Marianne Wibberley se narodila 12. června 1965 v Kalifornii a je americkou scénáristkou, která se proslavila především jako polovina manželského scénáristického týmu společně se svým manželem Cormacem Wibberleyem. Společně píší scénáře od roku 1991 a svůj první scénář prodali v roce 1993. Marianne Wibberley je vdaná za Cormaca Wibberleyho od 29. října 1983 a po absolvování UCLA pokračovala v magisterském studiu na filmové škole UCLA.
Průlom ve filmové kariéře
The 6th Day s Arnoldem Schwarzeneggerem byl jejich prvním velkým filmem, který v roce 2000 otevřel Wibberleyovým cestu do světa hollywoodských blockbusterů. Tento sci-fi thriller o klonování se stal základním kamenem jejich kariéry a ukázal jejich schopnost psát akční scénáře s hlubšími filozofickými tématy. Film se zabýval etickými otázkami klonování a technologického pokroku, což se stalo charakteristickým rysem jejich pozdější tvorby.
Úspěšná spolupráce na akčních blockbusterech
Mezi jejich další díla patří I Spy, Charlie's Angels: Full Throttle, Bad Boys II, The Shaggy Dog, G-Force, National Treasure, National Treasure: Book of Secrets a krátkodobý televizní seriál Common Law na stanici USA Network. Marianne Wibberley se společně se svým manželem specializovala na psaní rodinných akčních dobrodružství a komedií, které kombinují napětí s humorem přístupným širokému publiku. Jejich práce na filmu Charlie's Angels: Full Throttle z roku 2003 potvrdila jejich schopnost psát pro ženské akční hrdinky, zatímco Bad Boys II ukázala jejich talent pro mužské buddy-cop komedie.
Franchise National Treasure a další projekty
Největší úspěch přinesla Marianne Wibberley spolupráce na franšíze National Treasure, kde společně s manželem napsala scénáře k oběma filmům - National Treasure (2004) a National Treasure: Book of Secrets (2007). Cormac a Marianne píší společně více než 20 let a vytvořili díla v hodnotě více než 1,8 miliardy dolarů. Wibberleyovi vyučují scenáristiku na UCLA Graduate School of Theater, Film and Television, kde v roce 2014 získali ocenění Hunter/Zakin Chair Holder Screenwriting Award. Jejich přístup ke společnému psaní je unikátní - Marianne dělá většinu psaní, protože je perfekcionistka ohledně formátování, zatímco oba přispívají nápady a dialogy během procházek se svými dvěma německými ovčáky.