Andrew Orapeza: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Andrew Orapeza: Filmy a seriály

  • Surfside 6
    Surfside 6 (1960)
    Seriál
    Surfside 6 byl televizní seriál vysílaný na ABC v letech 1960 až 1962. Příběh se točil kolem detektivní agentury z Miami Beach, která sídlila na hausbótu. V hlavních rolích se objevili Troy Donahue jako Sandy Winfield II., Van Williams jako Kenny Madison a Lee Patterson jako Dave Thorne. Diane McBain hrála roli Daphne Dutton, prominentní dámy, jejíž jachta kotvila vedle jejich hausbótu. Margarita Sierra ztvárnila Cha Cha O'Brien, umělkyni vystupující v The Boom Boom Room, oblíbeném podniku v Miami Beach, který se nacházel v hotelu Fontainebleau, přímo naproti Surfside 6. Surfside 6 byla skutečná adresa v Miami Beach, kde v té době kotvil nesouvisející hausbót. Tuto adresu je také možné zahlédnout v úvodním leteckém záběru hotelu Fontainebleu ve filmu Goldfinger z roku 1964.
    Žánry:Drama
    79%
    Surfside 6 byl televizní seriál vysílaný na ABC v letech 1960 až 1962. Příběh se točil kolem detektivní agentury z Miami Beach, která sídlila na hausbótu. V hlavních rolích se objevili Troy Donahue jako Sandy Winfield II., Van Williams jako Kenny Madison a Lee Patterson jako Dave Thorne. Diane McBain hrála roli Daphne Dutton, prominentní dámy, jejíž jachta kotvila vedle jejich hausbótu. Margarita Sierra ztvárnila Cha Cha O'Brien, umělkyni vystupující v The Boom Boom Room, oblíbeném podniku v Miami Beach, který se nacházel v hotelu Fontainebleau, přímo naproti Surfside 6. Surfside 6 byla skutečná adresa v Miami Beach, kde v té době kotvil nesouvisející hausbót. Tuto adresu je také možné zahlédnout v úvodním leteckém záběru hotelu Fontainebleu ve filmu Goldfinger z roku 1964.
    Žánry:Drama
    1
  • The High Chaparral
    The High Chaparral (1967)
    Seriál
    76%
    2
  • Bez okolků
    Bez okolků (1967)
    FilmRole: Desk Clerk (uncredited)

    Stejně napovídající jako titul filmu je i název jeho knižní předlohy. Děj románu Richarda Starka Lovec vypráví o gangsterovi, podvedeném svými partnery, který pátrá po ukradených penězích. Nezbývá mu nic jiného, než se v metropolitní džungli stát lovcem s maximálně vyostřenými instinkty sebezáchovy, neboť stojí proti zákeřně anonymnímu, smrtelně nebezpečnému protivníkovi - zločinné organizaci s nejasnou hierarchií. Kriminální thriller Bez okolků je považován za první skutečně neonoirový film 60. let. Černému stylu přidal barvu a kompozici širokého plátna a také, obrazně řečeno, jak přidal na jasu denního světla, tak potemněl. Relikvie klasického noiru posunul k novým významům. Walker se sice podobá svým předchůdcům, individualistickým detektivům, protože také na vlastní pěst pátrá po řešení kriminální hádanky, ale ne z principu vyšší spravedlnosti, nýbrž z potřeby vlastního práva a vlastní msty. Byl totiž opakovaně zrazen: vůdcem, partnerem i manželkou. Takto mnohonásobně zbaven své maskulinní podstaty je zoufale zběsilým individuem bez lidského etosu, jedincem bez schopnosti citové sounáležitosti. Stejně tak ve srovnání s klasickými noirovými melodramaty je v Boormanově filmu posunut charakter zločinu. Neodehrává se někde v obskurním ústraní a tmě jako dříve, nýbrž na jasném světle, vysoko nad zemí v chladně elegantních mrakodrapech, sídlech velkých korporací. Zločin se stává byznysem realizovaným v pracovní době.

    69%

    Stejně napovídající jako titul filmu je i název jeho knižní předlohy. Děj románu Richarda Starka Lovec vypráví o gangsterovi, podvedeném svými partnery, který pátrá po ukradených penězích. Nezbývá mu nic jiného, než se v metropolitní džungli stát lovcem s maximálně vyostřenými instinkty sebezáchovy, neboť stojí proti zákeřně anonymnímu, smrtelně nebezpečnému protivníkovi - zločinné organizaci s nejasnou hierarchií. Kriminální thriller Bez okolků je považován za první skutečně neonoirový film 60. let. Černému stylu přidal barvu a kompozici širokého plátna a také, obrazně řečeno, jak přidal na jasu denního světla, tak potemněl. Relikvie klasického noiru posunul k novým významům. Walker se sice podobá svým předchůdcům, individualistickým detektivům, protože také na vlastní pěst pátrá po řešení kriminální hádanky, ale ne z principu vyšší spravedlnosti, nýbrž z potřeby vlastního práva a vlastní msty. Byl totiž opakovaně zrazen: vůdcem, partnerem i manželkou. Takto mnohonásobně zbaven své maskulinní podstaty je zoufale zběsilým individuem bez lidského etosu, jedincem bez schopnosti citové sounáležitosti. Stejně tak ve srovnání s klasickými noirovými melodramaty je v Boormanově filmu posunut charakter zločinu. Neodehrává se někde v obskurním ústraní a tmě jako dříve, nýbrž na jasném světle, vysoko nad zemí v chladně elegantních mrakodrapech, sídlech velkých korporací. Zločin se stává byznysem realizovaným v pracovní době.

    3

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.