Fernando Torres: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Fernando Torres: Filmy a seriály

  • 1
  • Polibek pavoučí ženy
    Polibek pavoučí ženy (1985)
    FilmRole: Americo
    Ač se tento legendární film odehrává celý za zdmi věznice, zároveň příkře vybočuje z linie tradičních „vězeňských snímků“. Malá cela v kterémsi jihoamerickém vězení se stala výsostným dramatickým prostorem, v němž se rozehrává vzrušující a jímavý příběh dvojice naprosto odlišných mužů. Homosexuál Molina je v cele po mnoha letech jako doma. „Cizinec“ Valentin se k němu dostává s vidinou mnohem kratší perspektivy: odhodlaný bojovník proti zdejší diktatuře nemá velkou naději na přežití. Muži udiveně nahlížejí do svých odlišných světů: Molina s obdivnou úzkostí sleduje Valentinův sebezničující boj o život a revolucionář se zase zvolna noří do vysněného, romanticky únikového příběhu, který mu gay přehrává, a poznává tak možnost fantazijního úniku za vězeňské mříže. Exkurze do cizího života oba obohatí o novou zkušenost... Hector Babenco zvládá omezený prostor cely s režijní bravurou opravdového mistra. Kontrast mezi reálným a vysněným světem dodává snímku zvláštní napětí, podpořené strhujícími hereckými výkony.
    72%
    Ač se tento legendární film odehrává celý za zdmi věznice, zároveň příkře vybočuje z linie tradičních „vězeňských snímků“. Malá cela v kterémsi jihoamerickém vězení se stala výsostným dramatickým prostorem, v němž se rozehrává vzrušující a jímavý příběh dvojice naprosto odlišných mužů. Homosexuál Molina je v cele po mnoha letech jako doma. „Cizinec“ Valentin se k němu dostává s vidinou mnohem kratší perspektivy: odhodlaný bojovník proti zdejší diktatuře nemá velkou naději na přežití. Muži udiveně nahlížejí do svých odlišných světů: Molina s obdivnou úzkostí sleduje Valentinův sebezničující boj o život a revolucionář se zase zvolna noří do vysněného, romanticky únikového příběhu, který mu gay přehrává, a poznává tak možnost fantazijního úniku za vězeňské mříže. Exkurze do cizího života oba obohatí o novou zkušenost... Hector Babenco zvládá omezený prostor cely s režijní bravurou opravdového mistra. Kontrast mezi reálným a vysněným světem dodává snímku zvláštní napětí, podpořené strhujícími hereckými výkony.
    2
  • Dům v písčinách
    Dům v písčinách (2005)
    Film
    Průzračně vystavěný příběh tří generací žen je situován do krajiny Maranhão na severu Brazílie. V roce 1910 sem z donucení přichází těhotná Áurea se svou matkou, neboť manžel Áurey vidí v těchto přízračných končinách zaslíbenou zemi. Po jeho brzké smrti se veškeré úsilí Áurey po léta soustřeďuje na útěk z místa, kde daleké horizonty vyplňuje pouze písek a jediným zvukem je jeho věčné přesýpání a svist větru. Odchod se opakovaně nezdaří a žena postupně začne podléhat magii prostředí, jež jako by existovalo mimo čas a prostor a v němž se podstatné hodnoty života vyjevují v krystalicky čisté podobě. Až její dceři se povede odsud vymanit, ale ani ona na tento kout země nemůže zapomenout... Monumentální, až mytickou atmosféru výpovědi spoluvytvářejí sugestivní panoramata krajiny, nutící člověka, aby si uvědomil svou nepatrnost.
    72%
    Průzračně vystavěný příběh tří generací žen je situován do krajiny Maranhão na severu Brazílie. V roce 1910 sem z donucení přichází těhotná Áurea se svou matkou, neboť manžel Áurey vidí v těchto přízračných končinách zaslíbenou zemi. Po jeho brzké smrti se veškeré úsilí Áurey po léta soustřeďuje na útěk z místa, kde daleké horizonty vyplňuje pouze písek a jediným zvukem je jeho věčné přesýpání a svist větru. Odchod se opakovaně nezdaří a žena postupně začne podléhat magii prostředí, jež jako by existovalo mimo čas a prostor a v němž se podstatné hodnoty života vyjevují v krystalicky čisté podobě. Až její dceři se povede odsud vymanit, ale ani ona na tento kout země nemůže zapomenout... Monumentální, až mytickou atmosféru výpovědi spoluvytvářejí sugestivní panoramata krajiny, nutící člověka, aby si uvědomil svou nepatrnost.
    3
  • Redentor
    Redentor (2004)
    FilmRole: Justo
    69%
    4
  • Inconfidentes, Os
    Inconfidentes, Os (1972)
    FilmRole: Cláudio Manoel da Costa
    V březnu 1789 bylo teoreticky připraveno spiknutí v Minas Gerais. Jeho vůdcem byl Joaquim José da Silva Xavier, řečený Tiradentes. Všichni významnější úředníci, intelektuálové, duchovní i vojenští a miliční představitelé přislíbili součinnost. Spiklenci nabízejí velmi nehrdinský pohled na tuto významnou událost brazilských dějin.

    V roce 1972 se konal v Brazílii první Kongres filmového průmyslu v Riu de Janeiru. V hlavním městě státu Bahia se uskutečnily Dny krátkých filmů. Premiéru má nejúspěšnější pornochanchada v historii – A Viúva Virgem (Pedro C. Rovai) a dva nepohodlné filmy – São Bernardo (L. Hirszman) a Spiklenci. Téma boje za nezávislost se v této době vojenské diktatury a krutého útlaku stává alegorií na aktuální situaci. Na plátnech kin se proti tupé ideologii bojuje historickým exkurzem. Navíc režisér se nedrží oficiální verze z učebnic dějepisu a uchyluje se k naprostému historickému revizionismu, aniž by si dělal starosti, jak moc bije do očí paralela s tehdejší situací. Film byl spoluprodukován italskou televizí (pod názvem La Congiura). Mučedník Tiradentes je pojat nezvykle realisticky se snahou o přesnou rekonstrukci. Scénář vznikl na základě sedmisvazkových prvopisů rozsudků, veršů básníků zapletených do povstání, moderních básní Cecilie Meirelesové a archivních rešerší. Téměř vědecký snímek je postaven na veršovaných dialozích za použití zastaralé formy portugalštiny, což má zvětšit odstup od jednotlivých postav. Nakonec vše vyznívá více jako psychologická diskuze současné brazilské levice, jež reviduje své úspěchy i neúspěchy. Poslední záběry navíc patří současnosti, čímž je umocněna aktualizace celého problému. Joaquim Pedro de Andrade (1932-1988) patří mezi nejzajímavější režiséry brazilského filmu. Vystudoval fyziku. Založil produkční společnost Saga Filmes, kde natočil řadu dokumentárních snímků. Studoval film v Paříži, Londýně a v New Yorku. Do cinema novo se zařadil již jednou epizodou z povídkového filmu Cinco Vezes Favela (1962). Největší úspěch zaznamenal kanibalistickým příběhem Macunaíma (1969; poprvé byl film v Čechách uveden na Letní filmové škole a následně na festivalu v Karlových Varech). Následoval pozoruhodný snímek Spiklenci. Většina historiků se shoduje, že rokem 1974 končí vklad tohoto režiséra do domácí kinematografie. Možná přeci jen za pozornost stojí i O Homem do Pau-Brasil (1981) – životopis básníka Oswalda de Andrade. (David Čeněk, LFŠ 2007)
    Žánry:Drama
    69%
    V březnu 1789 bylo teoreticky připraveno spiknutí v Minas Gerais. Jeho vůdcem byl Joaquim José da Silva Xavier, řečený Tiradentes. Všichni významnější úředníci, intelektuálové, duchovní i vojenští a miliční představitelé přislíbili součinnost. Spiklenci nabízejí velmi nehrdinský pohled na tuto významnou událost brazilských dějin.

    V roce 1972 se konal v Brazílii první Kongres filmového průmyslu v Riu de Janeiru. V hlavním městě státu Bahia se uskutečnily Dny krátkých filmů. Premiéru má nejúspěšnější pornochanchada v historii – A Viúva Virgem (Pedro C. Rovai) a dva nepohodlné filmy – São Bernardo (L. Hirszman) a Spiklenci. Téma boje za nezávislost se v této době vojenské diktatury a krutého útlaku stává alegorií na aktuální situaci. Na plátnech kin se proti tupé ideologii bojuje historickým exkurzem. Navíc režisér se nedrží oficiální verze z učebnic dějepisu a uchyluje se k naprostému historickému revizionismu, aniž by si dělal starosti, jak moc bije do očí paralela s tehdejší situací. Film byl spoluprodukován italskou televizí (pod názvem La Congiura). Mučedník Tiradentes je pojat nezvykle realisticky se snahou o přesnou rekonstrukci. Scénář vznikl na základě sedmisvazkových prvopisů rozsudků, veršů básníků zapletených do povstání, moderních básní Cecilie Meirelesové a archivních rešerší. Téměř vědecký snímek je postaven na veršovaných dialozích za použití zastaralé formy portugalštiny, což má zvětšit odstup od jednotlivých postav. Nakonec vše vyznívá více jako psychologická diskuze současné brazilské levice, jež reviduje své úspěchy i neúspěchy. Poslední záběry navíc patří současnosti, čímž je umocněna aktualizace celého problému. Joaquim Pedro de Andrade (1932-1988) patří mezi nejzajímavější režiséry brazilského filmu. Vystudoval fyziku. Založil produkční společnost Saga Filmes, kde natočil řadu dokumentárních snímků. Studoval film v Paříži, Londýně a v New Yorku. Do cinema novo se zařadil již jednou epizodou z povídkového filmu Cinco Vezes Favela (1962). Největší úspěch zaznamenal kanibalistickým příběhem Macunaíma (1969; poprvé byl film v Čechách uveden na Letní filmové škole a následně na festivalu v Karlových Varech). Následoval pozoruhodný snímek Spiklenci. Většina historiků se shoduje, že rokem 1974 končí vklad tohoto režiséra do domácí kinematografie. Možná přeci jen za pozornost stojí i O Homem do Pau-Brasil (1981) – životopis básníka Oswalda de Andrade. (David Čeněk, LFŠ 2007)
    Žánry:Drama
    5
  • Inocência
    Inocência (1983)
    FilmRole: Cesário
    67%
    6
  • Veja Esta Canção
    Veja Esta Canção (1994)
    FilmRole: (segment "Samba do Grande Amor")
    Čtyři milostné příběhy odehrávající se na pozadí Rio de Janeira, které zobrazují širokou škálu emocí a tužeb. "Sloní dupot": příběh dálničního policisty, který je okouzlen mulatskou tanečnicí z místního nočního klubu. "Drao": reklamní agent a majitelka butiku, kteří čelí manželské krizi. "Jsi krásná": dva dospívající bezdomovci hledají lásku uprostřed osobní bídy. "Samba velké vášně": bookmaker, kterého okouzlí a uchvátí hlas zpěvačky linoucí se z budovy naproti. Postavy hledají lásku, aby unikly nudě, osamělosti a bezmoci svého života.
    Žánry:Drama
    64%
    Čtyři milostné příběhy odehrávající se na pozadí Rio de Janeira, které zobrazují širokou škálu emocí a tužeb. "Sloní dupot": příběh dálničního policisty, který je okouzlen mulatskou tanečnicí z místního nočního klubu. "Drao": reklamní agent a majitelka butiku, kteří čelí manželské krizi. "Jsi krásná": dva dospívající bezdomovci hledají lásku uprostřed osobní bídy. "Samba velké vášně": bookmaker, kterého okouzlí a uchvátí hlas zpěvačky linoucí se z budovy naproti. Postavy hledají lásku, aby unikly nudě, osamělosti a bezmoci svého života.
    Žánry:Drama
    7
  • Capitalismo Selvagem
    Capitalismo Selvagem (1994)
    Film
    60%
    8
  • Torrente 3 - Ochránce
    Torrente 3 - Ochránce (2005)
    FilmRole: Fernando Torres
    54%
    9
  • Křehké pouto
    Křehké pouto (2000)
    Seriál
    32%
    10

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.