Sandro Solviatti: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Sandro Solviatti: Filmy a seriály

  • Paměti z vězení
    Paměti z vězení (1984)
    Film
    V roce 1935 došlo v Brazílii k vojenskému povstání a antikomunistickým represím. Spisovatel Graciliano Ramos byl již dlouho trnem v oku fašistickým skupinám, které nyní využívají situace, jež jim umožňuje jeho uvěznění. Film byl natočen podle stejnojmenného autobiografického románu autora Vyprahlých životů.

    Premiéra filmu v roce 1984 znamenala velký úspěch pro Nelsona Pereira dos Santose. Návrat k formální vytříbenosti je ve Vzpomínkách z vězení doveden k dokonalosti. Kamera vyniká citlivým navozením autentické atmosféry a silnou expresivitou. Už jen nápad použít v úvodu a na závěr hudební variaci na národní hymnu je pro domácí obecenstvo strhujícím zážitkem. Tehdy již klasik brazilské kinematografie se vrací k svému tématu nejvlastnějšímu – obrazu země a jejího vývoje. Vzpomínky z vězení mají v sobě trochu ze všeho: obrazy z chudinských předměstí, ze života mulatů, migrujících dělníků nebo indiánů. Nicméně zatímco ve svých filmech z 50. a 60. let chtěl být režisér pozorovatelem, tudíž také vkládal do děje zcizující prvky, aby zabránil nežádoucí identifikaci diváka s individuálním hrdinou, zde je hlavní hrdina zřejmý – novinář Graciliano Ramos. Po třiceti letech ve svém čtrnáctém celovečerním filmu má režisér poprvé jasného mluvčího svých myšlenek. Nejde o autorovo alter ego, ale souhlas s postoji. Děj (v knize rozprostřen na pět set padesát stran) je citlivě zhuštěn, aby se uspokojivě vešel do „pouhých“ tří hodin a čtvrt. První hodina (první část knihy) je popisem cesty do vězení, druhá hodina se odehrává ve věznici v hlavním městě (odpovídá druhé a čtvrté části knihy) a třetí hodina (třetí část knihy) je vyplněna událostmi z vězení Ilha Grande, kde byli političtí vězni. Tyto změny oproti literární předloze prospěly dramatičtějšímu spádu. Graciliano Ramos sepsal vzpomínky v roce 1946, tedy deset let po svém zatčení. Poznámky si dělal již během věznění. Bohužel zemřel, aniž by napsal poslední kapitolu o propuštění na svobodu. Avšak Nelson Pereira dos Santos se rozhodl příběh dokončit. V kontextu jeho díla zaznamenal tento rozsáhlý opus nečekaně kladnou odezvu. Byl uveden na festivalu v Cannes, kde sklidil dlouhotrvající potlesk a cenu mezinárodní kritiky spolu s Paříž, Texas Wima Wenderse. Pro brazilského režiséra to znamenalo návrat do doby slávy Vyprahlých životů. Nyní byly opět okolnosti příznivě nakloněny a jejich výsledkem je silný film po stránce obsahové, ale i díky své okouzlující obrazové výmluvnosti.

    (David Čeněk, LFŠ 2007)
    Žánry:Drama
    75%
    V roce 1935 došlo v Brazílii k vojenskému povstání a antikomunistickým represím. Spisovatel Graciliano Ramos byl již dlouho trnem v oku fašistickým skupinám, které nyní využívají situace, jež jim umožňuje jeho uvěznění. Film byl natočen podle stejnojmenného autobiografického románu autora Vyprahlých životů.

    Premiéra filmu v roce 1984 znamenala velký úspěch pro Nelsona Pereira dos Santose. Návrat k formální vytříbenosti je ve Vzpomínkách z vězení doveden k dokonalosti. Kamera vyniká citlivým navozením autentické atmosféry a silnou expresivitou. Už jen nápad použít v úvodu a na závěr hudební variaci na národní hymnu je pro domácí obecenstvo strhujícím zážitkem. Tehdy již klasik brazilské kinematografie se vrací k svému tématu nejvlastnějšímu – obrazu země a jejího vývoje. Vzpomínky z vězení mají v sobě trochu ze všeho: obrazy z chudinských předměstí, ze života mulatů, migrujících dělníků nebo indiánů. Nicméně zatímco ve svých filmech z 50. a 60. let chtěl být režisér pozorovatelem, tudíž také vkládal do děje zcizující prvky, aby zabránil nežádoucí identifikaci diváka s individuálním hrdinou, zde je hlavní hrdina zřejmý – novinář Graciliano Ramos. Po třiceti letech ve svém čtrnáctém celovečerním filmu má režisér poprvé jasného mluvčího svých myšlenek. Nejde o autorovo alter ego, ale souhlas s postoji. Děj (v knize rozprostřen na pět set padesát stran) je citlivě zhuštěn, aby se uspokojivě vešel do „pouhých“ tří hodin a čtvrt. První hodina (první část knihy) je popisem cesty do vězení, druhá hodina se odehrává ve věznici v hlavním městě (odpovídá druhé a čtvrté části knihy) a třetí hodina (třetí část knihy) je vyplněna událostmi z vězení Ilha Grande, kde byli političtí vězni. Tyto změny oproti literární předloze prospěly dramatičtějšímu spádu. Graciliano Ramos sepsal vzpomínky v roce 1946, tedy deset let po svém zatčení. Poznámky si dělal již během věznění. Bohužel zemřel, aniž by napsal poslední kapitolu o propuštění na svobodu. Avšak Nelson Pereira dos Santos se rozhodl příběh dokončit. V kontextu jeho díla zaznamenal tento rozsáhlý opus nečekaně kladnou odezvu. Byl uveden na festivalu v Cannes, kde sklidil dlouhotrvající potlesk a cenu mezinárodní kritiky spolu s Paříž, Texas Wima Wenderse. Pro brazilského režiséra to znamenalo návrat do doby slávy Vyprahlých životů. Nyní byly opět okolnosti příznivě nakloněny a jejich výsledkem je silný film po stránce obsahové, ale i díky své okouzlující obrazové výmluvnosti.

    (David Čeněk, LFŠ 2007)
    Žánry:Drama
    1
  • Brás Cubas
    Brás Cubas (1985)
    FilmRole: (as Sandro Siqueira)
    68%
    2
  • Inocência
    Inocência (1983)
    FilmRole: Garcia
    67%
    3
  • Quilombo
    Quilombo (1984)
    FilmRole: Capitão-do-mato
    Quilombo dos Palmares byla skutečná demokratická společnost, která vznikla v Brazílii v 17. století. Tento neuvěřitelně propracovaný (a překvapivě málo známý) film sleduje vznik Quilomba, který začal jako komunita osvobozených otroků. Kolonie se stává bezpečným útočištěm pro další vyvržence světa, včetně Indiánů a Židů. Ganga Zumba (Toni Tornado) se stává prezidentem Quilomba, prvním svobodně zvoleným vůdcem na západní polokouli. Je jasné, že vládnoucí Portugalci si chtějí Zumba a jeho následovníky podmanit, ale obyvatelé Quilomba jsou na své budoucí utlačovatele připraveni. Konec tohoto "konce snů" není příjemný, ale stoupenci Zumba a jeho ideálů se uchylují do hor, kde dodnes uctívají jeho památku. Scenárista a režisér Carlos Diegues využívá každé příležitosti k porovnání vzestupu a pádu Quilomba se stavem věcí v současné Brazílii.
    Žánry:Drama
    64%
    Quilombo dos Palmares byla skutečná demokratická společnost, která vznikla v Brazílii v 17. století. Tento neuvěřitelně propracovaný (a překvapivě málo známý) film sleduje vznik Quilomba, který začal jako komunita osvobozených otroků. Kolonie se stává bezpečným útočištěm pro další vyvržence světa, včetně Indiánů a Židů. Ganga Zumba (Toni Tornado) se stává prezidentem Quilomba, prvním svobodně zvoleným vůdcem na západní polokouli. Je jasné, že vládnoucí Portugalci si chtějí Zumba a jeho následovníky podmanit, ale obyvatelé Quilomba jsou na své budoucí utlačovatele připraveni. Konec tohoto "konce snů" není příjemný, ale stoupenci Zumba a jeho ideálů se uchylují do hor, kde dodnes uctívají jeho památku. Scenárista a režisér Carlos Diegues využívá každé příležitosti k porovnání vzestupu a pádu Quilomba se stavem věcí v současné Brazílii.
    Žánry:Drama
    4
  • Trapalhões no Auto da Compadecida, Os
    Trapalhões no Auto da Compadecida, Os (1987)
    FilmRole: Sacristão
    V malém městečku Taperoá žijí João Grilo a zmatený Chicó, kteří se snaží přežít s pomocí kostelníka a skromného pekaře. Všichni se potýkají s excesy biskupa, kněze a starosty. Jednoho dne město napadne bandita Severino a všichni zemřou. Následně se ocitnou před Bohem a Pannou Marií v nebi, kde proběhne soud nad jejich životy.
    Žánry:KomedieRodinný
    63%
    V malém městečku Taperoá žijí João Grilo a zmatený Chicó, kteří se snaží přežít s pomocí kostelníka a skromného pekaře. Všichni se potýkají s excesy biskupa, kněze a starosty. Jednoho dne město napadne bandita Severino a všichni zemřou. Následně se ocitnou před Bohem a Pannou Marií v nebi, kde proběhne soud nad jejich životy.
    Žánry:KomedieRodinný
    5
  • Homem do Pau-Brasil, O
    Homem do Pau-Brasil, O (1982)
    Film
    62%
    6
  • Vlak ke hvězdám
    Vlak ke hvězdám (1987)
    Film
    Koprodukční brazilskofrancouzský snímek Vlak ke hvězdám je druhým filmem známého brazilského režiséra Carlose Dieguesa v naší distribuci (po úspěšném Sbohem, Brazílie!). Vypráví příběh mladého, talentovaného saxofonisty Vinicia, který na své pouti Riem de Janeirem při hledání zmizelé přítelkyně směřuje k pochopení sebe sama a svého místa ve světě. Postava snílka s doširoka otevřenýma očima, ne pouze trpného pozorovatele událostí, ale i aktivního hledače možností, jak utvářet vlastní osud, je prototypem bloudícího, věčně okouzleného hrdiny...
    Žánry:Drama
    62%
    Koprodukční brazilskofrancouzský snímek Vlak ke hvězdám je druhým filmem známého brazilského režiséra Carlose Dieguesa v naší distribuci (po úspěšném Sbohem, Brazílie!). Vypráví příběh mladého, talentovaného saxofonisty Vinicia, který na své pouti Riem de Janeirem při hledání zmizelé přítelkyně směřuje k pochopení sebe sama a svého místa ve světě. Postava snílka s doširoka otevřenýma očima, ne pouze trpného pozorovatele událostí, ale i aktivního hledače možností, jak utvářet vlastní osud, je prototypem bloudícího, věčně okouzleného hrdiny...
    Žánry:Drama
    7
  • Tabu
    Tabu (1983)
    Film
    60%
    8
  • Gabriela, Cravo e Canela
    Gabriela, Cravo e Canela (1983)
    FilmRole: Jagunço chefe
    59%
    9
  • Ele, o Boto
    Ele, o Boto (1987)
    FilmRole: Pescador
    Podle jedné amazonské legendy navštěvuje každým měsícem, za úplňku, brazilskou rybářskou vesnici tajemný host: Boto, který se proměňuje v člověka, aby sváděl a byl milován ženami a nenáviděn muži. Jednou z jeho obětí je dcera rybáře, která s Botem zplodí syna. Boto se neustále vrací, aby ji sváděl, a i když se provdá, nepřestává ji vyhledávat. To vyvolává hněv manžela, který ho chce za každou cenu zabít.
    Žánry:Drama
    59%
    Podle jedné amazonské legendy navštěvuje každým měsícem, za úplňku, brazilskou rybářskou vesnici tajemný host: Boto, který se proměňuje v člověka, aby sváděl a byl milován ženami a nenáviděn muži. Jednou z jeho obětí je dcera rybáře, která s Botem zplodí syna. Boto se neustále vrací, aby ji sváděl, a i když se provdá, nepřestává ji vyhledávat. To vyvolává hněv manžela, který ho chce za každou cenu zabít.
    Žánry:Drama
    10
  • Aventuras de um Paraíba
    Aventuras de um Paraíba (1982)
    Film
    57%
    11
  • Rio Babilônia
    Rio Babilônia (1982)
    Film
    55%
    12
  • Matou a Família e Foi ao Cinema
    Matou a Família e Foi ao Cinema (1991)
    FilmRole: Bebeto's Father
    53%
    13
  • Quinto Macaco, O
    Quinto Macaco, O (1990)
    FilmRole: Prisoner
    V nádherné přírodě brazilské džungle žije prostý starý mládenec Cundo v harmonii s přírodou. Ani on se však nevyhne síle peněz. Miluje krásnou vdovu Mariu, která je však velmi chudá, a proto se rozhodne, že z mnoha zájemců se vdá za toho, kdo naplní jako první její krabičku penězi. Cundo se živí prodejem hadů a motýlů, které chytí v džungli, ale moc peněz mu to nevynáší, stačí mu jakžtakž k přežití. Jednoho dne ho však uštkne had a krátce nato ho začnou navštěvovat čtyři mysteriózní šimpanzi. Cundo se rozhodne chytit je a prodat ve městě za velké peníze. Tak se spolu s opicemi vydá na dlouhou pouť, netušíc, zda jeho průvodcové jsou reální, nebo výplodem mysli.
    53%
    V nádherné přírodě brazilské džungle žije prostý starý mládenec Cundo v harmonii s přírodou. Ani on se však nevyhne síle peněz. Miluje krásnou vdovu Mariu, která je však velmi chudá, a proto se rozhodne, že z mnoha zájemců se vdá za toho, kdo naplní jako první její krabičku penězi. Cundo se živí prodejem hadů a motýlů, které chytí v džungli, ale moc peněz mu to nevynáší, stačí mu jakžtakž k přežití. Jednoho dne ho však uštkne had a krátce nato ho začnou navštěvovat čtyři mysteriózní šimpanzi. Cundo se rozhodne chytit je a prodat ve městě za velké peníze. Tak se spolu s opicemi vydá na dlouhou pouť, netušíc, zda jeho průvodcové jsou reální, nebo výplodem mysli.
    14
  • Índia, a Filha do Sol
    Índia, a Filha do Sol (1982)
    Film
    52%
    15
  • 16
  • Beijo na Boca
    Beijo na Boca (1982)
    FilmRole: Homem do trailer
    48%
    17

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.