5.3

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Jonathan Caouette
Jonathan Caouette (narozen 1973, Houston, Texas) je americký filmový režisér, scenárista, střihač a herec. Proslavil se především svým autobiografickým dokumentárním filmem Tarnation, který natočil s minimálním rozpočtem a který mu přinesl mezinárodní uznání. Dětství a dospívání Caouette vyrůstal v komplikovaných rodinných podmínkách. Jeho matka Renee LeBlanc trpěla duševní nemocí a byla často hospitalizována. Svého otce nikdy nepoznal a byl vychováván střídavě svou matkou, prarodiči a v pěstounských rodinách. Byl vychován jako reformovaný žid. Navštěvoval Westbury High School v Houstonu v letech 1987 až 1990, kde byl často šikanován kvůli své zženštilosti. Ve dvanácti letech náhodně užil drogu PCP, což vedlo k rozvoji depersonalizační poruchy, která ho provázela po zbytek života. Již od osmi let začal natáčet filmy, což se později stalo jeho způsobem, jak se vyrovnat s traumatickými zážitky a složitou rodinnou situací. Průlom s filmem Tarnation Jonathan Caouette je především známý jako režisér a střihač dokumentárního filmu Tarnation (2003), který je autobiografickým pohledem na jeho život. Jeho krátké filmy zahrnují tituly jako "The Ankle Slasher" (1987), "The Techniques and Sciences of Eva" (1988), "Pig Nymph" (1990), "The Hospital" (2001) a "Fame" (2002). V roce 2004 Caouette režíroval, hrál a sestříhal Tarnation na svém počítači iMac pomocí programu Apple iMovie. Film produkovali Gus Van Sant a John Cameron Mitchell. Tarnation je částečně dokumentem, částečně narativní fikcí, částečně domácím videem a částečně psychedelickým tripem. Jedná se o kaleidoskop fotografií, Super-8 domácích filmů, starých vzkazů na záznamníku, video deníků, raných krátkých filmů a útržků popkultury 80. let, které společně vytvářejí epický portrét americké rodinné tragédie. Příběh začíná v roce 2003, kdy se Jonathan dozvídá, že jeho matka Renee, trpící schizofrenií, předávkovala své lithiové léky. Mezinárodní úspěch a další projekty Světová premiéra filmu Tarnation se konala v listopadu 2003 na festivalu MIX a byla mnohem abstraktnější povahy, s délkou kolem dvou hodin. S pomocí Mitchella, Wintera a spolustřihače Briana A. Katese Caouette natočil nové záběry a zkrátil film na přibližně 90 minut pro promítání na filmovém festivalu Sundance 2004 v sekci Frontier. Odtud byl film pozván na festival v Cannes 2004 do sekce Directors' Fortnight. Film byl sestaven na stolním počítači pomocí programu iMovie, spotřebitelského střihového softwaru, který je součástí každého počítače Macintosh. Rozpočet na Tarnation byl pouhých 218,32 dolarů, což byla cena materiálu, na kterém byl natočen. Po úspěchu filmu Tarnation režíroval Caouette dokumentární film o hudebním festivalu All Tomorrow's Parties (2009), experimentální krátký film All Flowers in Time a celovečerní dokument Walk Away Renee. All Tomorrow's Parties je dokumentární film z roku 2009, který zachycuje historii dlouholetého hudebního festivalu All Tomorrow's Parties. Film byl popisován jako "post-punkový DIY brikoláž" a byl vytvořen pomocí záběrů pořízených samotnými fanoušky a hudebníky navštěvujícími tyto akce, na různých formátech včetně Super8, kamkordéru a mobilního telefonu. Vystupují v něm kapely jako Belle And Sebastian, Grizzly Bear, Sonic Youth, Battles, Boards of Canada, Portishead a mnoho dalších. All Flowers in Time je surrealistický hororový krátký film z roku 2010. Děj se točí kolem televizního signálu, který posedne malé děti a přiměje je věřit, že se mohou proměnit v jiné lidi nebo příšery. Ve filmu hraje Chloë Sevigny a byl promítán na několika filmových festivalech na podzim 2010. Film měl premiéru na filmovém festivalu v Cannes v květnu 2010 a od té doby byl promítán na několika festivalech, včetně New York Film Fest, BFI London Film Festival, ZeroFilm Fest, Sundance a Portland International Film Festival. V roce 2011 natočil Caouette dokument Walk Away Renee, který je jakýmsi pokračováním filmu Tarnation. Film sleduje Caouettovu cestu napříč zemí, kdy stěhuje svou duševně nemocnou matku Renée. Když narazí na překážky v přítomnosti, začínají se vracet k okamžikům z minulosti, které nám poskytují vhled do tohoto všeho, jen ne obyčejného vztahu matky a syna. Herecká kariéra a osobní život Caouette měl významnou roli ve filmu Fat Girls z roku 2006 a ve filmu Portland, který byl plánován do předprodukce v roce 2012. Objevil se také ve filmu Shortbus, který režíroval John Cameron Mitchell, a v německém dokumentu Wie ich lernte die Zahlen zu lieben (Jak jsem se naučil milovat čísla) o obsedantně-kompulzivní poruše od Olivera Sechtinga a Maxe Tauberta. Caouette má syna Joshe, který se objevil v dokumentu Bi the Way z roku 2008. Je gay a žije se svým manželem Davidem v New Yorku. V roce 2017 se Caouette stal umělcem v rezidenci prostřednictvím organizace Couvent des Récollets de Paris, která sídlí v klášteře ze 14. století a financuje vizuální a performativní umění spojené s městem. Paříž mu vyhovovala: Caouette uvedl, že počáteční tvůrčí nával se cítil srovnatelný s tím, který přinesl "Tarnation". Ale po třech měsících v pařížském projektu byla jeho práce přerušena kvůli zdravotním problémům. Caouette zastavil práci na svém projektu a vrátil se do Spojených států. Filmař, kterému je nyní 50 let, strávil téměř pět let v medicínském očistci. Během této doby skončilo jeho manželství. Objevily se příznaky záhadné autoimunitní nemoci, což mu znemožnilo spolehlivě přijímat novou filmovou práci, což způsobuje finanční napětí. Dnes se Caouette nachází zpět tam, kde začal bouřlivý život zdokumentovaný v "Tarnation". Žije v domě ve Westbury, kde vyrůstal, s občasnými výlety do Bogoty, kde podstoupil řadu operací k nápravě zubařské práce, která selhala.


Jonathan Caouette: Filmy a pořady 35

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.