?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Emil Slotea: Filmy a seriály

  • Odysseův pohled
    Odysseův pohled (1995)
    Film

    Mýtus o Odyseovom putovaní domov sa stal Angelopoulosovou inšpiráciou pre príbeh gréckeho emigranta v USA a zároveň režiséra, ktorý sa vracia do rodného kraja kvôli špeciálnej projekcii jedného zo svojich filmov. Skutočným dôvodom jeho návratu je však záujem o nájdenie legendárnych filmových cievok bratov Manakiovcov, ktoré mali byť začiatkom histórie gréckej kinematografie. Ako moderný Odyseus putuje krajinou zdevastovanou stáročnými etnickými konfliktmi a vidí stopy, ktoré dejinné udalosti zanechali na jeho domove i krajanoch. Začína pochybovať o svojej schopnosti reflektovať udalosti prostredníctvom pohľadu. Angelopoulos opäť v pre seba typickom žánri road movie uvažuje o dejinách Grécka i celého Balkánu, zároveň však prináša i reflexiu filmárstva, filmového umenia i osobnosti režiséra, ktorý stojí pred neraz ťažkou úlohou zobraziť svet.

    76%

    Mýtus o Odyseovom putovaní domov sa stal Angelopoulosovou inšpiráciou pre príbeh gréckeho emigranta v USA a zároveň režiséra, ktorý sa vracia do rodného kraja kvôli špeciálnej projekcii jedného zo svojich filmov. Skutočným dôvodom jeho návratu je však záujem o nájdenie legendárnych filmových cievok bratov Manakiovcov, ktoré mali byť začiatkom histórie gréckej kinematografie. Ako moderný Odyseus putuje krajinou zdevastovanou stáročnými etnickými konfliktmi a vidí stopy, ktoré dejinné udalosti zanechali na jeho domove i krajanoch. Začína pochybovať o svojej schopnosti reflektovať udalosti prostredníctvom pohľadu. Angelopoulos opäť v pre seba typickom žánri road movie uvažuje o dejinách Grécka i celého Balkánu, zároveň však prináša i reflexiu filmárstva, filmového umenia i osobnosti režiséra, ktorý stojí pred neraz ťažkou úlohou zobraziť svet.

    1
  • Maria
    Maria (2003)
    Film
    Maria, matka sedmi dětí, se snaží v prostředí divoké transformace rumunské ekonomiky přežít, jak se dá. Manžel propadl alkoholu a Maria nenachází jiné východisko než prostituci. Situace se obrátí v momentě, kdy souhlasí se zveřejněním svého příběhu v místní televizi.

    Rumunsko právě prochází obdobím plným nepřehledných změn souvisejících s přechodem na tržní hospodářství. Mladá matka sedmi dětí žije – nebo spíše živoří – v nehygienickém prostředí sklepa zchátralého domu. Její manžel právě přišel o zaměstnání poté, co byla zavřena místní továrna. Zcela propadl alkoholu a všechny skromné prostředky, které rodina má, propíjí v místním baru. Poté, co tento pochybný podnik jednoho dne zdemoluje, je zatčen a ve strachu před vězením opouští rodinu a ukrývá se na venkově. Maria se náhle ocitá sama v beznadějné situaci, z níž vidí jediné východisko – aby uživila sebe i svou rodinu, začne se živit prostitucí. Toto rozhodnutí vzbudí velké pohoršení v jejím okolí, které bylo doposud spíše vstřícné a ochotné mladé ženě pomáhat; nyní ji však šmahem odsoudí. Když je pak jednou přistižena „při činu“ na dálničním odpočívadle, souhlasí s tím, že svůj osud zveřejní prostřednictvím vysílání místního televizního kanálu. Toto rozhodnutí jí konečně poskytne rozuzlení spletité situace. Starosta města, dojat jejím příběhem, nabídne Marii slušné bydlení i práci, nicméně řidič, který ji má dovézt vstříc novému životu, v ní stále vidí pouze prostitutku, jíž se byla vlivem neblahých okolností nucena stát. To přinese nepředvídatelné následky...

    Călin Peter Netzer, rumunský rodák, emigroval jako osmiletý spolu s rodiči do Francie. V polovině 90. let se ale vrátil do Rumunska a vystudoval Divadelní a filmovou akademii v Bukurešti u profesora Laurențiu Damiana. Jeho první a zatím poslední celovečerní film Maria (2003) dokázal zaujmout publikum a prosadil se i v silné konkurenci na MFF v Locarnu. (LFŠ 2007)
    Žánry:Drama
    70%
    Maria, matka sedmi dětí, se snaží v prostředí divoké transformace rumunské ekonomiky přežít, jak se dá. Manžel propadl alkoholu a Maria nenachází jiné východisko než prostituci. Situace se obrátí v momentě, kdy souhlasí se zveřejněním svého příběhu v místní televizi.

    Rumunsko právě prochází obdobím plným nepřehledných změn souvisejících s přechodem na tržní hospodářství. Mladá matka sedmi dětí žije – nebo spíše živoří – v nehygienickém prostředí sklepa zchátralého domu. Její manžel právě přišel o zaměstnání poté, co byla zavřena místní továrna. Zcela propadl alkoholu a všechny skromné prostředky, které rodina má, propíjí v místním baru. Poté, co tento pochybný podnik jednoho dne zdemoluje, je zatčen a ve strachu před vězením opouští rodinu a ukrývá se na venkově. Maria se náhle ocitá sama v beznadějné situaci, z níž vidí jediné východisko – aby uživila sebe i svou rodinu, začne se živit prostitucí. Toto rozhodnutí vzbudí velké pohoršení v jejím okolí, které bylo doposud spíše vstřícné a ochotné mladé ženě pomáhat; nyní ji však šmahem odsoudí. Když je pak jednou přistižena „při činu“ na dálničním odpočívadle, souhlasí s tím, že svůj osud zveřejní prostřednictvím vysílání místního televizního kanálu. Toto rozhodnutí jí konečně poskytne rozuzlení spletité situace. Starosta města, dojat jejím příběhem, nabídne Marii slušné bydlení i práci, nicméně řidič, který ji má dovézt vstříc novému životu, v ní stále vidí pouze prostitutku, jíž se byla vlivem neblahých okolností nucena stát. To přinese nepředvídatelné následky...

    Călin Peter Netzer, rumunský rodák, emigroval jako osmiletý spolu s rodiči do Francie. V polovině 90. let se ale vrátil do Rumunska a vystudoval Divadelní a filmovou akademii v Bukurešti u profesora Laurențiu Damiana. Jeho první a zatím poslední celovečerní film Maria (2003) dokázal zaujmout publikum a prosadil se i v silné konkurenci na MFF v Locarnu. (LFŠ 2007)
    Žánry:Drama
    2
  • Mircea
    Mircea (1989)
    Film
    70%
    3
  • Cum mi-am petrecut sfarsitul lumii
    Cum mi-am petrecut sfarsitul lumii (2006)
    Film
    67%
    4
  • Orient Express
    Orient Express (2004)
    Film
    61%
    5
  • Supravietuitorul
    Supravietuitorul (2008)
    Film
    Po druhé světové válce strávil komisař Moldovan léta jako politický vězeň komunistického režimu. Oblíbenou zábavou ruského plukovníka, který měl věznici na starosti, bylo nutit vězně hrát ruskou ruletu. Jen neuvěřitelné štěstí a duch přežití pomohly Moldovanovi přežít jeho zadržení. Po propuštění z vězení se bývalý policista připojí k mezinárodnímu ilegálnímu okruhu ruské rulety. Na konci 70. let ho osud zavede do středoevropského města, kde Goldberg, jeho starý známý, organizuje "vylepšenou" verzi hry, ve které se dva soupeři střílejí navzájem. Krok za krokem Moldovan potkává spoustu známých tváří, přátel i nepřátel. Vypadá to, že se zde sešla celá bukurešťská spodina ze 40. let.
    60%
    Po druhé světové válce strávil komisař Moldovan léta jako politický vězeň komunistického režimu. Oblíbenou zábavou ruského plukovníka, který měl věznici na starosti, bylo nutit vězně hrát ruskou ruletu. Jen neuvěřitelné štěstí a duch přežití pomohly Moldovanovi přežít jeho zadržení. Po propuštění z vězení se bývalý policista připojí k mezinárodnímu ilegálnímu okruhu ruské rulety. Na konci 70. let ho osud zavede do středoevropského města, kde Goldberg, jeho starý známý, organizuje "vylepšenou" verzi hry, ve které se dva soupeři střílejí navzájem. Krok za krokem Moldovan potkává spoustu známých tváří, přátel i nepřátel. Vypadá to, že se zde sešla celá bukurešťská spodina ze 40. let.
    6
  • Epicentrum
    Epicentrum (2000)
    Film
    35%
    7

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.