5.8

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Fred Avril
Fred Avril Magnon, francouzský hudební skladatel a producent, se narodil v Paříži, kde dodnes žije a tvoří v oblasti Montmartre. Jako multiinstrumentalista, zpěvák a autor písní se specializuje především na filmovou hudbu, kde si vybudoval mezinárodní renomé. Hudební začátky a vývoj Fred Avril začínal jako kytarista a pianista. V mládí byl ovlivněn pop-rockovou hudbou (Beatles, Donovan, Hendrix), později objevil jazz a ve dvaceti letech se začal učit hrát na trubku, inspirován Milesem Davisem. Po přestěhování do New Yorku se seznámil s elektronickou hudbou a postupně se jeho tvorba vyvíjela směrem k orchestrální hudbě. Již od svých prvních nahrávek na labelu F Communications projevoval výraznou kinematografickou identitu s důrazem na vyprávění příběhů. Jeho debutové EP "Now It's Spring" předznamenalo jeho budoucí úzký vztah k filmu svou snovou, lynchovsky laděnou atmosférou. Filmová kariéra Avril vstoupil do světa filmové hudby v roce 2008 spoluprací s uznávaným hongkongským režisérem Johnnie To. Jeho soundtrack k filmu Man Jeuk (Sparrow) byl nominován na Hong Kong Film Awards a Golden Horse Film Festival and Awards, přičemž film se stal v Číně kasovním hitem. V tomto filmu vytvořil jedinečnou atmosféru exotiky, kde kombinoval latinské perkuse s tradičními nástroji. V roce 2010 získal Fred Avril Stockholm Music Award za švédský film Sound of Noise (uvedený v sekci Semaine de la critique na festivalu v Cannes), který pojednává o "zvukovém bombardování". S tímto experimentálním a elegantním filmem Avril prohloubil svůj rukopis a začal si budovat vlastní charakteristický zvuk. V roce 2013 složil hudbu pro nezávislý film The Lifeguard (režie Liz W. Garcia) s Kristen Bell v hlavní roli, který měl premiéru na festivalu Sundance. Film obsahoval Avrilovu éterickou popovou hudbu. V tomto období pracoval také na francouzských kasovních hitech jako Harry Me, kde střídal psaní pro smyčcové kvarteto s produkcí pro rockovou sestavu, ve které účinkoval i Toby Dammit, bubeník skupiny The Stooges. Díky těmto příležitostem Avril dále zdokonaloval své orchestrální psaní a rozšiřoval svou zvukovou paletu. V roce 2018 složil hlavní téma pro seriál Plan Coeur (The Hookup Plan) pro Netflix. Hudba byla fanoušky nahrána na YouTube a byla streamována více než 5 milionů krát po celém světě, než byla vydána společností Bertelsmann Music Group. Píseň "Close to Me" z tohoto seriálu dosáhla více než 20 milionů streamů. V roce 2021 složil hudbu k filmu The Big Hit (Un triomphe) režiséra Emmanuela Courcola, který byl součástí oficiálního výběru festivalu v Cannes 2020. Za tento soundtrack získal cenu Ibis d'Or za nejlepší filmovou hudbu na festivalu v La Baule. V roce 2023 vytvořil hudbu pro animovaný film Mars Express režiséra Jérémieho Périna, který měl premiéru na festivalu v Cannes. Film se odehrává ve 23. století na Marsu a sleduje soukromou vyšetřovatelku Aline Ruby a jejího androidního partnera Carlose Riveru, kteří řeší případ pohřešovaných studentů elitní univerzity. Za tento soundtrack získal v roce 2024 cenu Emile Award za nejlepší soundtrack k celovečernímu filmu. Ocenění a spolupráce Fred Avril získal několik významných ocenění za svou filmovou hudbu, včetně Stockholm Film Festival Music Award (2010) za Sound of Noise, European Animation Award (EMILE) za francouzský seriál Lastman (2018) a Ibis d'Or za nejlepší filmovou hudbu za Un Triomphe (2021). Avril píše originální hudbu pro různé projekty, od nezávislých filmů až po populární seriály pro Netflix a Amazon. Komponuje také originální písně pro filmy a spolupracoval s umělci jako francouzský zpěvák Christophe a australský zpěvák Mick Harvey (bývalý člen Bad Seeds). S Philippem Monthayem vytvořil temný a silný elektronický zvuk pro seriál Lastman a film Mars Express. Hudební styl a přístup Každá z Avrilových originálních skladeb je "výsledkem celoživotního hudebního učení". V hudbě k filmu Pearl, který měl premiéru v Benátkách, podpořil ostrou estetiku režisérky Elsy Amiel hypnotickou elektronickou hudbou, která je v souladu s tvorbou skladatelů jako Cliff Martinez, Trent Reznor a Atticus Ross. Fred Avril je sám filmovým nadšencem a vždy miloval díla režisérů jako David Lynch, David Fincher a Jane Campion stejně jako Noaha Baumbacha, Mirandy July a Johna Hamburga. Jeho obdiv k filmu a hudbě je nevyčerpatelný a jasně se odráží v jeho vášni pro skládání filmové hudby.


Fred Avril: Filmy a pořady 13

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.