?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Jiří Zvěřina, herec, patřil mezi významné divadelní umělce působící v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě (dříve Státní divadlo v Ostravě). Do souboru byl angažován v období, kdy divadlo vedl Antonín Kurš (1948-52), společně s dalšími herci jako Dagmar Veselá, Věra Vlasáková, Josef Nedvěd, Naděžda Letenská, Miroslav Holub a Vilém Pfeiffer. Divadelní kariéra Jiří Zvěřina vytvořil během svého působení v Národním divadle moravskoslezském řadu výrazných rolí. V inscenaci Zapadlí vlastenci ztvárnil postavu Václava Háska, chalupníka v Pozdětíně. V klasické Shakespearově hře Večer tříkrálový se představil hned ve dvou rolích - jako Curio, šlechtic z družiny vévodovy, a také jako Kněz. V inscenaci Veselé paničky windsorské hrál pana Hoška, jednoho z windsorských měšťanů. Významnou roli vytvořil v inscenaci Horká kaše, kde ztvárnil Františka Karase, úderníka závodu "Mechana". Tato role byla typická pro období 50. let, kdy divadlo muselo reflektovat dobovou společenskou situaci a ideologické požadavky. V inscenaci V zemi jitřní svěžesti hrál postavu Čan Chaje, přístavního dělníka, a v dramatu Marie Tudorovna se objevil jako Lord Chandos. Další významné role Mezi další významné role Jiřího Zvěřiny patřila postava Ambrože v inscenaci Chtěl bych se vrátit, kde ztvárnil jednoho z běženců. V inscenaci Obrněný vlak 14-69 se představil jako Přednosta stanice. V dramatu Praha zůstane má hrál Adolfa Kolínského, dozorce na Pankráci, což byla další z rolí reflektujících dobovou tematiku. Umělecký přínos Jiří Zvěřina patřil ke generaci herců, kteří formovali podobu ostravského divadla v poválečném období a v 50. letech. Jeho herecký rejstřík zahrnoval jak postavy z klasického repertoáru, tak role v dobových hrách socialistického realismu. Působil v době, kdy divadlo vedli režiséři jako Jan Dalík (1952-56) a Miroslav Hynšt (1956-58), kteří se snažili i v obtížném období 50. let udržet kvalitní dramaturgii zaměřenou na světovou klasiku s důrazem na romantický příběh. Zvěřina byl součástí silného hereckého souboru, který v Ostravě vytvářel hodnotná divadelní představení navzdory ideologickým tlakům doby. Jeho herecká kariéra je spojena především s Divadlem Jiřího Myrona a Divadlem Antonína Dvořáka, dvěma hlavními scénami Národního divadla moravskoslezského, které patří k nejvýznamnějším kulturním institucím v regionu.


Jiří Zvěřina: Filmy a pořady 2

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.