Wes Anderson letos naděluje. Charismatický Texasan a ultimátní filmový autor uvedl před pár měsíci v kinech celovečerní film Asteroid City a nyní připravil pro Netflix sérii čtyř krátkometrážních snímků na motivy kultovního britského spisovatele Roalda Dahla. Dohromady mají délku rozumného celovečeráku a přinejmenším za pokus jejich zhlédnutí rozhodně stojí.
Články 10
Autorský tvůrce Wes Anderson poprvé za svou kariéru spojil síly s Netflixem a tento týden nám naservíruje čtyři vypiplané krátkometrážní snímky. Všechny na motivy méně známých literárních děl spisovatele Roalda Dahla.
Tenhle čtvrtek míří do kin zajímavá šestka snímků. Mysteriózní sci-fi Transcendence (2014) nedostála očekávání, od akčňáku 3 dny na zabití (2014) z produkční rychlovýrobny Luca Bessona pro změnu nikdo nic moc nečekal. Zaujmou dvě artovky: Dvojník (2013) s Jessem Eisenbergem v charakterové dvojroli a Detektiv Down (2013), norská - tak trochu - parodie žánru film noir. Následuje hudební životopis o jedné slavné Dánce (Valčík pro Monicu, 2013) a Cesta do školy (2013) - dokument, nedokument.
Oblíbený geekovský seriál z okolí IT poradny, kterou okupují dva znudění zaměstnanci s jejich nadřízenou, jež má problém i se zapnutím počítače či nalezením "tlačítka pro internet", se možná brzy vrátí na obrazovky.
Ben Stiller se za dlouhodobý přínos komediálnímu žánru za kamerou i před dočká ve čtvrtek ceny Americké Cinematéky. Nezisková organizace věnující se propagaci filmového média ve všech formách již podobně ocenila Julii Robertsovou, Samuela L. Jacksona nebo Roberta Downeyho Jr.
Mám rád krátký film Jeana-Pierra Jeuneta Things I Like and Things I don’t Like. Nemám rád Amélii z Montmartru. Líbí se mi snímky Wese Andersona. Nesnáším, když se někdo snaží předstírat, že točí podobné. Mám rád seriál Garth Marenghi’s Darkplace Richarda Ayoada. Nesnáším jeho dlouhometrážní debut Jmenuji se Oliver Tate.
Staromódní sestřih, láska k francouzským šansonům, oldschool oblečení, melancholický výraz, zoufalá snaha přijít o panictví a zachránit přitom i krachující manželství rodičů. Oliver Tate nemá lehký život. Je mu totiž zrovna patnáct a svět se proti němu spikl.
Jsem rád sám, protože tak mám čas přemýšlet. Máma se mi svěřila, že kdyby byl požár, zachránila by prvního mě, a ne tátu, ale měla by výčitky. Táta říkal, že by v takovém případě první zachránil mámu, aby byli dva a měli tak větší šanci, že zachrání mě.
Karlovarský Thermal konečně vydechl, ale mysl filmového fanouška stále zpracovává čerstvě nabyté zážitky. Co nám tedy filmový festival letos naservíroval?
Patnáctiletý Oliver žije ve Swansea ve Walesu, někdy v 80. letech. Má problémy s rodiči a s novou holkou. Všichni jsou totiž divní. Přesněji řečeno, jinak divní, než on.