Barbara Baum

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Barbara Baum se narodila 7. května 1944 v Magdeburgu v Německu a byla jednou z nejrenomovanějších německých kostymérů s výjimečným citem pro historické látky. Zemřela 15. dubna 2023 v Berlíně. Začátky kariéry a spolupráce s Fassbinderem Po vyučení krejčovské a studiu umění a historie kostýmů začala Barbara Baum pracovat jako módní návrhářka. Do filmového průmyslu se dostala prostřednictvím spolupráce s režiséry Peterem Fleischmannem, Peterem Lienthalem a Reinhardem Hauffem. Skutečný začátek její kariéry je spojen především s Rainerem Wernerem Fassbinderem, kterého potkala v roce 1972. Navrhla kostýmy pro Effi Briest a poté s ním pracovala deset let až do jeho smrti. Jejich společné produkce zahrnují The Marriage of Maria Braun (1979), Lola (1981) a Lili Marleen (1981). Barbara Baum je tak spojena s estetickými úspěchy filmů Effi Briest (1974), The Marriage of Maria Braun (1979), Lili Marleen (1981), Lola (1981), Veronika Voss (1982) a Querelle (1982). Při navrhování kostýmů Barbara Baum vždy prováděla rozsáhlý výzkum a důkladně se zabývala příslušnými rolemi i osobnostmi herců. Mezinárodní uznání a významné projekty Mezinárodně vyhledávaná kostymérka se podílela na četných koprodukcích, jako jsou Homo Faber (1991) nebo The House of the Spirits (1993). V letech 1992/93 se setkala se Stanleyem Kubrickem, který ji najal pro svůj projekt Aryan Papers (film nebyl nikdy realizován a rozsáhlé přípravy byly zastaveny). Pro Bernharda Sinkela navrhla kostýmy pro film Fathers and Sons: A German Tragedy (1986), kde pracovala s Julie Christie, která jí věnovala dedikaci "Mé drahé brilantní Barbaře, která mě nechala vypadat tak dobře". Za kostýmy k filmu Burning Secret Andrewa Birkina získala Barbara Baum cenu v Benátkách v roce 1988, za své kompletní dílo obdržela Bavorskou filmovou cenu v roce 1993. V roce 2008 byla znovu oceněna Bavorskou filmovou cenou společně s produkčním designérem Götzem Weidnerem za produkci filmu Buddenbrooks Heinricha Brelora. Televizní tvorba a pozdější dílo Od 90. let pracovala také na několika nákladných televizních produkcích, včetně Catherine the Great (1995), The Manns - Novel of a Century (2001), Ring of the Nibelungs (2004), Speer & Hitler: The Devil's Architect (2005) a Romy (2009). Nejnovější práce kostymérky byla na historických filmech Heinricha Brelora pro televizi. Ocenění a odkaz V roce 2015 byla oceněna Německou filmovou cenou za vynikající služby německému filmu. Tato cena je každoročně udělována Německou filmovou akademií v uznání "vynikajících příspěvků německému filmu". Barbara Baum se specializovala především na historické kostýmy a vytvořila období od konce 19. století ve Fassbinderově adaptaci románu Theodora Fontana až po Výmarskou republiku v Berlin Alexanderplatz. Kostymérka Barbara Baum měla výjimečný smysl pro látky, které nebyly jen jejím pracovním materiálem, ale také zdrojem inspirace.


Barbara Baum: Filmy a pořady 33


Dodatečné informace

Narození:
7. 5. 1944

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.