?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Jörg Buttgereit: Filmy a seriály

  • Smrti král
    Smrti král (1990)
    FilmRole: Torture Victim
    V době, kdy u nás Troška rozdával radost smrtící estrádou Slunce, seno a pár facek, v Německu začal panovat Smrti král a dávat políčky veškerým cenzurním předpisům. Punker Buttgereit díky nechvalně známému filmu získal nejen nesmazatelný zářez ve vředovitých análech světové kinematografie. Dostalo se mu v Německu také uznání od státních orgánů v podobě soudních tahanic za hanobení všeho možného – vkus a nácky a mrtvoly nevyjímaje. Jak již název napovídá, při tvorbě majstrštyku nebylo Buttgereitovi zrovna hej, neboť mu během natáčení zesnula maminka. Trudnou událost přetavil do svého dojáku natolik jemnocitně, že se i zasmrádlý Goethe v hrobě obrací. Veškeré anatomické rysy, jež proslavily Nekromantika, Buttgereit v Smrti králi ještě více zušlechťuje do nekro-plesnivé estetiky, místy upomínající na zvrácenou verzi melancholických výjevů Alaina Resnaise. Smrti král je oproti Nekromantikům osudovější, výpravnější, více syrový a gumová těla nebožtíků nahrazuje nefalšovanou lidskou tkání. Pečlivě stylizovaná chlívárna z různých úhlů pohledu rozpitvává činy (sebe)vrahů, kteří způsobem smrti vdechují práchnivému životu vlastní smysl. Na rozdíl od vytuhlých hrdinů Buttgereitovo melodrama nenechá diváka chladným; šnuptychl a sáček na zvracení jsou do sálu povinností. (Festival otrlého diváka)
    Žánry:DramaHororExtrémní
    63%
    V době, kdy u nás Troška rozdával radost smrtící estrádou Slunce, seno a pár facek, v Německu začal panovat Smrti král a dávat políčky veškerým cenzurním předpisům. Punker Buttgereit díky nechvalně známému filmu získal nejen nesmazatelný zářez ve vředovitých análech světové kinematografie. Dostalo se mu v Německu také uznání od státních orgánů v podobě soudních tahanic za hanobení všeho možného – vkus a nácky a mrtvoly nevyjímaje. Jak již název napovídá, při tvorbě majstrštyku nebylo Buttgereitovi zrovna hej, neboť mu během natáčení zesnula maminka. Trudnou událost přetavil do svého dojáku natolik jemnocitně, že se i zasmrádlý Goethe v hrobě obrací. Veškeré anatomické rysy, jež proslavily Nekromantika, Buttgereit v Smrti králi ještě více zušlechťuje do nekro-plesnivé estetiky, místy upomínající na zvrácenou verzi melancholických výjevů Alaina Resnaise. Smrti král je oproti Nekromantikům osudovější, výpravnější, více syrový a gumová těla nebožtíků nahrazuje nefalšovanou lidskou tkání. Pečlivě stylizovaná chlívárna z různých úhlů pohledu rozpitvává činy (sebe)vrahů, kteří způsobem smrti vdechují práchnivému životu vlastní smysl. Na rozdíl od vytuhlých hrdinů Buttgereitovo melodrama nenechá diváka chladným; šnuptychl a sáček na zvracení jsou do sálu povinností. (Festival otrlého diváka)
    Žánry:DramaHororExtrémní
    1
  • Reise ins Glück, Die
    Reise ins Glück, Die (2004)
    Film
    Film volně zpracovává dobrodružství protřelého Gustava, který je kapitánem lodi – obřího plovoucího „šnekočlunu“ – s posádkou mluvících zvířat a těžkopádných námořníků s černými tvářemi. Ovíjí se jako zvrácená dětská knížka, roztomilá a mazlivá, groteskně obscénní a naprosto absurdní, protože běžná narativní logika se rozbíjí a ustupuje epizodické, volně asociativní struktuře, kterou jeden kritik přirovnal k „asociaci kinematografické paměti“.
    Žánry:Fantasy
    60%
    Film volně zpracovává dobrodružství protřelého Gustava, který je kapitánem lodi – obřího plovoucího „šnekočlunu“ – s posádkou mluvících zvířat a těžkopádných námořníků s černými tvářemi. Ovíjí se jako zvrácená dětská knížka, roztomilá a mazlivá, groteskně obscénní a naprosto absurdní, protože běžná narativní logika se rozbíjí a ustupuje epizodické, volně asociativní struktuře, kterou jeden kritik přirovnal k „asociaci kinematografické paměti“.
    Žánry:Fantasy
    2
  • Captain Berlin versus Hitler
    Captain Berlin versus Hitler (2009)
    FilmRole: Germanikus
    57%
    3
  • Hot Love
    Hot Love (1985)
    Film
    54%
    4
  • German Angst
    German Angst (2015)
    FilmRole: Mabuse Club Guest / Himself
    52%
    5
  • Must Love Death
    Must Love Death (2009)
    FilmRole: Liza
    50%
    6
  • NEKRomantik
    NEKRomantik (1988)
    FilmRole: J.S.A.
    Zpočátku romantický příběh o lásce Roba a Betty se postupně stává začátkem konce mužského protagonisty, když ze zaměstnání přinese celou mrtvolu (zatím nosil jen části lidského těla) a společně ji pomilují. Nicméně ani pak není Betty spokojená a svého snoubence opustí. Tento poloamatérský snímek německého režiséra Jörga Buttgereita si získal svou proslulost během let, kdy se obaloval do hávu nepodložených legend. Je skvělým důkazem, jak se může film proslavit jen na základě orální reklamy. Bez jakékoliv kampaně se stal Nekromantik vyhledávaným kouskem pro všechny zvrhlíky i obdivovatele neoficiální kinematografie (to už dnes o Buttgereitovi neplatí, o čemž svědčí i podpora Goethe institutu). Režisér vsadil na atraktivní téma erotické náklonnosti k nebožtíkům, protože obecenstvo dychtí po nechutnostech. Nekromantik 1 i 2 měl neuvěřitelný úspěch. První díl byl do konce 90. let zakázán v polovině evropských zemí. U druhého dílu chtěla německá cenzura zničit i negativ filmu. Nakonec se z něho stal předmět seriózního zájmu, a tak se dnes setkáváme s výklady, že jde o metaforu neschopnosti komunikace nebo že jsme svědky podobenství o nebezpečí AIDS a důležitosti bezpečného sexu, anebo také že Nekromantik je podobenstvím o rozděleném Německu.
    49%
    Zpočátku romantický příběh o lásce Roba a Betty se postupně stává začátkem konce mužského protagonisty, když ze zaměstnání přinese celou mrtvolu (zatím nosil jen části lidského těla) a společně ji pomilují. Nicméně ani pak není Betty spokojená a svého snoubence opustí. Tento poloamatérský snímek německého režiséra Jörga Buttgereita si získal svou proslulost během let, kdy se obaloval do hávu nepodložených legend. Je skvělým důkazem, jak se může film proslavit jen na základě orální reklamy. Bez jakékoliv kampaně se stal Nekromantik vyhledávaným kouskem pro všechny zvrhlíky i obdivovatele neoficiální kinematografie (to už dnes o Buttgereitovi neplatí, o čemž svědčí i podpora Goethe institutu). Režisér vsadil na atraktivní téma erotické náklonnosti k nebožtíkům, protože obecenstvo dychtí po nechutnostech. Nekromantik 1 i 2 měl neuvěřitelný úspěch. První díl byl do konce 90. let zakázán v polovině evropských zemí. U druhého dílu chtěla německá cenzura zničit i negativ filmu. Nakonec se z něho stal předmět seriózního zájmu, a tak se dnes setkáváme s výklady, že jde o metaforu neschopnosti komunikace nebo že jsme svědky podobenství o nebezpečí AIDS a důležitosti bezpečného sexu, anebo také že Nekromantik je podobenstvím o rozděleném Německu.
    7
  • Nekromantik 2
    Nekromantik 2 (1991)
    Film
    Druhé pokračování undergroundového snímku z konce osmdesátých let dějově i stylově na svého předchůdce přímo navazuje. Milostné problémy nekrofilů, na něž jsou oba díly zacílené, tentokrát postihují mladou ženu Moniku, která nejprve koketuje s hnijícími ostatky mrtvoly vyhrabané na hřbitově (jedná se mimochodem o tělo hrdiny prvního dílu) a následně naváže vztah s nesmělým Markem, který pracuje jako dabér pornografických filmů. V důsledku toho musí Monika řešit dilema, zda je lepší křehký citový vztah se živým partnerem založený na vzájemném porozumění, nebo živočišné sexuální jízdy na patřičně ztuhlém a nazelenalém mrtvém těle.

    Oba díly Nekromantika vznikly v amatérských podmínkách a jsou nasnímané na Super 8mm film. Oproti řadě ryze fanouškovských amatérských hororů té doby lze oba snímky označit za ryzí underground, který obsahuje aspekty braku, subverze, šoku, sociální kritiky, černého humoru a amorálnosti. Typicky podzemní opovrhování zažitými vyprávěcími postupy a schématy spolu s artovým feelingem (avšak nikoli nutně obsahem) celého díla jsou patrně důvody, proč řada ortodoxních hororových fanoušků filmy nepřijala za své. Snímky je možné vykládat jako alegorie k současné zmrtvělé společnosti, ale není to ani nutné. Nekromantik a jeho pokračování se totiž nechtějí prezentovat jako produkty určené ke snadné divácké konzumaci, ale naopak činí vše pro to, aby byly nelehko stravitelnými sousty. Nedramatická stavba obou filmů, jejich pomalé tempo a okázale nechutné výjevy nemají diváka stimulovat, ale nutit ho ke konfrontaci. (Festival otrlého diváka)
    49%
    Druhé pokračování undergroundového snímku z konce osmdesátých let dějově i stylově na svého předchůdce přímo navazuje. Milostné problémy nekrofilů, na něž jsou oba díly zacílené, tentokrát postihují mladou ženu Moniku, která nejprve koketuje s hnijícími ostatky mrtvoly vyhrabané na hřbitově (jedná se mimochodem o tělo hrdiny prvního dílu) a následně naváže vztah s nesmělým Markem, který pracuje jako dabér pornografických filmů. V důsledku toho musí Monika řešit dilema, zda je lepší křehký citový vztah se živým partnerem založený na vzájemném porozumění, nebo živočišné sexuální jízdy na patřičně ztuhlém a nazelenalém mrtvém těle.

    Oba díly Nekromantika vznikly v amatérských podmínkách a jsou nasnímané na Super 8mm film. Oproti řadě ryze fanouškovských amatérských hororů té doby lze oba snímky označit za ryzí underground, který obsahuje aspekty braku, subverze, šoku, sociální kritiky, černého humoru a amorálnosti. Typicky podzemní opovrhování zažitými vyprávěcími postupy a schématy spolu s artovým feelingem (avšak nikoli nutně obsahem) celého díla jsou patrně důvody, proč řada ortodoxních hororových fanoušků filmy nepřijala za své. Snímky je možné vykládat jako alegorie k současné zmrtvělé společnosti, ale není to ani nutné. Nekromantik a jeho pokračování se totiž nechtějí prezentovat jako produkty určené ke snadné divácké konzumaci, ale naopak činí vše pro to, aby byly nelehko stravitelnými sousty. Nedramatická stavba obou filmů, jejich pomalé tempo a okázale nechutné výjevy nemají diváka stimulovat, ale nutit ho ke konfrontaci. (Festival otrlého diváka)
    8
  • ABCs of Superheroes
    ABCs of Superheroes (2015)
    FilmRole: German Doctor
    42%
    9
  • Horror Heaven
    Horror Heaven (1984)
    FilmRole: Kommandant
    Jörg Buttgereit se představuje jako moderátor televizní hororové show, který divákům uvádí různé "hororové klasiky". Samozřejmě jde o krátké filmy natočené na Super 8 a Buttgereit zde ukazuje svou filmařskou všestrannost. Všechny krátké snímky byly natočeny v roce 1984 a zahrnují parodii na Mumii, Frankensteinovskou parodii, úžasně propracovaný animovaný film s monster-Godzillou jménem GAZORRA (v hlavní roli Daktari Lorenz z NEKROMANTIK) a brutální segment, kde se dívka brání násilnému násilníkovi s názvem CANNIBAL GIRL. Zábavná hororová komedie!
    37%
    Jörg Buttgereit se představuje jako moderátor televizní hororové show, který divákům uvádí různé "hororové klasiky". Samozřejmě jde o krátké filmy natočené na Super 8 a Buttgereit zde ukazuje svou filmařskou všestrannost. Všechny krátké snímky byly natočeny v roce 1984 a zahrnují parodii na Mumii, Frankensteinovskou parodii, úžasně propracovaný animovaný film s monster-Godzillou jménem GAZORRA (v hlavní roli Daktari Lorenz z NEKROMANTIK) a brutální segment, kde se dívka brání násilnému násilníkovi s názvem CANNIBAL GIRL. Zábavná hororová komedie!
    10

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.