6.1
Sáša Grossová, česká herečka, se proslavila především svým působením v československé kinematografii 60. let 20. století. Patřila mezi charakterní herečky, které se objevovaly v menších rolích v několika významných filmech své doby. Její filmografie zahrnuje několik snímků, které se zapsaly do historie české kinematografie. Mezi její nejvýznamnější filmy patří psychologický kriminální snímek Znamení raka (1966) režiséra Juraje Herze. Tento film, který byl Herzovým prvním celovečerním projektem, se odehrává v nemocničním prostředí a vypráví příběh o vyšetřování vraždy lékaře. Herz v něm prokázal svůj smysl pro vytříbený styl a vybudoval pochmurnou atmosféru plnou podezření. Sáša Grossová zde ztvárnila jednu z menších rolí v rozsáhlém hereckém obsazení, které zahrnovalo takové osobnosti jako Zdeněk Štěpánek, Zora Božinová, Lubomír Černík, Ilja Prachař nebo Iva Janžurová. Ve stejném roce se Sáša Grossová objevila také v muzikálové komedii Dáma na kolejích (1966) režiséra Ladislava Rychmana. Tento film, který navazoval na úspěch prvního českého muzikálu Starci na chmelu, vyprávěl příběh tramvajačky Marie (v podání Jiřiny Bohdalové), která zjistí manželovu nevěru a rozhodne se změnit svůj život. Film byl zaměřen především na střední generaci a představoval typickou českou pracující ženu 60. let. Sáša Grossová zde opět ztvárnila menší roli v početném hereckém ansámblu. Filmografie Sáši Grossové zahrnuje také další snímky jako Bylo čtvrt a bude půl (1968), Čtyři v kruhu (1967), Flám (1966), Bez svatozáře (1963), Osvobozené nohy (1942) a Smrt na cukrovém ostrově (1961). Přestože se jednalo převážně o menší role, svým hereckým výkonem přispěla k celkové kvalitě těchto filmů a stala se součástí československé filmové historie 60. let, období, které je považováno za jeden z vrcholů české kinematografie.


Sáša Grossová: Filmy a pořady 9

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.