?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

István Sipos: Filmy a seriály

  • Honba za dolary
    Honba za dolary (1986)
    Film
    69%
    1
  • Kachní dobrodružství
    Kachní dobrodružství (1983)
    Film
    69%
    2
  • Cena zlata
    Cena zlata (1989)
    Film
    Hluboké drama o životě v Maďarsku po 2. světové válce až do povstání proti Rusům v roce 1956. Hlavní postavou je šéf černého trhu v Budapešti. Myslí si, že si může koupit všechny a všechno, ale nakonec musí čelit tomu, že si nemůže koupit život. Povinnost pro každého. V obsazení jsou někteří z největších maďarských herců. Příběh se odehrává v osmé budapešťské čtvrti a zaměřuje se na tržiště na Telekiho náměstí, které je stále v provozu. Film obsahuje archivní záběry skutečných bojů během revoluce.
    Žánry:DramaHistorický
    69%
    Hluboké drama o životě v Maďarsku po 2. světové válce až do povstání proti Rusům v roce 1956. Hlavní postavou je šéf černého trhu v Budapešti. Myslí si, že si může koupit všechny a všechno, ale nakonec musí čelit tomu, že si nemůže koupit život. Povinnost pro každého. V obsazení jsou někteří z největších maďarských herců. Příběh se odehrává v osmé budapešťské čtvrti a zaměřuje se na tržiště na Telekiho náměstí, které je stále v provozu. Film obsahuje archivní záběry skutečných bojů během revoluce.
    Žánry:DramaHistorický
    3
  • Deník pro mé lásky
    Deník pro mé lásky (1987)
    Film
    64%
    4
  • Mé 20. století
    Mé 20. století (1989)
    Film
    Celovečerní autorský debut mladé maďarské režisérky Ildikó Enyediové je líbeznou fantaskní hříčkou, nespoutaným filmovým zamyšlením nad pohříchu většinou promarněnými možnostmi lidstva na prahu dvacátého století. Je to zamyšlení zhmotněné fiktivním příběhem dvou vzájemně se neznajících sester-dvojčat s diametrálně rozdílnými životními cestami. Dívky se nezávisle na sobě setkávají se sympatickým panem Z., předpokládajícím, že se setkává s jednou a touž ženou. Černobílý film s vynikající kamerou Tibora Mathého je rámován edisonovými objevy žárovky a telegrafu. Kontrapunktem těchto technických vymožeností je všudypřítomnost tajuplné hvězdné oblohy: hvězdy si mezi sebou povídají, komentují pozemské dění, oslovují aktéry příběhu. Epizody se odehrávají v různých městech a v různých prostředích (na plátně uvozených podtitulky). Snímek překvapuje i zkušeného diváka svobodným filmovým vyjadřováním a jeho originalitou, sympatický je na něm i jemný smysl pro humor. Autorka vedle sebe řadí jakoby naivní metafory s dokumentaristicky laděnými obrazy. Netají se tím, že vypovídá i sama o sobě: Všichni jsme ve svých tužbách, zábranách i konfliktech jakoby otisky neblahé historické epochy. I já jsem plná pochybností, někdy úzkostná, jindy krutá. Jsem podezíravá, přibližuje-li se ke mně někdo s láskou, a v nejnevhodnější chvíli naopak nesmírně vstřícná. Ani já nejsem s to pomoci jinému člověku, sužovanému úzkostí. Nicméně se pokouším žít jinak, a navzdory ješitnosti riskuji, že se zesměšním. Abychom byli podobní spíš sami sobě než době, v níž žijeme, musíme věnovat právě sami sobě méně pozornosti a více se zaměřit na schopnost milovat... Snímek získal mj. Zlatou kameru na 42. MFF v Cannes 1989, Cenu za režii a I. Enyediová a T. Mathé Cenu profesionální poroty na 21. FMF v Budapešti 1989. (Filmový přehled 1991 / č. 10)
    Žánry:DramaKomedie
    63%
    Celovečerní autorský debut mladé maďarské režisérky Ildikó Enyediové je líbeznou fantaskní hříčkou, nespoutaným filmovým zamyšlením nad pohříchu většinou promarněnými možnostmi lidstva na prahu dvacátého století. Je to zamyšlení zhmotněné fiktivním příběhem dvou vzájemně se neznajících sester-dvojčat s diametrálně rozdílnými životními cestami. Dívky se nezávisle na sobě setkávají se sympatickým panem Z., předpokládajícím, že se setkává s jednou a touž ženou. Černobílý film s vynikající kamerou Tibora Mathého je rámován edisonovými objevy žárovky a telegrafu. Kontrapunktem těchto technických vymožeností je všudypřítomnost tajuplné hvězdné oblohy: hvězdy si mezi sebou povídají, komentují pozemské dění, oslovují aktéry příběhu. Epizody se odehrávají v různých městech a v různých prostředích (na plátně uvozených podtitulky). Snímek překvapuje i zkušeného diváka svobodným filmovým vyjadřováním a jeho originalitou, sympatický je na něm i jemný smysl pro humor. Autorka vedle sebe řadí jakoby naivní metafory s dokumentaristicky laděnými obrazy. Netají se tím, že vypovídá i sama o sobě: Všichni jsme ve svých tužbách, zábranách i konfliktech jakoby otisky neblahé historické epochy. I já jsem plná pochybností, někdy úzkostná, jindy krutá. Jsem podezíravá, přibližuje-li se ke mně někdo s láskou, a v nejnevhodnější chvíli naopak nesmírně vstřícná. Ani já nejsem s to pomoci jinému člověku, sužovanému úzkostí. Nicméně se pokouším žít jinak, a navzdory ješitnosti riskuji, že se zesměšním. Abychom byli podobní spíš sami sobě než době, v níž žijeme, musíme věnovat právě sami sobě méně pozornosti a více se zaměřit na schopnost milovat... Snímek získal mj. Zlatou kameru na 42. MFF v Cannes 1989, Cenu za režii a I. Enyediová a T. Mathé Cenu profesionální poroty na 21. FMF v Budapešti 1989. (Filmový přehled 1991 / č. 10)
    Žánry:DramaKomedie
    5
  • Čarostřelec
    Čarostřelec (1994)
    Film
    62%
    6
  • Temetetlen halott, A
    Temetetlen halott, A (2004)
    Film
    Životopisný príbeh Imre Nagya je vlastne základným príbehom maďarských dejín 20. storočia. Bol tým prvým komunistickým vedúcim predstaviteľom, ktorý sa nakoniec stal symbolom národného vzdoru proti útlaku, ministerským predsedom, ktorý vypovedal Varšavskú zmluvu a na svoju dobu mal odvahu proklamovať demokratický systém vládnutia viacerých strán. Mnohí sa domnievajú, že úloha, ktorú zohral roku 1956, nebola len obrazom vernosti k ideám revolúcie, ktoré hlásal až do svojej tragickej smrti, nebola len dôsledkom jeho cesty životom, jeho komunistického presvedčenia, či moskovskej minulosti, ale že k tomu poznaniu dospel postupne, nejakou zvláštnou katarziou, keď sa v ňom odohrali nepochopiteľné myšlienkové pochody. Hoci pre toho, kto dôvernejšie pozná jeho osud, jeho osobnosť, toho tento vývoj až tak veľmi neprekvapí. Imre Nagy vlastne čerpal iba z vlastnej životnej skúsenosti, poznal biedu a strádania vidieckych sedliakov, videl okolo seba krajné spoločenské antagonizmy vo svojom najbližšom okolí a poznatky, ktoré neskôr získal počas zajatia v Rusku, urobili z neho ľavičiara. Pod vplyvom zážitkov z občianskej vojny a Leninom organizovanej revolúcie sa stal komunistom z presvedčenia. Ale od všeobecne známych typov fanatických revolucionárov z povolania sa v niečom vždy odlišoval, a neotriaslo ním ani povedomie vlastenectva, láska k maďarskej pôde, k maďarským ľuďom, ba ani jeho internacionálne presvedčenie. Práve z týchto príčin je jeho osobnosť pre nás tak ohromujúco zložitá, keďže vždy bol ďaleko viac agrárnym politikom túžiacim po mieri a pokoji, univerzitným profesorom alebo veselým otcom, či starým otcom, ako na barikádach bojujúcim revolucionárom. Osud martýra, ktorý si nakoniec sám zvolil, vyvieral z jeho najhlbšieho vnútra, z čestného postoja človeka, ktorý sa dokázal čo najviac stotožniť s osudom svojho ľudu. Jeho spôsoby a postoje boli vždy trochu iné ako u tzv. straníckych funkcionárov. Obraz Muža strany v jeho ponímaní bol vždy prejavom určitého osobnostného štýlu - nielen v Maďarsku, ale v celom komunistickom bloku. Súčasťou tohto postoja bola jeho služba ideám, namiesto posluhovania ľuďom, demonštrované ako puritánstvo, asketizmus, sivo-hnedými oblekmi, či osobitným štýlom straníckej reči, s ktorou sa medzi sebou dorozumievali.
    Žánry:DramaHistorický
    61%
    Životopisný príbeh Imre Nagya je vlastne základným príbehom maďarských dejín 20. storočia. Bol tým prvým komunistickým vedúcim predstaviteľom, ktorý sa nakoniec stal symbolom národného vzdoru proti útlaku, ministerským predsedom, ktorý vypovedal Varšavskú zmluvu a na svoju dobu mal odvahu proklamovať demokratický systém vládnutia viacerých strán. Mnohí sa domnievajú, že úloha, ktorú zohral roku 1956, nebola len obrazom vernosti k ideám revolúcie, ktoré hlásal až do svojej tragickej smrti, nebola len dôsledkom jeho cesty životom, jeho komunistického presvedčenia, či moskovskej minulosti, ale že k tomu poznaniu dospel postupne, nejakou zvláštnou katarziou, keď sa v ňom odohrali nepochopiteľné myšlienkové pochody. Hoci pre toho, kto dôvernejšie pozná jeho osud, jeho osobnosť, toho tento vývoj až tak veľmi neprekvapí. Imre Nagy vlastne čerpal iba z vlastnej životnej skúsenosti, poznal biedu a strádania vidieckych sedliakov, videl okolo seba krajné spoločenské antagonizmy vo svojom najbližšom okolí a poznatky, ktoré neskôr získal počas zajatia v Rusku, urobili z neho ľavičiara. Pod vplyvom zážitkov z občianskej vojny a Leninom organizovanej revolúcie sa stal komunistom z presvedčenia. Ale od všeobecne známych typov fanatických revolucionárov z povolania sa v niečom vždy odlišoval, a neotriaslo ním ani povedomie vlastenectva, láska k maďarskej pôde, k maďarským ľuďom, ba ani jeho internacionálne presvedčenie. Práve z týchto príčin je jeho osobnosť pre nás tak ohromujúco zložitá, keďže vždy bol ďaleko viac agrárnym politikom túžiacim po mieri a pokoji, univerzitným profesorom alebo veselým otcom, či starým otcom, ako na barikádach bojujúcim revolucionárom. Osud martýra, ktorý si nakoniec sám zvolil, vyvieral z jeho najhlbšieho vnútra, z čestného postoja človeka, ktorý sa dokázal čo najviac stotožniť s osudom svojho ľudu. Jeho spôsoby a postoje boli vždy trochu iné ako u tzv. straníckych funkcionárov. Obraz Muža strany v jeho ponímaní bol vždy prejavom určitého osobnostného štýlu - nielen v Maďarsku, ale v celom komunistickom bloku. Súčasťou tohto postoja bola jeho služba ideám, namiesto posluhovania ľuďom, demonštrované ako puritánstvo, asketizmus, sivo-hnedými oblekmi, či osobitným štýlom straníckej reči, s ktorou sa medzi sebou dorozumievali.
    Žánry:DramaHistorický
    7
  • Polštář Jadvigy
    Polštář Jadvigy (2000)
    Film
    Maďarsko v prvních dvou desetiletích 20. století: Na světě není šťastnější muž než Ondris, který se rozloučil s kamarády z mládí, aby si vzal svou velkou lásku, Jadvigu. Na manželství však rychle padne stín: Jadviga poruší slib manželské věrnosti s nejlepším přítelem svého muže, Francim. Ondris obdrží povolávací rozkaz a na krátkou dobu musí odcestovat. Vrátí se jako tajný agent, špehující slovenskou menšinu v zemi...
    Žánry:Drama
    53%
    Maďarsko v prvních dvou desetiletích 20. století: Na světě není šťastnější muž než Ondris, který se rozloučil s kamarády z mládí, aby si vzal svou velkou lásku, Jadvigu. Na manželství však rychle padne stín: Jadviga poruší slib manželské věrnosti s nejlepším přítelem svého muže, Francim. Ondris obdrží povolávací rozkaz a na krátkou dobu musí odcestovat. Vrátí se jako tajný agent, špehující slovenskou menšinu v zemi...
    Žánry:Drama
    8

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.