Carroll Clark

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Carroll Clark
Carroll Clark (6. února 1894 – 17. května 1968) byl americký výtvarník a art director. Narodil se v Mountain View v Kalifornii a stal se jedním z nejvýznamnějších filmových výtvarníků zlaté éry Hollywoodu. Kariéra ve studiu RKO Clarkova kariéra zahrnovala celou historii studia RKO, od roku 1930 do 1956. Jako hlavní art director pod vedením Van Nest Polglase si zasloužil stejný podíl na vytvoření charakteristického Art Deco/Hollywood Moderne „RKO stylu". Clark, kvalifikovaný architekt se zkušenostmi v komerčním designu, byl hlavní tvůrčí silou za konceptem „Big White Set" (BWS) s elegantními, prostornými, celobiělými interiéry, křivočarými designy a vysoce reflexními povrchy. Spolupráce s Fredem Astairem a Ginger Rogers Tento utilitární koncept, zároveň esteticky příjemný a mimořádně nákladově efektivní, se stal nezapomenutelným a populárním pozadím pro rozsáhlé taneční rutiny Freda Astaira a Ginger Rogers ve všech jejich filmech, od Flying Down to Rio (1933) po Carefree (1938). Carroll Clark pracoval jako art director na klíčových filmech této legendární dvojice, včetně Top Hat, kde byl nominován na Oscar za nejlepší art direction spolu s Van Nest Polglase, a Carefree, za který také obdržel nominaci na Academy Award. Práce s Alfredem Hitchcockem Clark byl perfekcionistický řemeslník, který se cítil komfortně při práci v každém žánru a historickém období: od kostýmních dramat (dobrým příkladem jsou vynikající skotské vesnicové kulisy pro The Little Minister (1934)); filmů noir (zejména Suspicion (1941) a Notorious (1946) pro Alfreda Hitchcocka; a Fritz Langův Beyond a Reasonable Doubt (1956)); a honosných barevných dobrodružství (The Spanish Main (1945) a Sinbad, the Sailor (1947)). Pro Hitchcockův Suspicion pracoval jako production designer spolu s Van Nest Polglase, zatímco u filmu Notorious byl zodpovědný za set decoration. Období u Walt Disney Studios Po ukončení činnosti RKO se Clark připojil k Walt Disney jako supervizní art director, kde získal dvě nominace na Oscar za The Absent Minded Professor (1961) a Mary Poppins (1964). Za The Absent-Minded Professor byl nominován v kategorii Art Direction (Black and White) spolu s Emile Kuri a Hal Gausmanem. Design, který vyvinul pro létající sekvence, byl později vylepšen během produkce Mary Poppins pro scény, kde Mary Poppins, Bert, Michael a Jane pijí čaj s strýčkem Albertem na stropě. Technické inovace a ocenění Vynález „pohyblivého stroje na mraky a horizont" mu také vynesl (spolu s F. Thomas Thompsonem) Scientific and Engineering Award v roce 1943. Během své kariéry byl nominován na sedm Academy Awards v kategorii Best Art Direction a pracoval na 173 filmech mezi lety 1927 a 1968. Odkaz a uznání Clark byl uveden do Art Directors Hall of Fame v roce 2006. Zemřel 17. května 1968 v Glendale v Kalifornii, na infarkt. Jeho práce zásadně ovlivnila vizuální styl hollywoodských filmů 30. a 40. let a jeho inovativní přístupy k filmové architektuře a designu zůstávají inspirací pro současné filmové výtvarníky.


Carroll Clark: Filmy a pořady 108


Dodatečné informace

Narození:
6. 2. 1894
Úmrtí:
17. 5. 1968

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.