Ralph Woolsey

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Ralph Woolsey (1. ledna 1914 – 23. března 2018) byl americký kameraman, narozený v Oregonu. Rodák z Oregonu začal svou kariéru natáčením filmů o divoké přírodě a ochraně přírody pro stát Minnesota na konci 30. let a během druhé světové války pracoval jako kameraman pro americké letectvo. Počátky kariéry a televizní práce Po válce se Woolsey přestěhoval do Los Angeles, kde získal práci ve společnosti Technicolor a v Photo Research Corp., kde zakladatel společnosti Karl Freund vyvíjel specializované světloměry. Od roku 1950 vyučoval kinematografii na USC, což byla práce, kterou vykonával sedm let. Po válce pracoval především na dokumentárních filmech, v roce 1957 se stal smluvním fotografem pro televizní pořady Warner Brothers jako Maverick, Cheyenne a 77 Sunset Strip. Woolsey pracoval na několika televizních westernech jako Sugarfoot, Lawman, Bronco, Cheyenne a Maverick, za který obdržel svou první nominaci na Emmy. V roce 1966 Woolsey pracoval na první sezóně Batman, komediálního seriálu s Adamem Westem a Burtem Wardem. Získal Primetime Emmy Award v roce 1968 za svou práci na It Takes a Thief, poté co byl dvakrát nominován za televizní programy Maverick a 77 Sunset Strip. Filmová kariéra v 70. letech Woolsey přesunul svou pozornost na celovečerní filmy v 70. letech, včetně práce na Little Fauss and Big Halsy, The New Centurions, The Mack, The Iceman Cometh, Rafferty. Woolseyho plodná kariéra zahrnovala 22 celovečerních filmů natočených během 70. let, od čtyřhodinového The Iceman Cometh (1973) Johna Frankenhaimera a 99 and 44/100% Dead (1974) až po The Great Santini (1979) s Robertem Duvallem. Na policejním dramatu The New Centurions (1972) Richarda Fleischera s Stacy Keachem a Georgem C. Scottem Woolsey zdokonalil použití split diopteru, zařízení na objektivu, které vytváří iluzi hloubky ostrosti. Do roku 1970 se Woolsey zaměřil na celovečerní filmy a během této dekády byl kameramanem na filmech jako Mother, Jugs & Speed (1976) s Billem Cosbym a Raquel Welch a Lifeguard (1976) se Samem Elliottem. Byl také kameramanem na Oh, God! Book II z roku 1980, což byl jeho poslední filmový kredit. Na filmu Silver Streak (1976) pracoval jako kameraman druhé jednotky. Profesní uznání a pedagogická činnost Byl prezidentem American Society of Cinematographers od roku 1983 do 1984 a v roce 2003 obdržel jejich Presidents Award za vynikající přínos kinematografii. Byl členem American Society of Cinematographers (ASC) od roku 1956. Kromě své práce ve filmech a televizi vyučoval kinematografii na filmové škole USC a San Diego University. Odkaz a úmrtí Emmy vítězný kameraman Ralph A. Woolsey, který byl nejstarším žijícím členem ASC, zemřel 23. března ve věku 104 let v Motion Picture & Television Country House and Hospital ve Woodland Hills v Kalifornii. Byl dokonalým technikem, jehož hollywoodská kariéra probíhala paralelně se zrozením a raným vývojem televizní kinematografie, včetně přechodu z černobílého na barevné natáčení. Woolsey vychoval stovky studentů na filmových školách a učil dovednosti a estetiku nezbytné pro úspěch.


Ralph Woolsey: Filmy a pořady 31


Dodatečné informace

Narození:
1. 1. 1914

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.