Ivo Vrzal-Wiegand, narozen 6. ledna 1938 v Brně, Československo, je herec a produkční manažer, který se během své kariéry prosadil jak v českém, tak v německém filmu a televizi.
Svou hereckou dráhu zahájil v 60. letech v československé kinematografii. Mezi jeho rané české filmy patří Valčík pro milión (1960), kde se objevil po boku známých herců jako Jozef Adamovič, Jiří Hrzán a Jan Přeučil. Film zachycoval atmosféru socialistického Československa prostřednictvím příběhu o setkání dívky z uherskohradišťského tanečního souboru a amatérského jazzového hudebníka ze Strakonic na Celostátní spartakiádě. Další významnou českou produkcí, ve které Vrzal-Wiegand účinkoval, byla komedie Jak se krade milión (1967) režiséra Jaroslava Balíka. V tomto satirickém snímku s Rudolfem Hrušínským v hlavní roli ztvárnil menší roli v příběhu o účetním, který přijde na způsob, jak zdefraudovat milion korun.
V 70. a 80. letech se Vrzal-Wiegand prosadil především v německé kinematografii. Jednou z jeho významnějších rolí byla postava starého sedláka ve filmu Mathias Kneißl (1971) režiséra Reinharda Hauffa. Tento snímek byl inspirován skutečným příběhem Mathiase Kneißla, lidového hrdiny z Bavorska konce 19. století, který okrádal bohaté, aby pomohl chudým, a stal se populárním sociálním rebelem. Film byl dokonce uveden na 7. Mezinárodním filmovém festivalu v Moskvě.
Mezinárodní pozornost získal Vrzal-Wiegand rolí Borodina v německém televizním seriálu Patrik Pacard (1984), kde se objevil ve čtyřech epizodách. Téhož roku si zahrál roli Vladimírova otce v americkém filmu Moscow on the Hudson (1984) režiséra Paula Mazurskyho, kde hlavní roli ztvárnil Robin Williams jako sovětský cirkusový hudebník, který se rozhodne emigrovat během návštěvy Spojených států. V německé produkci se dále objevil ve filmu Karambolage (1989), kde ztvárnil postavu jménem Stani.
V pozdější fázi kariéry se Vrzal-Wiegand objevil v populárním německém kriminálním seriálu Tatort, konkrétně v epizodě Starkbier (1999), která se odehrávala v prostředí mnichovského pivovaru. Kromě herectví pracoval také jako produkční manažer, například v německém televizním seriálu Der Komödienstadel.
Ivo Vrzal-Wiegand během své kariéry prokázal všestrannost a schopnost uplatnit se v mezinárodních produkcích, což mu umožnilo vybudovat si respektovanou pozici jak v českém, tak v německém filmovém průmyslu.