Sugisaku Aoyama: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Sugisaku Aoyama: Filmy a seriály

  • Povídky o bledé luně po dešti
    Povídky o bledé luně po dešti (1953)
    FilmRole: Old Priest
    Povídky o bledé luně po dešti (1953) volně obměňuje dvě povídky ze stejnojmenné klasické knihy, jejíž autor Akinari Ueda žil v letech 1734 1809 a inspiroval se příběhy, tradovanými po staletí. Venkovský hrnčíř Gendžuro trpí bídou uprostřed zmatku válečných sporů mezí mocnými rody, jež pustoší zemi, rozsévají hrůzu a smrt. S manželkou a dítětem, se svou sestrou a švagrem hledají útočiště ve městě, Gendžurova žena se cestou odpojí a zabijí ji vojáci. Nic netušící hrnčíř dorazí do města sám a podlehne kouzlu krásné ženy, ve skutečnosti démona. Prohlédne, vrátí se domů a tam ho přivítá manželka nyní už také duch. Hrnčířův švagr si vyslouží zásluhy a vysokou hodnost na válečném poli, ale když se v nevěstinci setká s manželkou, kterou za jeho dlouhé nepřítomnosti znásilnili vojáci, odloží skvělou zbroj a oba se vracejí do vesnice Stručný záznam hlavní dějové linie pochopitelně nevystihuje vztahy ani psychologické motivace; jenom pramálo napoví o skutečném tématu, o myšlence a naprosto nic o ztvárnění. Tento film s mimořádnou přesvědčivostí potvrzuje, že Mizoguči nehledal zpravidla v minulosti záminku pro únik před naléhavou problematikou dneška, ani příležitost, jak se oddávat virtuózním, leč samoúčelným a chladným etudám. Naopak: podobně jako Kurosawa, Kobajaši a další, také on křísil minulé doby a životy k obrazu dneška, vytyčoval paralely, navozoval obecně platné konflikty a dilemata. Bylo jen k prospěchu věci, jestliže tak nečinil tezovitě, nýbrž s mistrným zvládnutím výrazových prostředků filmové řeči. Tvůrci podobných filmů neoslavují hrdinné činy a nádheru feudálů, na jejichž mocenské spory vždy doplácí prostý člověk. Ubohý vesničan nebo městský chuďas, jeho nejistý život vydaný napospas kopytům válečných ořů, napjatým luků, vytaseným mečům a namířeným kopím. Pláč nad mrtvolami žen a dětí uprostřed rozvalin domova a popleněná, spálená úroda Takže toto stanovisko není pokaždé tak jednoznačné jako v Povídkách o bledé luně po dešti.
    80%
    Povídky o bledé luně po dešti (1953) volně obměňuje dvě povídky ze stejnojmenné klasické knihy, jejíž autor Akinari Ueda žil v letech 1734 1809 a inspiroval se příběhy, tradovanými po staletí. Venkovský hrnčíř Gendžuro trpí bídou uprostřed zmatku válečných sporů mezí mocnými rody, jež pustoší zemi, rozsévají hrůzu a smrt. S manželkou a dítětem, se svou sestrou a švagrem hledají útočiště ve městě, Gendžurova žena se cestou odpojí a zabijí ji vojáci. Nic netušící hrnčíř dorazí do města sám a podlehne kouzlu krásné ženy, ve skutečnosti démona. Prohlédne, vrátí se domů a tam ho přivítá manželka nyní už také duch. Hrnčířův švagr si vyslouží zásluhy a vysokou hodnost na válečném poli, ale když se v nevěstinci setká s manželkou, kterou za jeho dlouhé nepřítomnosti znásilnili vojáci, odloží skvělou zbroj a oba se vracejí do vesnice Stručný záznam hlavní dějové linie pochopitelně nevystihuje vztahy ani psychologické motivace; jenom pramálo napoví o skutečném tématu, o myšlence a naprosto nic o ztvárnění. Tento film s mimořádnou přesvědčivostí potvrzuje, že Mizoguči nehledal zpravidla v minulosti záminku pro únik před naléhavou problematikou dneška, ani příležitost, jak se oddávat virtuózním, leč samoúčelným a chladným etudám. Naopak: podobně jako Kurosawa, Kobajaši a další, také on křísil minulé doby a životy k obrazu dneška, vytyčoval paralely, navozoval obecně platné konflikty a dilemata. Bylo jen k prospěchu věci, jestliže tak nečinil tezovitě, nýbrž s mistrným zvládnutím výrazových prostředků filmové řeči. Tvůrci podobných filmů neoslavují hrdinné činy a nádheru feudálů, na jejichž mocenské spory vždy doplácí prostý člověk. Ubohý vesničan nebo městský chuďas, jeho nejistý život vydaný napospas kopytům válečných ořů, napjatým luků, vytaseným mečům a namířeným kopím. Pláč nad mrtvolami žen a dětí uprostřed rozvalin domova a popleněná, spálená úroda Takže toto stanovisko není pokaždé tak jednoznačné jako v Povídkách o bledé luně po dešti.
    1
  • Skandál
    Skandál (1950)
    FilmRole: Dr. Kataoka
    73%
    2
  • Sengoku burai
    Sengoku burai (1952)
    Film
    V obleženém hradu se vojáci Hayate a Yaheiji tajně rozhodnou uprchnout. Hayate opustil svou milovanou Kano. Během útěku je Hayate zraněn a ošetřuje ho O’Ryo, která se do něj zamiluje. Když ale Hayate nešťastnou náhodou zabije jejího opatrovníka, prchá a O’Ryo se vydává za ním. Následně se do O’Ryo zamiluje Hayateho kamarád Yaheiji. Kano, kterou Hayate opustil, věří, že je mrtvý, a zaplete se s jiným vojákem, Jurotou. Když Jurota přeběhne k nepřátelské armádě, vezme Kano s sebou. Vznikla tak dvojice milostných trojúhelníků, kde každý muž a každá žena miluje jednoho a je milován druhým. Nakonec jen boj a oběť mohou tuto spleť rozplést.
    72%
    V obleženém hradu se vojáci Hayate a Yaheiji tajně rozhodnou uprchnout. Hayate opustil svou milovanou Kano. Během útěku je Hayate zraněn a ošetřuje ho O’Ryo, která se do něj zamiluje. Když ale Hayate nešťastnou náhodou zabije jejího opatrovníka, prchá a O’Ryo se vydává za ním. Následně se do O’Ryo zamiluje Hayateho kamarád Yaheiji. Kano, kterou Hayate opustil, věří, že je mrtvý, a zaplete se s jiným vojákem, Jurotou. Když Jurota přeběhne k nepřátelské armádě, vezme Kano s sebou. Vznikla tak dvojice milostných trojúhelníků, kde každý muž a každá žena miluje jednoho a je milován druhým. Nakonec jen boj a oběť mohou tuto spleť rozplést.
    3
  • The Love of Sumako The Actress
    The Love of Sumako The Actress (1947)
    Film
    69%
    4
  • Velká legenda Judo
    Velká legenda Judo (1943)
    FilmRole: Tsunetami Iimura
    68%
    5

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.