Yangzom Brauen

5.5

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Yangzom Brauen
Yangzom Brauen, narozená 18. dubna 1980 v Bernu ve Švýcarsku, je švýcarská herečka, režisérka, aktivistka a spisovatelka. Jako dcera švýcarského etnologa Martina Brauena a tibetské umělkyně Sonam Dolmy Brauen má smíšené kulturní kořeny, které významně ovlivnily její profesní i osobní život. Počátky kariéry Yangzom Brauen absolvovala prestižní Univerzitu divadla a hudby v Bernu, kde získala kvalitní herecké vzdělání. Svou kariéru zahájila v nezávislých divadelních projektech ve Švýcarsku a Německu. Brzy poté se objevila v populárním švýcarském sitcomu Manne Zimmer pro švýcarskou národní televizní síť, což jí otevřelo dveře k dalším příležitostem. Postupně si vybudovala jméno jako uznávaná herečka v mnoha švýcarských a německých televizních pořadech a filmech. Hollywoodský průlom Zásadní zlom v její kariéře přišel s rolí Inari ve sci-fi filmu Aeon Flux (2005), kde hrála po boku Charlize Theron. Tento film, ačkoliv nebyl kritiky příliš dobře přijat, představoval její hollywoodský debut a otevřel jí dveře do amerického filmového průmyslu. Po tomto úspěchu se objevila v několika amerických nezávislých produkcích, včetně menší role v adaptaci Oscara Wildea Salome (Salomaybe) režírované Al Pacinem. Významné filmové role Mezi její další významné filmové role patří hlavní postava v německém filmu Asudem (2006) režiséra Daryushe Shokofa. V roce 2009 se objevila ve švýcarském sci-fi filmu Cargo, kde ztvárnila postavu techničky Miyuki Yoshidy. Tento film, režírovaný Ivanem Englerem a Ralphem Etterem, byl prvním významným sci-fi snímkem ze švýcarské produkce. Téhož roku si zahrála také v horrorovém sci-fi Pandorum, kde ztvárnila roli poručíka (2nd Lieutenant) v týmu 4. Režijní kariéra V posledních letech se Yangzom Brauen prosadila především jako úspěšná režisérka. Její krátkometrážní film Born in Battle o dětských vojácích získal prestižní ocenění CICT-UNESCO Enrico Fulchignoni Award a UNESCO Gandhi Medal. Film byl promítán během zasedání výboru OSN v Ženevě a získal cenu diváků na prestižním festivalu Max Ophüls Preis 2016, významné přehlídce nových talentů v evropském filmovém světě. Televizní režie Yangzom Brauen režírovala epizody mnoha populárních televizních seriálů, včetně American Horror Stories pro FX, kde režírovala epizodu Drive. Mezi její další režijní práce patří epizody seriálů Death and Other Details, Sweet Magnolias pro Netflix, Matlock s Kathy Bates, FBI a Law & Order pro CBS a NBC, Walker Independence pro CW, NCIS: Hawai'i, 9-1-1: Lone Star, The Equalizer, Magnum P.I., MacGyver a NCIS: Los Angeles. Literární tvorba a aktivismus Vedle své filmové a televizní kariéry je Yangzom Brauen také uznávanou spisovatelkou. V roce 2009 vydala svou první knihu Eisenvogel (v angličtině vydanou jako Across Many Mountains), která se stala okamžitým bestsellerem v Německu a Švýcarsku. Kniha je memoárem o třech generacích tibetských žen: její babičce, matce a jejím vlastním příběhu. Dílo bylo přeloženo do 12 jazyků a nyní je adaptováno do filmové podoby. Yangzom Brauen je také známá svým aktivismem za tibetskou svobodu. V roce 1999 spoluorganizovala demonstrace proti návštěvě čínského vůdce Ťiang Ce-mina ve Švýcarsku a v roce 2001 byla zatčena v Moskvě během protestu proti udělení letních olympijských her 2008 Pekingu, přičemž její fotografie z tohoto zatčení byla použita ve zpravodajství po celém světě. Osobní život Yangzom Brauen v současnosti žije v Los Angeles se svým koněm Takodou, osly Mikim a Kimi a kozou Penny. Plynně hovoří pěti jazyky: tibetsky, švýcarskou němčinou, němčinou, anglicky a francouzsky. Její multikulturní původ a rodinné kořeny významně přispěly k jejímu uměleckému vyjádření a společenskému aktivismu.


Yangzom Brauen: Filmy a pořady 65



Dodatečné informace

Narození:
18. 4. 1980

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.