Adam Brian Chanler-Berat se narodil 31. prosince 1986 ve West Nyacku v Rockland County ve státě New York a je americký divadelní a filmový herec a zpěvák. Je nejlépe známý svou prací na Broadwayi, kde vytvořil původní role Henryho v Next to Normal (2008–2011), Chlapce v Peter and the Starcatcher (2011–2013) a Nina v Amélie (2015–2017) .
Divadelní kariéra
Chanler-Berat debutoval v off-broadwayském muzikálu Next to Normal v roce 2008, který se později přesunul na Broadway v roce 2009. Zůstal s představením od původní produkce v Second Stage Theatre až do závěrečného večera na Broadwayi přesně o tři roky později, jako jediný člen obsazení, který to dokázal . Po ukončení Next to Normal byl obsazen do role Chlapce (Petera) v off-broadwayské hře Peter and the Starcatcher. Poté se účastnil řady regionálních a off-broadwayských produkcí, včetně Fly By Night jako Harold McClam, The Fortress of Solitude jako Dylan Ebdus, Sunday in the Park with George jako Georges Seurat a Amélie jako Nino, přičemž poslední jmenovaná se přesunula na Broadway v roce 2017 .
V roce 2018 hrál Chanler-Berat na Broadwayi v hře Saint Joan jako Dauphin, Charles VII . Od roku 2021 hrál v off-broadwayském oživení Assassins od Classic Stage Company, kde ztvárnil Johna Hinckleyho Jr., který se pokusil o atentát na prezidenta Ronalda Reagana. Produkce původně plánovaná od 2. dubna do 17. května 2020 nakonec běžela od 2. listopadu 2021 do 24. ledna 2022 .
Filmová a televizní kariéra
Kromě divadelní práce se Chanler-Berat objevil v řadě vedlejších rolí v televizi a filmu, počínaje epizodou Law and Order v roce 2006. Jeho pravděpodobně nejpozoruhodnější rolí na obrazovce je Viggo ve filmu Delivery Man z roku 2013 s Vincem Vaughnem v hlavní roli . Také hrál v televizním seriálu It Could Be Worse (2013-2014), kde ztvárnil postavu Bena Farrela .
Současná činnost
Od roku 2021 hraje učitele Jordana Glassberga v HBO Max seriálu Gossip Girl . Adam Chanler-Berat pokračuje ve své kariéře jako uznávaný divadelní herec s příležitostnými výlety do filmové a televizní tvorby, přičemž si udržuje silné postavení především v broadwayském prostředí.