John Nelson

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

John Nelson
John Nelson, narozen 21. července 1953 v Detroitu v Michiganu, je americký supervizor vizuálních efektů. Vyrůstal v předměstí Detroitu a již jako dítě byl posedlý kinem a filmy. Dokonce pracoval jako hlavní uvaděč v kině jako teenager. Když se zapsal na University of Michigan, byl svým otcem, výzkumným chemikem v automobilovém průmyslu, a matkou, zdravotní sestrou, povzbuzován ke studiu medicíny. Po dvou letech řekl otci, že chce změnit obor a studovat filmařinu. Otec mu odpověděl: „Nikdy nevyděláš ani korunu. Nebudu to platit." Nelson se však nenechal odradit, požádal o stipendium a získal ho. Protože univerzita neměla filmový obor, sestavil si program sám s předměty umění, řeči a televizní produkce. Počátky kariéry a práce v reklamě John Nelson absolvoval University of Michigan v roce 1976 s vyznamenáním, získal bakalářský titul v General Studies. Po vysoké škole natočil několik filmů, které vyhrály ceny na filmových festivalech, a v roce 1979 se přestěhoval do Kalifornie, kde začal pracovat pro Robert Abel and Associates, nejprve jako kameraman, poté jako technický ředitel a nakonec jako režisér. Byl šestkrát nominován na ceny Clio, dvakrát vyhrál. V Abel pracoval na stovkách televizních reklam, sdílel kancelář s Johnem Hughesem, který později založil Rhythm & Hues, a pracoval na oceněných reklamách se Stevem Beckem. V roce 1987 se přestěhoval do Německa, aby pomohl založit německou společnost Mental Images GMBH. Průlom ve filmových vizuálních efektech Po návratu do USA začal John Nelson pracovat pro Industrial Light & Magic, kde animoval několik klíčových scén ve filmu Terminator 2: Judgment Day (1991), zejména scénu, kde se hlava chromového terminátora po zásahu brokovnicí znovu uzavře. Nelson následně supervizoval vizuální efekty pro film Stay Tuned (1992) pro Rhythm & Hues Studios a pro Sony Pictures Imageworks filmy In the Line of Fire (1993), My Life (1993), The Pelican Brief (1993), Wolf (1994), Johnny Mnemonic (1995), Judge Dredd (1995), The Cable Guy (1996) a City of Angels (1998). V roce 1998 Nelson opustil Sony, aby supervizoval vizuální efekty pro film Gladiator (2000), za který získal Oscara za nejlepší vizuální efekty v roce 2001. Vrchol kariéry a ocenění John Nelson získal dva Oscary za nejlepší vizuální efekty za svou práci na filmech Gladiator (2000) a Blade Runner 2049 (2017). Byl také nominován za filmy I, Robot (2004) a Iron Man (2008). Po filmech K-19: The Widowmaker (2002) a sekcích Centropolis ve filmech The Matrix Reloaded (2003) a The Matrix Revolutions (2003) Nelson supervizoval všechny vizuální efekty ve filmech I, Robot (2004) a Iron Man (2008), oba byly nominovány na Oscara za vizuální efekty. Nelson supervizoval více než dvacet celovečerních filmů a byl čtyřikrát nominován na Oscara za nejlepší vizuální efekty, dvakrát vyhrál.



John Nelson: Filmy a pořady 12


Dodatečné informace

Narození:
21. 7. 1953

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.