Wenche Foss: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Wenche Foss: Filmy a seriály

  • Scény z manželského života
    Scény z manželského života (1973)
    MinisérieRole: Modern
    • Edison
    Obraz rozpadu jednoho manželství a opětovného bouřlivého setkávání a vzdalování se obou protagonistů. Obraz dvojice lidí, kteří nemohou žít spolu ani bez sebe. Roli Marianny napsal Bergman pro Liv Ullmannovou po odeznění jejich hlubokého vztahu. V tomto filmu režisér do značné míry opustil svoji metodu obrazů krajin duše a složitý vztah dvou exmanželů vyjádřil civilnějšími prostředky, oproštěnými od přemíry symbolů a metafor. Scény z manželského života představují šest epizod z příběhu dvacetiletého manželství. Vyprávějí o tom, jak neprojevené city a tiché výčitky vedou k vzájemnému odcizení a rozvodu, ale i o tom, že tento rozvod může otevřít cestu pochopení, komunikaci a přátelství. Marianne a Johan žijí ve zdánlivě ideálním manželství s dvěma krásnými dcerami. Daří se jim sladit vzájemnou lásku s pracovními povinnostmi a navíc udržovat vřelé vztahy s celou rodinou. Pod tímto ideálním povrchem však číhají problémy, které jednoho dne prolomí křehkou skořápku dlouholetého vztahu. Rozpad manželství znamená další bouřlivé setkávání a vzdalování se dvou lidí, kteří nevědí žít spolu ani bez sebe. Jeden z nejupřímnějších milostných příběhů v dějinách kinematografie je analýzou partnerských vztahů a problémů, které soužití dvou lidí zákonitě provází. Vyjadřuje však i naději, že ti, co spolu prožili život, jsou svázáni něžným poutem a jeden pro druhého se nikdy nemohou stát cizinci. Příběh filmu je vyprávěn jednoduchými formálními prostředky, koncipovanými převážně divadelně. Nechává veškerý prostor svým dvěma protagonistům, kteří skrývají i obnažují své city a trápení. Režisér Ingmar Bergman napsal scénář pro herečku Liv Ullmannovou po odeznění jejich hlubokého vztahu. Jejím filmovým partnerem je Bergmanův dvorní herec Erland Josephson. Film získal Zlatý glóbus za nejlepší zahraniční film a množství jiných ocenění.
    Žánry:Drama
    82%
    Obraz rozpadu jednoho manželství a opětovného bouřlivého setkávání a vzdalování se obou protagonistů. Obraz dvojice lidí, kteří nemohou žít spolu ani bez sebe. Roli Marianny napsal Bergman pro Liv Ullmannovou po odeznění jejich hlubokého vztahu. V tomto filmu režisér do značné míry opustil svoji metodu obrazů krajin duše a složitý vztah dvou exmanželů vyjádřil civilnějšími prostředky, oproštěnými od přemíry symbolů a metafor. Scény z manželského života představují šest epizod z příběhu dvacetiletého manželství. Vyprávějí o tom, jak neprojevené city a tiché výčitky vedou k vzájemnému odcizení a rozvodu, ale i o tom, že tento rozvod může otevřít cestu pochopení, komunikaci a přátelství. Marianne a Johan žijí ve zdánlivě ideálním manželství s dvěma krásnými dcerami. Daří se jim sladit vzájemnou lásku s pracovními povinnostmi a navíc udržovat vřelé vztahy s celou rodinou. Pod tímto ideálním povrchem však číhají problémy, které jednoho dne prolomí křehkou skořápku dlouholetého vztahu. Rozpad manželství znamená další bouřlivé setkávání a vzdalování se dvou lidí, kteří nevědí žít spolu ani bez sebe. Jeden z nejupřímnějších milostných příběhů v dějinách kinematografie je analýzou partnerských vztahů a problémů, které soužití dvou lidí zákonitě provází. Vyjadřuje však i naději, že ti, co spolu prožili život, jsou svázáni něžným poutem a jeden pro druhého se nikdy nemohou stát cizinci. Příběh filmu je vyprávěn jednoduchými formálními prostředky, koncipovanými převážně divadelně. Nechává veškerý prostor svým dvěma protagonistům, kteří skrývají i obnažují své city a trápení. Režisér Ingmar Bergman napsal scénář pro herečku Liv Ullmannovou po odeznění jejich hlubokého vztahu. Jejím filmovým partnerem je Bergmanův dvorní herec Erland Josephson. Film získal Zlatý glóbus za nejlepší zahraniční film a množství jiných ocenění.
    Žánry:Drama
    1
  • Scény z manželského života
    Scény z manželského života (1974)
    FilmRole: Modern
    Johan a Marianne jsou manželé a zdá se, že mají všechno. Jejich štěstí je ale jen fasáda, za kterou se skrývá problematický vztah. Ten se ještě zhorší, když se Johan přizná k nevěře. Brzy nato se manželé rozejdou a směřují k rozvodu, ale zároveň se pokoušejí o usmíření. I když se oba pouštějí do jiných vztahů, Johan a Marianne si uvědomují, že je poutá silné pouto, ale také mnoho problémů, které jim v tomto spojení brání.
    Žánry:DramaRomantický
    81%
    Johan a Marianne jsou manželé a zdá se, že mají všechno. Jejich štěstí je ale jen fasáda, za kterou se skrývá problematický vztah. Ten se ještě zhorší, když se Johan přizná k nevěře. Brzy nato se manželé rozejdou a směřují k rozvodu, ale zároveň se pokoušejí o usmíření. I když se oba pouštějí do jiných vztahů, Johan a Marianne si uvědomují, že je poutá silné pouto, ale také mnoho problémů, které jim v tomto spojení brání.
    Žánry:DramaRomantický
    2
  • Flåklypa Grand Prix
    Flåklypa Grand Prix (1975)
    FilmRole: Enkefru Stengelføhn-Glad (voice)
    80%
    3
  • Støv på hjernen
    Støv på hjernen (1959)
    FilmRole: Edna Grindheim
    68%
    4
  • Bør Børson Jr.
    Bør Børson Jr. (1974)
    FilmRole: Baronessen
    67%
    5
  • Kranes konditori
    Kranes konditori (1951)
    FilmRole: Elise Gjør
    67%
    6
  • Ung frue forsvunnet
    Ung frue forsvunnet (1953)
    FilmRole: Tore Haug, kriminalkonstabel
    67%
    7
  • Tørres Snørtevold
    Tørres Snørtevold (1940)
    FilmRole: Frøken Thorsen
    65%
    8
  • Hudba pro svatby a pohřby
    Hudba pro svatby a pohřby (2002)
    FilmRole: Lisa
    Sara, žena kolem čtyřicítky, žije v chladném světě moderního bytu, který zařídil její bývalý muž, věhlasný minimalistický architekt. Svou bolest ze ztráty jediného dítěte skrývá do jeho zdí a do úspěšné autobiografické knihy, kterou právě vydala. Jednoho dne bývalý manžel zazvoní u dveří, řekne jí o zhoubném nádoru, o obavách z vyšetření v nemocnici i strachu ze smrti. Zoufalý Peter nezvládne své depresivní stavy. Je to zvláštní příležitost poznat jeho současný život blíže. Tři ženy - bývalá manželka, těhotná současná žena i mladičká milenka se sejdou na místě, kde se zastřelil všemi uznávaný spořádaný muž a navzájem jsou si oporou. V témže domě našel u Sary přístřeší srbský muzikant s divokou nespoutanou duší (hraje ho Kusturicův přítel a hudební skladatel Goran Bregović). Sara poznává, že je to právě tento živel, který symbolizuje i ve své hudbě nový, trochu chaotický svět. Přiklonit se na jeho stranu znamená znovu přitakat životu a lásce.

    Drama, které se dotýká podstatných věcí života, se stalo hitem prestižních nezávislých filmových festivalů Sundance a Rotterdam. Snímek v koprodukci Švédska a Norska představuje to nejlepší z posledních let, včetně kultivovaného herectví zkušené Leny Endreové, která za svoji roli získala řadu domácích cen. Film podbarvuje zemitá a temperamentní balkánská hudba orchestru Gorana Bregoviće, který se podílí hudebně na filmech Emira Kusturici. Film, na kterém je patrno ženské vnímání světa, natočila režisérka Unni Straumeová.
    Žánry:Drama
    64%
    Sara, žena kolem čtyřicítky, žije v chladném světě moderního bytu, který zařídil její bývalý muž, věhlasný minimalistický architekt. Svou bolest ze ztráty jediného dítěte skrývá do jeho zdí a do úspěšné autobiografické knihy, kterou právě vydala. Jednoho dne bývalý manžel zazvoní u dveří, řekne jí o zhoubném nádoru, o obavách z vyšetření v nemocnici i strachu ze smrti. Zoufalý Peter nezvládne své depresivní stavy. Je to zvláštní příležitost poznat jeho současný život blíže. Tři ženy - bývalá manželka, těhotná současná žena i mladičká milenka se sejdou na místě, kde se zastřelil všemi uznávaný spořádaný muž a navzájem jsou si oporou. V témže domě našel u Sary přístřeší srbský muzikant s divokou nespoutanou duší (hraje ho Kusturicův přítel a hudební skladatel Goran Bregović). Sara poznává, že je to právě tento živel, který symbolizuje i ve své hudbě nový, trochu chaotický svět. Přiklonit se na jeho stranu znamená znovu přitakat životu a lásce.

    Drama, které se dotýká podstatných věcí života, se stalo hitem prestižních nezávislých filmových festivalů Sundance a Rotterdam. Snímek v koprodukci Švédska a Norska představuje to nejlepší z posledních let, včetně kultivovaného herectví zkušené Leny Endreové, která za svoji roli získala řadu domácích cen. Film podbarvuje zemitá a temperamentní balkánská hudba orchestru Gorana Bregoviće, který se podílí hudebně na filmech Emira Kusturici. Film, na kterém je patrno ženské vnímání světa, natočila režisérka Unni Straumeová.
    Žánry:Drama
    9
  • Dina
    Dina (2002)
    FilmRole: Mistress Karen
    61%
    10
  • Solan, Ludvig og Gurin med reverompa
    Solan, Ludvig og Gurin med reverompa (1998)
    FilmRole: Enkefru Stengelføhn-Glad (voice)
    58%
    11
  • Adjø solidaritet
    Adjø solidaritet (1985)
    FilmRole: Mor til Atle
    52%
    12
  • Åpen framtid
    Åpen framtid (1983)
    FilmRole: Hybelvertinne
    50%
    13
  • Song of Norway
    Song of Norway (1970)
    FilmRole: Mrs. Hagerup
    Film, stejně jako divadelní hra, ze které vychází, vypráví o začátcích skladatele Edvarda Griega a jeho snaze vytvořit autentickou norskou národní hudbu. V hlavních rolích se představí Toralv Maurstad jako Grieg a mezinárodní obsazení, včetně Florence Henderson, Christiny Schollin, Roberta Morleyho, Harryho Secombeho, Oskara Homolky, Edwarda G. Robinsona a Franka Porretty (jako Rikard Nordraak). Natáčeno v Super Panavision 70 Davisem Boultonem a v některých zemích promítáno v single-camera Cinerama, šlo o pokus těžit z úspěchu filmu Za zvuků hudby.
    Žánry:Muzikál
    40%
    Film, stejně jako divadelní hra, ze které vychází, vypráví o začátcích skladatele Edvarda Griega a jeho snaze vytvořit autentickou norskou národní hudbu. V hlavních rolích se představí Toralv Maurstad jako Grieg a mezinárodní obsazení, včetně Florence Henderson, Christiny Schollin, Roberta Morleyho, Harryho Secombeho, Oskara Homolky, Edwarda G. Robinsona a Franka Porretty (jako Rikard Nordraak). Natáčeno v Super Panavision 70 Davisem Boultonem a v některých zemích promítáno v single-camera Cinerama, šlo o pokus těžit z úspěchu filmu Za zvuků hudby.
    Žánry:Muzikál
    14

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.