Harrison Ellenshaw

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Harrison Ellenshaw
Harrison Ellenshaw (narozen Peter Samuel Ellenshaw, 20. července 1945 v Harrisburgu, Pensylvánie) je americký matte painter a supervizor vizuálních efektů, který následoval ve stopách svého britského otce Petera Ellenshawa. Po získání uznání za svou práci změnil své profesní jméno na „Harrison" (podle svého rodiště Harrisburg), aby se vyhnul záměně se svým slavným otcem. Začátky kariéry a práce pro Disney Harrison Ellenshaw začal svou kariéru ve Walt Disney Studios jako matte artist. S titulem z psychologie z Whittier College a po službě jako důstojník v námořnictvu se připravoval na kariéru v podnikové správě, když mu otec navrhl dočasnou pozici v matte oddělení Walt Disney Studios. Pod vedením dalšího držitele Oscara Alana Maleyho si Ellenshaw brzy začal budovat respekt jako matte artist. Poté se osamostatnil a pracoval na vizuálních efektech pro film Nicolase Roega The Man Who Fell to Earth, což vedlo k velmi přínosné zakázce... Star Wars. Průlomová práce na Star Wars a Industrial Light & Magic Ellenshaw se později připojil k efektovému studiu George Lucase Industrial Light and Magic (ILM), kde vytvořil mnoho matte vizuálních efektů pozadí pro filmy Star Wars (1977) a The Empire Strikes Back (1980). Jeho příspěvky k vesmírné opeře George Lucase Star Wars (1977) změnily trajektorii jeho rozvíjející se kariéry. Po návratu do Disney pracoval Ellenshaw po boku svého otce na vizuálně působivém galaktickém dobrodružství The Black Hole (1979), než převzal vedení týmu matte painting na Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980). Poté se vrátil do Disney a pracoval na filmu The Black Hole z roku 1979, za který byl spolu se svým otcem nominován na Oscara za jejich práci. Tron a další významné projekty Ellenshaw pokračoval v práci jako supervizor vizuálních efektů a zároveň byl associate producerem počítačově generované sci-fi fantasy Tron (1982), kde byl jedním z klíčových tvůrčích sil za tím, co se stalo průlomovým využitím tehdy revoluční digitální technologie počítačově generovaných obrazů (CGI) používané k vytvoření vysoce vizuálního světa uvnitř počítače. Ellenshaw byl prvním supervizorem vizuálních efektů, který byl v tomto filmu uveden v titulcích. Následovaly další významné projekty: 3D tematický parkový film od Francise Forda Coppoly a George Lucase Captain Eo; efektově nabitý Superman IV: The Quest for Peace a blockbusterový film Ghost. Vedení Buena Vista Visual Effects a pozdější kariéra Po návratu do Disney v roce 1989 pro Dick Tracy vedl Harrison vlastní vysoce uznávané efektové studio Disney: Buena Vista Visual Effects (BVVE). Během svého šestiletého působení se Buena Vista Visual Effects stala vysoce uznávanou v celém průmyslu a přispěla k více než 40 filmům včetně práce pro externí studia: Paramount Pictures, Warner Bros., 20th Century Fox, MGM a Sony. Mezi významné příklady filmů BVVE patřily: Dave, Honey I Blew Up the Kid, The Santa Clause, James and the Giant Peach, The Phantom, Mortal Kombat, Escape from LA a The Pelican Brief. Harrison také dohlížel na první plně digitální restaurování celovečerního filmu, Disneyho klasického Snow White and the Seven Dwarfs. Harrison také našel čas režírovat nezávislou celovečerní komedii Dead Silence.


Harrison Ellenshaw: Filmy a pořady 17


Dodatečné informace

Narození:
20. 7. 1945

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.