Mitsuko Mito: Nejlepší filmy a seriály

7.8

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Mitsuko Mito: Filmy a seriály

  • Povídky o bledé luně po dešti
    Povídky o bledé luně po dešti (1953)
    FilmRole: Ohama
    Povídky o bledé luně po dešti (1953) volně obměňuje dvě povídky ze stejnojmenné klasické knihy, jejíž autor Akinari Ueda žil v letech 1734 1809 a inspiroval se příběhy, tradovanými po staletí. Venkovský hrnčíř Gendžuro trpí bídou uprostřed zmatku válečných sporů mezí mocnými rody, jež pustoší zemi, rozsévají hrůzu a smrt. S manželkou a dítětem, se svou sestrou a švagrem hledají útočiště ve městě, Gendžurova žena se cestou odpojí a zabijí ji vojáci. Nic netušící hrnčíř dorazí do města sám a podlehne kouzlu krásné ženy, ve skutečnosti démona. Prohlédne, vrátí se domů a tam ho přivítá manželka nyní už také duch. Hrnčířův švagr si vyslouží zásluhy a vysokou hodnost na válečném poli, ale když se v nevěstinci setká s manželkou, kterou za jeho dlouhé nepřítomnosti znásilnili vojáci, odloží skvělou zbroj a oba se vracejí do vesnice Stručný záznam hlavní dějové linie pochopitelně nevystihuje vztahy ani psychologické motivace; jenom pramálo napoví o skutečném tématu, o myšlence a naprosto nic o ztvárnění. Tento film s mimořádnou přesvědčivostí potvrzuje, že Mizoguči nehledal zpravidla v minulosti záminku pro únik před naléhavou problematikou dneška, ani příležitost, jak se oddávat virtuózním, leč samoúčelným a chladným etudám. Naopak: podobně jako Kurosawa, Kobajaši a další, také on křísil minulé doby a životy k obrazu dneška, vytyčoval paralely, navozoval obecně platné konflikty a dilemata. Bylo jen k prospěchu věci, jestliže tak nečinil tezovitě, nýbrž s mistrným zvládnutím výrazových prostředků filmové řeči. Tvůrci podobných filmů neoslavují hrdinné činy a nádheru feudálů, na jejichž mocenské spory vždy doplácí prostý člověk. Ubohý vesničan nebo městský chuďas, jeho nejistý život vydaný napospas kopytům válečných ořů, napjatým luků, vytaseným mečům a namířeným kopím. Pláč nad mrtvolami žen a dětí uprostřed rozvalin domova a popleněná, spálená úroda Takže toto stanovisko není pokaždé tak jednoznačné jako v Povídkách o bledé luně po dešti.
    80%
    Povídky o bledé luně po dešti (1953) volně obměňuje dvě povídky ze stejnojmenné klasické knihy, jejíž autor Akinari Ueda žil v letech 1734 1809 a inspiroval se příběhy, tradovanými po staletí. Venkovský hrnčíř Gendžuro trpí bídou uprostřed zmatku válečných sporů mezí mocnými rody, jež pustoší zemi, rozsévají hrůzu a smrt. S manželkou a dítětem, se svou sestrou a švagrem hledají útočiště ve městě, Gendžurova žena se cestou odpojí a zabijí ji vojáci. Nic netušící hrnčíř dorazí do města sám a podlehne kouzlu krásné ženy, ve skutečnosti démona. Prohlédne, vrátí se domů a tam ho přivítá manželka nyní už také duch. Hrnčířův švagr si vyslouží zásluhy a vysokou hodnost na válečném poli, ale když se v nevěstinci setká s manželkou, kterou za jeho dlouhé nepřítomnosti znásilnili vojáci, odloží skvělou zbroj a oba se vracejí do vesnice Stručný záznam hlavní dějové linie pochopitelně nevystihuje vztahy ani psychologické motivace; jenom pramálo napoví o skutečném tématu, o myšlence a naprosto nic o ztvárnění. Tento film s mimořádnou přesvědčivostí potvrzuje, že Mizoguči nehledal zpravidla v minulosti záminku pro únik před naléhavou problematikou dneška, ani příležitost, jak se oddávat virtuózním, leč samoúčelným a chladným etudám. Naopak: podobně jako Kurosawa, Kobajaši a další, také on křísil minulé doby a životy k obrazu dneška, vytyčoval paralely, navozoval obecně platné konflikty a dilemata. Bylo jen k prospěchu věci, jestliže tak nečinil tezovitě, nýbrž s mistrným zvládnutím výrazových prostředků filmové řeči. Tvůrci podobných filmů neoslavují hrdinné činy a nádheru feudálů, na jejichž mocenské spory vždy doplácí prostý člověk. Ubohý vesničan nebo městský chuďas, jeho nejistý život vydaný napospas kopytům válečných ořů, napjatým luků, vytaseným mečům a namířeným kopím. Pláč nad mrtvolami žen a dětí uprostřed rozvalin domova a popleněná, spálená úroda Takže toto stanovisko není pokaždé tak jednoznačné jako v Povídkách o bledé luně po dešti.
    1
  • Samurai 2
    Samurai 2 (1955)
    FilmRole: Oko
    Takezo se po letech na cestách, kdy si budoval pověst nejlepšího šermíře Japonska, vrací do Kjóta. Čeká na něj Otsu, ale on nepřichází za ní, nýbrž vyzvat vůdce nejlepší šermířské školy v regionu. Aby dokázal svou odvahu a dovednosti, záměrně se pouští do léček nastražených stoupenci školy. Zatímco Otsu čeká, hledá ho i Akemi, která otevřeně vyjadřuje svou touhu. Takeza mezitím sleduje Sasaki Kodžiró, brilantní mladý bojovník, který si je jistý, že Takeza sesadí z trůnu. Poté, co Takezo v triumfu opustí Kjóto, vyzná Otsu lásku, ale způsobem, který ji zneuctí a jeho samotného zahanbí. Znovu odchází sám.
    76%
    Takezo se po letech na cestách, kdy si budoval pověst nejlepšího šermíře Japonska, vrací do Kjóta. Čeká na něj Otsu, ale on nepřichází za ní, nýbrž vyzvat vůdce nejlepší šermířské školy v regionu. Aby dokázal svou odvahu a dovednosti, záměrně se pouští do léček nastražených stoupenci školy. Zatímco Otsu čeká, hledá ho i Akemi, která otevřeně vyjadřuje svou touhu. Takeza mezitím sleduje Sasaki Kodžiró, brilantní mladý bojovník, který si je jistý, že Takeza sesadí z trůnu. Poté, co Takezo v triumfu opustí Kjóto, vyzná Otsu lásku, ale způsobem, který ji zneuctí a jeho samotného zahanbí. Znovu odchází sám.
    2
  • Samurai
    Samurai (1954)
    FilmRole: Oko
    75%
    3
  • Arigato-san
    Arigato-san (1936)
    Film
    73%
    4
  • Waga koi wa moenu
    Waga koi wa moenu (1949)
    FilmRole: Chiyo
    73%
    5
  • Chichi ariki
    Chichi ariki (1942)
    FilmRole: Fumi
    73%
    6
  • Koi mo wasurete
    Koi mo wasurete (1937)
    FilmRole: Woman at Hotel
    72%
    7
  • Anata kaimasu
    Anata kaimasu (1956)
    Film
    69%
    8
  • Genji monogatari
    Genji monogatari (1951)
    FilmRole: Aoi no ue
    68%
    9
  • Ruten no ouhi
    Ruten no ouhi (1960)
    FilmRole: Izumi
    Pu Che, mladší bratr mandžuského císaře Pua Wena, se žení s Rjuko, dcerou starobylé aristokratické rodiny. Vše se děje v zájmu japonských vládců, kteří tak legitimizují vztah mezi Japonskem a jeho čínským loutkovým státem. Ke všeobecnému překvapení se mezi Pu Che a Rjuko rozvine hluboká láska. Ta je vystavena zkoušce, když Japonsko prohraje válku, Mandžukuo je rozpuštěno a císařský dvůr musí uprchnout. Milenci se nyní musí rozdělit: Pu Che se snaží uprchnout do Japonska se svým bratrem, zatímco Rjuko prchá se svou dcerou Eisei zemí. Film o vztahu Pua Ťie (1907-94), bratra "posledního císaře" Pua I a jeho druhé manželky, markýzy Hiro Saga (1914-87).
    67%
    Pu Che, mladší bratr mandžuského císaře Pua Wena, se žení s Rjuko, dcerou starobylé aristokratické rodiny. Vše se děje v zájmu japonských vládců, kteří tak legitimizují vztah mezi Japonskem a jeho čínským loutkovým státem. Ke všeobecnému překvapení se mezi Pu Che a Rjuko rozvine hluboká láska. Ta je vystavena zkoušce, když Japonsko prohraje válku, Mandžukuo je rozpuštěno a císařský dvůr musí uprchnout. Milenci se nyní musí rozdělit: Pu Che se snaží uprchnout do Japonska se svým bratrem, zatímco Rjuko prchá se svou dcerou Eisei zemí. Film o vztahu Pua Ťie (1907-94), bratra "posledního císaře" Pua I a jeho druhé manželky, markýzy Hiro Saga (1914-87).
    10
  • Onna
    Onna (1948)
    FilmRole: Toshiko
    Jako mnoho žen po válce, i Tošiko pracuje jako tanečnice v sboru. Její přítel Tadaši by si přál, aby se k němu častěji přidávala, ale ona opovrhuje jeho zločineckými aktivitami.
    65%
    Jako mnoho žen po válce, i Tošiko pracuje jako tanečnice v sboru. Její přítel Tadaši by si přál, aby se k němu častěji přidávala, ale ona opovrhuje jeho zločineckými aktivitami.
    11
  • Hana saku minato
    Hana saku minato (1943)
    FilmRole: Oharu
    Roztomilí, ale naivní obyvatelé půvabného přístavního městečka jsou na začátku druhé světové války podvedeni dvojicí podvodníků. Plán šejdířů se jim ale vymstí, když je začne tížit svědomí. Režijní debut Keisuke Kinoshity je svěží, srdečný a často velmi vtipný film, který je důkazem režisérovy víry v lidi.
    64%
    Roztomilí, ale naivní obyvatelé půvabného přístavního městečka jsou na začátku druhé světové války podvedeni dvojicí podvodníků. Plán šejdířů se jim ale vymstí, když je začne tížit svědomí. Režijní debut Keisuke Kinoshity je svěží, srdečný a často velmi vtipný film, který je důkazem režisérovy víry v lidi.
    12

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.