Lydia Knott, narozená 1. října 1866 v Tyner ve státě Indiana, USA, byla americká herečka éry němého filmu. Pocházela z umělecké rodiny jako dcera Lamberta a Clarissy Knottových a byla sestrou herce a spisovatele Adelberta Knotta.
Divadelní začátky
Před vstupem do filmového průmyslu si Lydia Knott vybudovala solidní divadelní kariéru. Dlouhá léta působila jako hlavní herečka po boku Davida Higginse, se kterým spolupracovala na mnoha představeních. Vystupovala v divadelních společnostech v Albany, Chicagu, Cincinnati, Toledu a dalších amerických městech. Během své divadelní kariéry procestovala Spojené státy s nejméně pěti různými produkcemi a získala zkušenosti také ve vaudevillu, což jí poskytlo pevný základ pro její pozdější filmovou kariéru.
Vstup do filmového průmyslu
Lydia Knott vstoupila do filmového průmyslu v roce 1914, kdy debutovala ve filmu As Ye Sow po boku Alice Brady, Douglase MacLeana a Johnnyho Hinese. Tento film, režírovaný Frankem Hallem Cranem, vyprávěl příběh mladé ženy, která se provdá za muže, jenž se později ukáže jako násilník a alkoholik. Knott v něm ztvárnila roli paní St. John, čímž zahájila svou dlouhou a plodnou filmovou kariéru.
Éra němého filmu
Během éry němého filmu se Lydia Knott stala vyhledávanou charakterní herečkou, která se objevila ve více než 90 filmech mezi lety 1914 a 1937. Mezi její významné filmy z tohoto období patří Crime and Punishment (1917), kde ztvárnila matku hlavního hrdiny, a Luck in Pawn (1919), který patří mezi její nejznámější díla. V roce 1917 se objevila také ve filmech The Clodhopper, His Mother's Boy a Sudden Jim, čímž si upevnila svou pozici spolehlivé charakterní herečky.
Vrchol kariéry ve 20. letech
Dvacátá léta představovala vrchol kariéry Lydie Knott. V roce 1922 se objevila ve filmu Turn to the Right, režírovaném Rexem Ingramem, kde ztvárnila roli paní Bascomové, chudé vdovy z Connecticutu, jejíž syn Joe (Jack Mulhall) se zamiluje do dcery nejbohatšího muže ve městě. Ve stejném roce hrála také v dramatu Dusk to Dawn režiséra Kinga Vidora, kde ztvárnila postavu paní Lathamové.
Jedním z jejích nejvýznamnějších filmů byl A Woman of Paris (1923), který režíroval Charlie Chaplin. Tento film, ve kterém Chaplin sám nehrál svou typickou postavu tuláka, byl kritikou vysoce ceněn pro svůj novátorský přístup k filmovému vyprávění. Lydia Knott v něm ztvárnila matku Jeana Milleta (Carl Miller), jednoho z hlavních mužských protagonistů. Film vyprávěl příběh Marie St. Clair (Edna Purviance), která se po domnělém odmítnutí svým snoubencem vydává do Paříže, kde se stává milenkou bohatého muže.
Spolupráce se synem
Lydia Knott byla matkou režiséra Lamberta Hillyera, s nímž příležitostně spolupracovala na filmových projektech. Společně pracovali na snímcích jako The Super-Sex (1922), Barbara Frietchie (1924) a Those Who Dance (1924), kde se objevila po boku herců jako Blanche Sweet, Bessie Love a Warner Baxter.
Pozdější kariéra a odkaz
I když byla Lydia Knott primárně herečkou němé éry, její kariéra pokračovala i po nástupu zvukového filmu, byť v menší míře. Její poslední známý film pochází z roku 1937. Během své dlouhé kariéry si vybudovala pověst spolehlivé charakterní herečky, která dokázala přesvědčivě ztvárnit širokou škálu mateřských a starších ženských postav.
Lydia Knott zemřela 30. března 1955 ve Woodland Hills v Los Angeles, Kalifornie, ve věku 88 let, zanechávajíc za sebou bohaté filmové dědictví čítající téměř sto filmů, které dokumentují zlatou éru hollywoodského němého filmu.