Daniel L. Fapp

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Daniel L. Fapp
Daniel L. Fapp se narodil 21. dubna 1904 v Kansas City v Kansasu a stal se jedním z nejvýznamnějších amerických kameramanů své generace. Většinu své kariéry strávil ve studiu Paramount (1923-1959), kde se postupně vypracoval od asistenta k uznávanému šéfovi kamery. Začátky kariéry a práce pro Paramount Po dvou letech učení v laboratorních prostorách studia začal Fapp pracovat s filmovou kamerou jako asistent v roce 1925. V roce 1941 se stal plnohodnotným šéfem kamery na doporučení kameramana Teda Tetzlaffa, který se stal režisérem. Téhož roku se Fapp stal členem American Society of Cinematographers. Ačkoli byl většinou omezen na natáčení B-filmů, dostal příležitost vyniknout, kdykoli se objevily projekty s vyšším rozpočtem. Spolupráce s Mitchellem Leisenem Fapp odvedl pravděpodobně svou nejlepší práci pro režiséra Mitchella Leisena, který jako bývalý výtvarník a kostýmní návrhář měl proslulé cítění pro vizuální styl. Fapp exceloval při natáčení Leisenova okázalého historického románu Kitty (1945), kostýmního dramatu odehrávajícího se v Londýně 80. let 18. století. Stejně efektivní byl i v dalším Leisenově filmu, kdy natáčel Olivii de Havilland v emotivním dramatu To Each His Own (1946), za které de Havilland získala Oscara za nejlepší ženský herecký výkon. Rozmanitost stylů a žánrů Daniel Fapp prokázal svou všestrannost prací na filmech různých stylů a žánrů. Mezi jeho kontrastní práce patřil noir thriller The Big Clock (1948) v ostrém černobílém provedení, barevné dobrodružství The Far Horizons (1955) natočené ve Vista Vision, frenetická komedie Billyho Wildera One, Two, Three (1961) a West Side Story (1961). Pro The Far Horizons spolupracoval s režisérem Rudolphem Matém, přičemž Fapp později získal Oscara za nejlepší kameru za West Side Story v roce 1961. Oscarový triumf a nominace Daniel Fapp je nejlépe známý jako kameraman filmu West Side Story (1961), za který získal Oscara za nejlepší kameru, a The Great Escape (1963). West Side Story mu konečně přineslo Oscara a Golden Laurel Award za nejlepší barevnou kameru. Celkem byl nominován na Oscara za kameru sedmkrát - za filmy Desire Under the Elms (1958), The Five Pennies (1959), One, Two, Three (1961), The Unsinkable Molly Brown (1964), Ice Station Zebra (1968) a Marooned (1969). Freelance období a významné projekty Po odchodu z Paramount v roce 1959 pracoval Fapp jako freelancer dalších deset let a v roce 1969 odešel do důchodu. V tomto období natočil některé ze svých nejznámějších filmů, včetně akčního thrilleru The Great Escape (1963) a sci-fi dramatu Ice Station Zebra (1968). Za The Five Pennies (1959) získal nominaci na Oscara za nejlepší kameru, stejně jako za muzikál The Unsinkable Molly Brown (1964) s Debbie Reynolds. Odkaz a úmrtí Daniel L. Fapp zemřel 19. července 1986 v Laguna Niguel v Kalifornii ve věku 82 let. Zanechal po sobě rozsáhlou filmografii zahrnující desítky významných filmů a pověst jednoho z nejschopnějších kameramanů své generace, který dokázal mistrovně zachytit jak intimní dramata, tak velkolepé muzikály a akční thrillery.


Daniel L. Fapp: Filmy a pořady 59


Dodatečné informace

Narození:
21. 4. 1904
Úmrtí:
19. 7. 1986

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.