5.5

Jean-Michel Vovk: Filmy a seriály

  • Big Mouth
    Big Mouth (2017)
    Seriál
    • Netflix
    78%
    1
  • Un honnęte commerçant
    Un honnęte commerçant (2002)
    Film
    Policie vyslýchá Huberta Verkamena, podezřelého z vraždy celé rodiny. Ačkoli se prezentuje jako poctivý podnikatel, policisté dobře vědí, že je to jen nebezpečný překupník drog. Nikdy se jim ho nepodařilo dopadnout, takže jsou nadšeni, že mají konečně příležitost ho zatknout a využívají všechny dostupné prostředky, aby ho přiměli mluvit, aby ho zlomili. Ale manipulace se neodehrává tam, kde ji čekali.
    Žánry:KrimiThriller
    69%
    Policie vyslýchá Huberta Verkamena, podezřelého z vraždy celé rodiny. Ačkoli se prezentuje jako poctivý podnikatel, policisté dobře vědí, že je to jen nebezpečný překupník drog. Nikdy se jim ho nepodařilo dopadnout, takže jsou nadšeni, že mají konečně příležitost ho zatknout a využívají všechny dostupné prostředky, aby ho přiměli mluvit, aby ho zlomili. Ale manipulace se neodehrává tam, kde ji čekali.
    Žánry:KrimiThriller
    2
  • Fin de notre amour, La
    Fin de notre amour, La (2003)
    Film
    69%
    3
  • Chambre jaune
    Chambre jaune (2002)
    FilmRole: L'assassino
    Žánr giallo přetvořený v experimentální horečnatý sen s prvky S&M, vyprávěný kombinací barevně stylizované kamery a střihových fotografií, prostoupený temnou smyslností a zvrácenou krutostí. Krátké filmy režisérů snímku Amer jsou technicky syrovější, ale ukazují, co mělo přijít, pokud jde o témata vycházející z filmů giallo a abstraktní styl, od použití statických záběrů jako ve filmu La Jetée Chrise Markera až po ostré barevné osvětlení. Stojí za to je vidět samostatně jako zušlechťování jejich nápadů do fantastického debutového celovečerního filmu.
    67%
    Žánr giallo přetvořený v experimentální horečnatý sen s prvky S&M, vyprávěný kombinací barevně stylizované kamery a střihových fotografií, prostoupený temnou smyslností a zvrácenou krutostí. Krátké filmy režisérů snímku Amer jsou technicky syrovější, ale ukazují, co mělo přijít, pokud jde o témata vycházející z filmů giallo a abstraktní styl, od použití statických záběrů jako ve filmu La Jetée Chrise Markera až po ostré barevné osvětlení. Stojí za to je vidět samostatně jako zušlechťování jejich nápadů do fantastického debutového celovečerního filmu.
    4
  • Purpurové řeky
    Purpurové řeky (2018)
    Seriál
    • Prima Plus
    66%
    5
  • Vládce Paříže
    Vládce Paříže (2018)
    FilmRole: Guard at Bagne of Toulon
    • Filmbox+
    • Canal+
    • iTunes
    • +1
    Vidocq (Vincent Cassel), zloděj a dobrodruh vedoucí bouřlivý život, se po velkolepém útěku z přísného vězení schovává pod rouškou obchodníka s tkaninami. Když ho zločinná minulost dostihne, jde do obchodu s místní policií a zavazuje se vyčistit pařížské ulice od zlodějů a vrahů. Stává se hlavou francouzské policie. Tajemství na nejvyšší úrovni moci, brutální vraždy a temné klima Paříže během napoleonské éry. (Magic Box)
    Žánry:HistorickýKrimi
    65%
    Vidocq (Vincent Cassel), zloděj a dobrodruh vedoucí bouřlivý život, se po velkolepém útěku z přísného vězení schovává pod rouškou obchodníka s tkaninami. Když ho zločinná minulost dostihne, jde do obchodu s místní policií a zavazuje se vyčistit pařížské ulice od zlodějů a vrahů. Stává se hlavou francouzské policie. Tajemství na nejvyšší úrovni moci, brutální vraždy a temné klima Paříže během napoleonské éry. (Magic Box)
    Žánry:HistorickýKrimi
    6
  • La Trahison
    La Trahison (2005)
    Film
    64%
    7
  • Santos Palace
    Santos Palace (2006)
    Film
    Santos Palace je kavárna v Belgii. Tam servírka obsluhuje zvláštního zákazníka. Jejich pohledy se setkají, minuty plynou a zdá se, že jsme svědky milostného příběhu, který buď ještě nezačal, nebo už začal, s jeho potenciální žárlivostí a vášní, nebo který se možná nikdy nestane; jiný druh romantiky. Pocit vidět nebo být viděn, rytmická střihová skladba, použití cinemascope, aby se objekty a prostory jevily jako abstraktní formy, převaha detailních záběrů: to vše jsou posedlosti, formy a audiovizuální nápady, které explodují v tomto překvapivém filmu.
    64%
    Santos Palace je kavárna v Belgii. Tam servírka obsluhuje zvláštního zákazníka. Jejich pohledy se setkají, minuty plynou a zdá se, že jsme svědky milostného příběhu, který buď ještě nezačal, nebo už začal, s jeho potenciální žárlivostí a vášní, nebo který se možná nikdy nestane; jiný druh romantiky. Pocit vidět nebo být viděn, rytmická střihová skladba, použití cinemascope, aby se objekty a prostory jevily jako abstraktní formy, převaha detailních záběrů: to vše jsou posedlosti, formy a audiovizuální nápady, které explodují v tomto překvapivém filmu.
    8
  • Bonhoeffer: Pastor. Spy. Assassin
    Bonhoeffer: Pastor. Spy. Assassin (2024)
    FilmRole: Prisoner #1
    63%
    9
  • Etrange portrait de le dame en jaune, L'
    Etrange portrait de le dame en jaune, L' (2004)
    Film
    63%
    10
  • Podivná barva slz tvého těla
    Podivná barva slz tvého těla (2013)
    FilmRole: The Inspector
    62%
    11
  • Des plumes dans la tête
    Des plumes dans la tête (2003)
    Film
    62%
    12
  • Catharsis
    Catharsis (2001)
    Film
    61%
    13
  • Amer
    Amer (2009)
    FilmRole: The Father
    Režisérská dvojice Hélène Cattetová a Bruno Forzani, dosud spolupracující výhradně na krátké metráži, pojala i svůj první celovečerní film de facto povídkovou formou. Jejich Amer bývá přiřazován k žánru giallo filmů - italských kriminálních thrillerů s hororovými a erotickými prvky, jimiž se zejména v sedmdesátých letech proslavili režiséři Dario Argento, Mario Bava či Lucio Fulci. Snímek ve své podstatě charakteristiku tohoto žánru naplňuje, leč formou sofistikované formální hříčky-odkazu. Tři krátké, takřka bezeslovné příběhy se třemi různě starými ženskými protagonistkami, jež fungují samostatně i jako výseky z odlišných fází života téže hrdinky, film zasazuje do prostředí tajemného starého domu s velkou zahradou a do jeho okolí, zabydluje ho zvláštními postavami a vybavuje předměty se symbolickým potenciálem. Malá dívka, sotva školačka, prozkoumává vábivě děsivá zákoutí setmělého domu a objevuje jeho zakázaná místa - lůžko s mrtvolou i postel souložících rodičů. Ještě tak trochu dětsky naivní a jakoby zabržděná, leč svou ženskou přitažlivost právě objevující puberťačka využívá nudy při čekání na matku v kadeřnictví k dobrodružství s neznámým mladíkem. Atraktivní žena vystupuje na maloměstském nádraží a nechává se neznámým řidičem odvézt do známého domu, pronásledována a v závěru dopadena zprvu zdánlivě halucinačními vizemi. Pro poutavou, umně dávkovanou poetiku tohoto filmu je klíčové budování a stupňování napětí, pozvolné překlápění vzrušené každodennosti do jednou psychedelicky hrůzné, jednou smyslné, jednou krvelačné polohy. Cattetová s Forzanim napětí budují a rytmizují zejména střihem a komplexní (nonverbální) zvukovou složkou. Kromě vynikajících hereckých výkonů všech tří protagonistek utváří atmosféru filmu kompozice obrazu a rámování, zoom, barevné masky, ambientní ruchy a zvuky prostředí a výrazné chytlavé melodie. Vysoká míra stylizovanosti snímku v mnohých ohledech brání rozlišení filmové skutečnosti od představ, halucinací a nočních můr. Nabízí-li tedy Amer na tematické rovině jako klíčové motivy význam vidění, tělesnosti a smrtelnosti v lidském životě, jedná se současně o stylově exhibicionistický snímek osobitě prozkoumávající možnosti filmového jazyka. - Lucie Česálková (Letní filmová škola)
    Žánry:HororThriller
    61%
    Režisérská dvojice Hélène Cattetová a Bruno Forzani, dosud spolupracující výhradně na krátké metráži, pojala i svůj první celovečerní film de facto povídkovou formou. Jejich Amer bývá přiřazován k žánru giallo filmů - italských kriminálních thrillerů s hororovými a erotickými prvky, jimiž se zejména v sedmdesátých letech proslavili režiséři Dario Argento, Mario Bava či Lucio Fulci. Snímek ve své podstatě charakteristiku tohoto žánru naplňuje, leč formou sofistikované formální hříčky-odkazu. Tři krátké, takřka bezeslovné příběhy se třemi různě starými ženskými protagonistkami, jež fungují samostatně i jako výseky z odlišných fází života téže hrdinky, film zasazuje do prostředí tajemného starého domu s velkou zahradou a do jeho okolí, zabydluje ho zvláštními postavami a vybavuje předměty se symbolickým potenciálem. Malá dívka, sotva školačka, prozkoumává vábivě děsivá zákoutí setmělého domu a objevuje jeho zakázaná místa - lůžko s mrtvolou i postel souložících rodičů. Ještě tak trochu dětsky naivní a jakoby zabržděná, leč svou ženskou přitažlivost právě objevující puberťačka využívá nudy při čekání na matku v kadeřnictví k dobrodružství s neznámým mladíkem. Atraktivní žena vystupuje na maloměstském nádraží a nechává se neznámým řidičem odvézt do známého domu, pronásledována a v závěru dopadena zprvu zdánlivě halucinačními vizemi. Pro poutavou, umně dávkovanou poetiku tohoto filmu je klíčové budování a stupňování napětí, pozvolné překlápění vzrušené každodennosti do jednou psychedelicky hrůzné, jednou smyslné, jednou krvelačné polohy. Cattetová s Forzanim napětí budují a rytmizují zejména střihem a komplexní (nonverbální) zvukovou složkou. Kromě vynikajících hereckých výkonů všech tří protagonistek utváří atmosféru filmu kompozice obrazu a rámování, zoom, barevné masky, ambientní ruchy a zvuky prostředí a výrazné chytlavé melodie. Vysoká míra stylizovanosti snímku v mnohých ohledech brání rozlišení filmové skutečnosti od představ, halucinací a nočních můr. Nabízí-li tedy Amer na tematické rovině jako klíčové motivy význam vidění, tělesnosti a smrtelnosti v lidském životě, jedná se současně o stylově exhibicionistický snímek osobitě prozkoumávající možnosti filmového jazyka. - Lucie Česálková (Letní filmová škola)
    Žánry:HororThriller
    14
  • Lady Chatterley
    Lady Chatterley (2006)
    Film
    Málokdo ví, že kdysi tak skandální román D. H. Lawrence Milenec lady Chatterleyové měl dvě mladší literární verze. Režisérka si pro svůj film vybrala tu druhou, vydanou ve Francii pod názvem Lady Chatterley et l'homme des bois. Na rozdíl od adaptací britských, francouzských, amerických i od české televizní adaptace z roku 1998 (se Zdenou Studenkovou, Borisem Rösnerem a Markem Vašutem), jež vycházely z oné nejslavnější třetí verze, tato neakcentuje tolik sociální, společenské ani vypjatě erotické motivy, ale klade důraz na příběh vášně, z níž se zrodí osudová láska dvou osamělých lidí. Třiadvacetiletá Constance se provdala za důstojníka a majitele dolů Clifforda Chatterleye. Píše se však rok 1917 a novomanžel se vrací z války jako mrzák. Mladý pár se uchýlí na venkovské sídlo Wragby, vzdálené veškerému společenskému dění. A tam se osamělá, nešťastná lady setkává s hajným Olivierem Parkinem a vzplane mezi nimi vášnivý hluboký cit. (MFF Karlovy Vary 2007)
    Žánry:DramaRomantický
    60%
    Málokdo ví, že kdysi tak skandální román D. H. Lawrence Milenec lady Chatterleyové měl dvě mladší literární verze. Režisérka si pro svůj film vybrala tu druhou, vydanou ve Francii pod názvem Lady Chatterley et l'homme des bois. Na rozdíl od adaptací britských, francouzských, amerických i od české televizní adaptace z roku 1998 (se Zdenou Studenkovou, Borisem Rösnerem a Markem Vašutem), jež vycházely z oné nejslavnější třetí verze, tato neakcentuje tolik sociální, společenské ani vypjatě erotické motivy, ale klade důraz na příběh vášně, z níž se zrodí osudová láska dvou osamělých lidí. Třiadvacetiletá Constance se provdala za důstojníka a majitele dolů Clifforda Chatterleye. Píše se však rok 1917 a novomanžel se vrací z války jako mrzák. Mladý pár se uchýlí na venkovské sídlo Wragby, vzdálené veškerému společenskému dění. A tam se osamělá, nešťastná lady setkává s hajným Olivierem Parkinem a vzplane mezi nimi vášnivý hluboký cit. (MFF Karlovy Vary 2007)
    Žánry:DramaRomantický
    15
  • Novembermond
    Novembermond (1985)
    Film
    "Listopadový měsíc" je nadčasový a strhující milostný příběh zasazený do kulis Francie okupované nacisty. November prchá z rodného Německa do relativního bezpečí Paříže v době, kdy se schyluje k válce a stupňují se protižidovské aktivity. Tam se setkává a zamiluje do Ferial, mladé, vášnivě vlastenecké Francouzky. Uprostřed řady život měnících válečných událostí jsou nuceny neobyčejnými okolnostmi uvědomit si své pravé já a žít – nebo zemřít – podle těchto rozhodnutí.
    56%
    "Listopadový měsíc" je nadčasový a strhující milostný příběh zasazený do kulis Francie okupované nacisty. November prchá z rodného Německa do relativního bezpečí Paříže v době, kdy se schyluje k válce a stupňují se protižidovské aktivity. Tam se setkává a zamiluje do Ferial, mladé, vášnivě vlastenecké Francouzky. Uprostřed řady život měnících válečných událostí jsou nuceny neobyčejnými okolnostmi uvědomit si své pravé já a žít – nebo zemřít – podle těchto rozhodnutí.
    16
  • Rudý ostrov
    Rudý ostrov (2023)
    Film
    Madagaskar v 70. letech 20. století se na první pohled zdál být rájem, především z pohledu desetiletého chlapce, který v každodenním životě unikal do světa komiksů. Ale v jedné z posledních kolonií rozpadající se francouzské koloniální říše se iluze klidu rozplývá. Za bezpečnými zdmi francouzské vojenské základny roste sociální nespokojenost. I Rudý ostrov čelí změnám, po kterých už nikdy nebude nic jako dřív. (Vertigo International)
    Žánry:Drama
    55%
    Madagaskar v 70. letech 20. století se na první pohled zdál být rájem, především z pohledu desetiletého chlapce, který v každodenním životě unikal do světa komiksů. Ale v jedné z posledních kolonií rozpadající se francouzské koloniální říše se iluze klidu rozplývá. Za bezpečnými zdmi francouzské vojenské základny roste sociální nespokojenost. I Rudý ostrov čelí změnám, po kterých už nikdy nebude nic jako dřív. (Vertigo International)
    Žánry:Drama
    17
  • Noční incident
    Noční incident (2012)
    FilmRole: Distinguished Man
    George, Max a Ricky mají rockovou kapelu. Zkouší, sem tam mají koncert a doufají, že si jich někdo všimne a oni dostanou svou šanci. Jenomže účty se samy nezaplatí. A tak pracují v kuchyni uzavřené psychiatrické léčebny, kde se léčí nebezpeční šílenci. Platí je slušně a je to úplně bezpečné... s pacienty vůbec nepřijdou do kontaktu. Jednou ale během děsivého hromobití těsně před večeří vypadne celý bezpečnostní systém, dveře cel se otevřou a šílenci začnou bloumat chodbami. Pomoc by měla dorazit velmi rychle. Bude to trvat jenom chvilku, takže musí trpělivě čekat... a zůstat naživu. (oficiální text distributora)
    Žánry:HororThriller
    53%
    George, Max a Ricky mají rockovou kapelu. Zkouší, sem tam mají koncert a doufají, že si jich někdo všimne a oni dostanou svou šanci. Jenomže účty se samy nezaplatí. A tak pracují v kuchyni uzavřené psychiatrické léčebny, kde se léčí nebezpeční šílenci. Platí je slušně a je to úplně bezpečné... s pacienty vůbec nepřijdou do kontaktu. Jednou ale během děsivého hromobití těsně před večeří vypadne celý bezpečnostní systém, dveře cel se otevřou a šílenci začnou bloumat chodbami. Pomoc by měla dorazit velmi rychle. Bude to trvat jenom chvilku, takže musí trpělivě čekat... a zůstat naživu. (oficiální text distributora)
    Žánry:HororThriller
    18
  • Diamant 13
    Diamant 13 (2009)
    FilmRole: Moser
    53%
    19
  • Disparition
    Disparition (2006)
    SeriálRole: Gérard Ferreux
    53%
    20
  • Marieke, Marieke
    Marieke, Marieke (2010)
    Film

    Marieke žije se svou matkou, která před ní důsledně tají všechny okolnosti otcovy dávné smrti. Proti citově otupělému domácímu i pracovnímu prostředí dívka staví intimní chvíle trávené ve společnosti starších mužů, jejichž těla si s oblibou fotografuje. Jednoho dne ji ale vyhledá otcův dřívější přítel a poodhalí jí její vlastní minulost. Civilní a zároveň empaticky natočený snímek spadá mezi díla současné generace mladých vlámských režisérek, které se ve své tvorbě zaměřují na intimní pohledy do životů ženských hrdinek. Kromě režisérky filmu Sophie Schoukens do této vlny spadají například Caroline Strubbe či Fien Troch. (oficiální text distributora)

    Žánry:Drama
    48%

    Marieke žije se svou matkou, která před ní důsledně tají všechny okolnosti otcovy dávné smrti. Proti citově otupělému domácímu i pracovnímu prostředí dívka staví intimní chvíle trávené ve společnosti starších mužů, jejichž těla si s oblibou fotografuje. Jednoho dne ji ale vyhledá otcův dřívější přítel a poodhalí jí její vlastní minulost. Civilní a zároveň empaticky natočený snímek spadá mezi díla současné generace mladých vlámských režisérek, které se ve své tvorbě zaměřují na intimní pohledy do životů ženských hrdinek. Kromě režisérky filmu Sophie Schoukens do této vlny spadají například Caroline Strubbe či Fien Troch. (oficiální text distributora)

    Žánry:Drama
    21
  • V týlu nepřítele
    V týlu nepřítele (2003)
    FilmRole: Anthoine
    V těchto souřadnicích se pohybuje americký bombardér pilotovaný Tedem... Ovšem jen do té doby, než ho sestřelí německá stíhačka. Z průzkumného letounu vyvázne pouze Ted, kterého najde malý chlapec Jean. Ten ho přivede do centra hnutí odporu, do rodiny Henriho a Claire. Němcům se podaří nalézt sestřelené letadlo a začínají hledat pilota i část vybavení, které zmizelo. Smyčka se stahuje. Nacisté se rozhodnou, že za ukrývaného pilota bude potrestána celá vesnice.
    Žánry:Drama
    45%
    V těchto souřadnicích se pohybuje americký bombardér pilotovaný Tedem... Ovšem jen do té doby, než ho sestřelí německá stíhačka. Z průzkumného letounu vyvázne pouze Ted, kterého najde malý chlapec Jean. Ten ho přivede do centra hnutí odporu, do rodiny Henriho a Claire. Němcům se podaří nalézt sestřelené letadlo a začínají hledat pilota i část vybavení, které zmizelo. Smyčka se stahuje. Nacisté se rozhodnou, že za ukrývaného pilota bude potrestána celá vesnice.
    Žánry:Drama
    22
  • Among the Shadows
    Among the Shadows (2019)
    FilmRole: Max Eddelman
    26%
    23

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.