Shizue Natsukawa: Nejlepší filmy a seriály

7.0

Shizue Natsukawa: Filmy a seriály

  • Kwaidan
    Kwaidan (1965)
    FilmRole: Tokiko (segment "Hoichi the Earless") (uncredited)
    Dvoudílný japonský barevný širokoúhlý film Kwaidan režiséra M. Kobajašiho obsahuje čtyři strašidelné povídky. První dvě povídky Černé vlasy a Sněhový královna jsou uváděny pod názvem Kwaidan Černé vlasy (Filmový přehled 16/1967), druhá dvojice Muž bez uší a Šálek pod názvem Kwaidan Muž bez uší Kwaidan patří podobně jako Rašomon, k těm nemnoha filmům japonské produkce, které přibližují západní mentalitě vzdálený duševní svět, aniž ho zkreslují a přílišně zjednodušují. U Rašomonu je to dáno evropskou orientací autora literární předlohy Akuragawwy a samozřejmě i Kurosawovým tlumočením. V případě Kwaidanu postavil podobný most mezi námi a starobylým světem japonských bájí anglický spisovatel Lafcadio Hearn (1850-1904). Byl řeckého původu a po rušném životě zakotvil v Japonsku, přišel tam v roce 1891 jako dopisovatel amerického časopisu Harper´sMagazine.Sžil se s novým prostředím, stal se profesorem anglické literatury na tokijské universitě a přijal japonské jméno Jakumo Koizumi. Z hlubokého proniknutí do japonské civilizace vznikl velký počet povídek, románů i esejí, jejichž seroózností vzdálenou jakékoliv laciné exotičnosti se Lafcadio Hearn brzo proslevil v Evropě i Americe (již v roce 1911 vydalo Ottovo nakladatelství český výbor z jeho díla pod názvem Průhledy v neznámý Japan). Masaki Kobajaši dotváří literární předlohu s citem a kázní, doplňuje ji o velmi zajímavou kompozici barev, jeho filmová řeč se vyznačuje zdrženlivostí. Režisér pracuje s nenápadnými efekty a jejich pomocí dává v souladu s Hearnovu spisovatelskou metodou tím působivěji vyniknout fantasknosti, v každé epizodě jinak laděné hrůzostrašnosti a prolínání reality se světem nadskutečna. Kwaidan je příkladem vynikající stylové jednoty jak v barevné kompozici, tak i ve střihové skladbě a v hereckých projevech.S nenásilnou jednotící myšlenkou obdobou orfeovského motivu a zlými následky násilného narušování světa zemřelých se dobře slučuje to hlavní, co pro západního diváka Kwaidan přináší, totiž zasvěcené, kultivované uvedení do staré a vzdálené kultury, jako se dochovala v lidových bájích.
    77%
    Dvoudílný japonský barevný širokoúhlý film Kwaidan režiséra M. Kobajašiho obsahuje čtyři strašidelné povídky. První dvě povídky Černé vlasy a Sněhový královna jsou uváděny pod názvem Kwaidan Černé vlasy (Filmový přehled 16/1967), druhá dvojice Muž bez uší a Šálek pod názvem Kwaidan Muž bez uší Kwaidan patří podobně jako Rašomon, k těm nemnoha filmům japonské produkce, které přibližují západní mentalitě vzdálený duševní svět, aniž ho zkreslují a přílišně zjednodušují. U Rašomonu je to dáno evropskou orientací autora literární předlohy Akuragawwy a samozřejmě i Kurosawovým tlumočením. V případě Kwaidanu postavil podobný most mezi námi a starobylým světem japonských bájí anglický spisovatel Lafcadio Hearn (1850-1904). Byl řeckého původu a po rušném životě zakotvil v Japonsku, přišel tam v roce 1891 jako dopisovatel amerického časopisu Harper´sMagazine.Sžil se s novým prostředím, stal se profesorem anglické literatury na tokijské universitě a přijal japonské jméno Jakumo Koizumi. Z hlubokého proniknutí do japonské civilizace vznikl velký počet povídek, románů i esejí, jejichž seroózností vzdálenou jakékoliv laciné exotičnosti se Lafcadio Hearn brzo proslevil v Evropě i Americe (již v roce 1911 vydalo Ottovo nakladatelství český výbor z jeho díla pod názvem Průhledy v neznámý Japan). Masaki Kobajaši dotváří literární předlohu s citem a kázní, doplňuje ji o velmi zajímavou kompozici barev, jeho filmová řeč se vyznačuje zdrženlivostí. Režisér pracuje s nenápadnými efekty a jejich pomocí dává v souladu s Hearnovu spisovatelskou metodou tím působivěji vyniknout fantasknosti, v každé epizodě jinak laděné hrůzostrašnosti a prolínání reality se světem nadskutečna. Kwaidan je příkladem vynikající stylové jednoty jak v barevné kompozici, tak i ve střihové skladbě a v hereckých projevech.S nenásilnou jednotící myšlenkou obdobou orfeovského motivu a zlými následky násilného narušování světa zemřelých se dobře slučuje to hlavní, co pro západního diváka Kwaidan přináší, totiž zasvěcené, kultivované uvedení do staré a vzdálené kultury, jako se dochovala v lidových bájích.
    1
  • Yoru no tsuzumi
    Yoru no tsuzumi (1958)
    Film
    Po roční službě u šóguna v Edu se samuraj Hikokuro vrací domů ke své milující ženě Dane. Zpočátku je vítán s nadšením, ale brzy se k němu donesou i zlé zvěsti o cizoložném poměru, který měla jeho žena v době jeho nepřítomnosti s proslulým bubeníkem. Pověsti ohrožují Hikokurovu čest, a tak rodina trvá na formálním vyšetřování pravdivosti klepů. Prostřednictvím svědectví mnoha svědků se rozplétá příběh o návštěvách potulného hudebníka, najatého jako učitele rodinného dědice, o odmítnuté pozornosti muže, který fámy rozšířil, a o konečné pravdě, která se skrývá za obviněními. Závěr událostí se ukáže být obžalobou bušidó stejně jako neochotných účastníků. Adaptace hry Čikamacu Monzaemona z roku 1706, založená na skutečném případu.
    Žánry:Drama
    72%
    Po roční službě u šóguna v Edu se samuraj Hikokuro vrací domů ke své milující ženě Dane. Zpočátku je vítán s nadšením, ale brzy se k němu donesou i zlé zvěsti o cizoložném poměru, který měla jeho žena v době jeho nepřítomnosti s proslulým bubeníkem. Pověsti ohrožují Hikokurovu čest, a tak rodina trvá na formálním vyšetřování pravdivosti klepů. Prostřednictvím svědectví mnoha svědků se rozplétá příběh o návštěvách potulného hudebníka, najatého jako učitele rodinného dědice, o odmítnuté pozornosti muže, který fámy rozšířil, a o konečné pravdě, která se skrývá za obviněními. Závěr událostí se ukáže být obžalobou bušidó stejně jako neochotných účastníků. Adaptace hry Čikamacu Monzaemona z roku 1706, založená na skutečném případu.
    Žánry:Drama
    2
  • Anzukko
    Anzukko (1958)
    FilmRole: Rieko Hirayama, the mother
    71%
    3
  • Koibumi
    Koibumi (1953)
    FilmRole: Reikichi's mother
    70%
    4
  • Yuki fujin ezu
    Yuki fujin ezu (1950)
    FilmRole: Osumi
    70%
    5
  • Kyo mo mata kakute ari nan
    Kyo mo mata kakute ari nan (1959)
    FilmRole: Yasuko's mother
    67%
    6
  • Toi kumo
    Toi kumo (1955)
    Film
    67%
    7
  • Nutcracker Fantasy
    Nutcracker Fantasy (1979)
    FilmRole: Aunt Gerda (voice)
    66%
    8
  • Fumihazushita Haru
    Fumihazushita Haru (1958)
    FilmRole: мать Кэйко
    65%
    9
  • Izumi
    Izumi (1956)
    FilmRole: Motoko's mother
    64%
    10

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.