku, ožení se s ní a má dítě. Ve finále dochází k duchovnímu znovuzrození hrdiny.
    8

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.