Toshio Matsumoto: Nejlepší filmy a seriály

6.6

Toshio Matsumoto: Filmy a seriály

  • Shura
    Shura (1971)
    Film
    81%
    1
  • Bara no soretsu
    Bara no soretsu (1969)
    Film

    Fantaskní atmosféra světa japonských transvestitů a gayů konce 60. let minulého století se prolíná s dalšími dobovými subkulturními fenomény a projevy bouřlivé doby. Pop-artové zrcadlo přináší pokřivený obraz reality, v němž se míchají dokumentární pasáže s expresivními výjevy. Dílo, které se co chvíli obrací k divákovi i k sobě samému, pulzuje bujarou energií a experimentální svobodou projevu. Komplexní satira na dramatickou dobu zahalená v hávu gay parodie sofoklovského mýtu a oslavy osvobozující sexuality. Obsazení snímku vedle neherců a reálných postav opoziční kultury vévodí debutující transvestita Peter, který později ztvárnil postavu šaška v Kurosawově eposu Ran. (Febiofest 2007)

    Žánry:DramaLGBTQ+
    74%

    Fantaskní atmosféra světa japonských transvestitů a gayů konce 60. let minulého století se prolíná s dalšími dobovými subkulturními fenomény a projevy bouřlivé doby. Pop-artové zrcadlo přináší pokřivený obraz reality, v němž se míchají dokumentární pasáže s expresivními výjevy. Dílo, které se co chvíli obrací k divákovi i k sobě samému, pulzuje bujarou energií a experimentální svobodou projevu. Komplexní satira na dramatickou dobu zahalená v hávu gay parodie sofoklovského mýtu a oslavy osvobozující sexuality. Obsazení snímku vedle neherců a reálných postav opoziční kultury vévodí debutující transvestita Peter, který později ztvárnil postavu šaška v Kurosawově eposu Ran. (Febiofest 2007)

    Žánry:DramaLGBTQ+
    2
  • Tsuburekakatta migime no tame ni
    Tsuburekakatta migime no tame ni (1969)
    Film
    Dvě chaotické série obrazů, jedna pro každé oko. Hipsterský život, znetvořené plody, válka, umělecké události a popkulturní stánky jako materiál.
    70%
    Dvě chaotické série obrazů, jedna pro každé oko. Hipsterský život, znetvořené plody, válka, umělecké události a popkulturní stánky jako materiál.
    3
  • Atman
    Atman (1975)
    Film
    ĀTMAN je vizuální mistrovské dílo založené na myšlence subjektu ve středu kruhu vytvořeného pozicemi kamery (celkem 480 takových pozic). Filmař snímek po snímku vytvářel stále rychlejší kruhový pohyb. ĀTMAN je rané buddhistické božstvo často spojované se zničením; japonský aspekt je zdůrazněn ďábelskou maskou Hangana z divadla Nó a použitím hudby Nó i obecným principem zrychlení, který je s dramatem Nó často spojován.
    Žánry:Drama
    67%
    ĀTMAN je vizuální mistrovské dílo založené na myšlence subjektu ve středu kruhu vytvořeného pozicemi kamery (celkem 480 takových pozic). Filmař snímek po snímku vytvářel stále rychlejší kruhový pohyb. ĀTMAN je rané buddhistické božstvo často spojované se zničením; japonský aspekt je zdůrazněn ďábelskou maskou Hangana z divadla Nó a použitím hudby Nó i obecným principem zrychlení, který je s dramatem Nó často spojován.
    Žánry:Drama
    4
  • Juroku-sai no senso
    Juroku-sai no senso (1976)
    Film
    66%
    5
  • White Hole
    White Hole (1979)
    Film
    Avantgardní/experimentální film. Hypnotizující cesta psychedelickou rozlehlostí vesmíru.
    Žánry:Drama
    63%
    Avantgardní/experimentální film. Hypnotizující cesta psychedelickou rozlehlostí vesmíru.
    Žánry:Drama
    6
  • Siki soku ze ku
    Siki soku ze ku (1975)
    Film
    Tato cesta do orientální metafyzické imaginace odhaluje víc, než se na první pohled zdá. Začíná (velmi křesťansky) Slovem a vytváří explozi viditelných forem, jako by to byl znak rozbití tvarů v pozemském světě. Ale čas je samozřejmě cyklický, a to, co bylo kdysi množstvím vnímatelných realit, se musí nakonec vrátit ke Slovu a nakonec k samotné Barvě.
    62%
    Tato cesta do orientální metafyzické imaginace odhaluje víc, než se na první pohled zdá. Začíná (velmi křesťansky) Slovem a vytváří explozi viditelných forem, jako by to byl znak rozbití tvarů v pozemském světě. Ale čas je samozřejmě cyklický, a to, co bylo kdysi množstvím vnímatelných realit, se musí nakonec vrátit ke Slovu a nakonec k samotné Barvě.
    7
  • Shift
    Shift (1982)
    Film
    Matsumoto dosahuje vizuálních efektů rozstříháním a přiblížením detailů fasád budov.
    Žánry:Drama
    62%
    Matsumoto dosahuje vizuálních efektů rozstříháním a přiblížením detailů fasád budov.
    Žánry:Drama
    8
  • Phantom
    Phantom (1975)
    Film
    61%
    9
  • Sway: Yuragi
    Sway: Yuragi (1985)
    Film
    Snímky z buddhistického chrámu rozřezané a upravené.
    59%
    Snímky z buddhistického chrámu rozřezané a upravené.
    10
  • Mona Lisa
    Mona Lisa (1973)
    Film
    Experimentální krátký film Toshia Matsumota, ve kterém hraje Mona Lisa.
    54%
    Experimentální krátký film Toshia Matsumota, ve kterém hraje Mona Lisa.
    11
  • Metastasis - Shinchin taisha
    Metastasis - Shinchin taisha (1971)
    Film
    Matsumoto píše: „Použil jsem Erekutoro Karapurosesu (Electro Color Processor), který se používá hlavně v medicíně a inženýrství, k vytvoření pohyblivých obrazových textur Metastáze. Zajímalo mě vrstvení obrazů jednoduchého objektu a jeho elektronicky zpracované abstrakce. Elektronický abstraktní obraz je manipulován v určitém rytmu a zobrazuje organický proces."
    53%
    Matsumoto píše: „Použil jsem Erekutoro Karapurosesu (Electro Color Processor), který se používá hlavně v medicíně a inženýrství, k vytvoření pohyblivých obrazových textur Metastáze. Zajímalo mě vrstvení obrazů jednoduchého objektu a jeho elektronicky zpracované abstrakce. Elektronický abstraktní obraz je manipulován v určitém rytmu a zobrazuje organický proces."
    12

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.