?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Michal Vorel, český herec, se proslavil především svými rolemi ve filmech režiséra Tomáše Vorla. Jeho herecká kariéra je spojena s několika významnými českými filmy, které se zapsaly do historie české kinematografie. Filmová kariéra Michal Vorel debutoval ve filmu Cesta z města (2000), kde ztvárnil roli Honzíka, syna hlavního hrdiny Honzy (Tomáš Hanák). V tomto snímku, který se stal kultovním dílem české kinematografie, hrál předpubertálního chlapce z rozvedeného manželství, který se svým otcem, programátorem, odjíždí na víkendový výlet do přírody. Tento výlet se nakonec protáhne na několikatýdenní pobyt v malé podhorské vesničce, kde otec a syn prožívají nejhezčí chvíle svého života. Film režírovaný Tomášem Vorlem získal značnou popularitu a stal se prvním dílem trilogie o útěku z města na venkov. V roce 2009 se Michal Vorel objevil ve filmu Ulovit miliardáře, opět pod režijním vedením Tomáše Vorla. V této politické satiře, která se zabývá všeobecnou zkorumpovaností české společnosti, ztvárnil roli člena štábu novináře Skopového (Radomil Uhlíř). Skopový je ve filmu vykreslen jako odporný "nezávislý" antisemitský novinář, který je vykonavatelem plánů mstivého PR manažera Ivana Lehkého. Film byl natočen podle knihy Martina Nezvala a patří mezi kontroverzní díla české kinematografie. Michal Vorel se také objevil ve filmu Cesta do lesa (2012), který je volným pokračováním snímku Cesta z města. V tomto filmu ztvárnil roli policisty. Snímek sleduje osudy rodin Papošů a Marákových a jejich potomků v téměř nedotčené oblasti okolí Rabštejna nad Střelou. Film byl natáčen po celý rok, aby zachytil přírodu a život na vsi ve všech ročních obdobích. Umělecký přínos Ačkoliv Michal Vorel nepatří mezi herecké hvězdy první velikosti, jeho role v trilogii Tomáše Vorla (Cesta z města, Cesta do lesa a Cesta domů) přispěly k vytvoření autentického obrazu českého venkova a vztahu městského člověka k přírodě. Jeho ztvárnění Honzíka v Cestě z města pomohlo vytvořit uvěřitelný vztah otce a syna, který je jedním z ústředních témat filmu. V roli člena štábu novináře Skopového ve filmu Ulovit miliardáře pak přispěl k satirickému zobrazení mediálního světa a jeho manipulativních praktik. Ačkoliv film samotný byl přijat rozporuplně, herecké výkony včetně toho Vorlova přispěly k jeho specifické atmosféře. Michal Vorel tak svými rolemi, byť menšími, přispěl k filmům, které se zabývají důležitými společenskými tématy a vztahem člověka k přírodě, což jsou motivy, které v české kinematografii rezonují.



Michal Vorel: Filmy a pořady 3

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.