Phyllida Ann Law, narozená 8. května 1932 v Glasgow ve Skotsku, je uznávaná britská herečka, která se proslavila svými rolemi ve filmu a televizi. Narodila se jako dcera Meg "Mego" a Williama Lawa, novináře pracujícího pro Glasgow Herald. Její dětství bylo poznamenáno druhou světovou válkou, během níž byl její otec povolán do Královského letectva a rodiče se později rozvedli.
Phyllida Law se v roce 1957 provdala za herce Erica Thompsona, s nímž žila až do jeho smrti v roce 1982. Z jejich manželství vzešly dvě dcery, Emma a Sophie Thompsonové, které se obě staly uznávanými herečkami. Tato rodinná herecká dynastie se později projevila i v několika společných filmových projektech.
Svou kariéru budovala Law především na britské divadelní scéně, kde se etablovala jako výrazná charakterní herečka. Její divadelní repertoár zahrnoval klasická díla jako The Merry Wives of Windsor, ale i moderní komedie jako Noises Off. V roce 1986 účinkovala v londýnské produkci muzikálu La Cage aux Folles v roli Jacqueline. Významná byla její spolupráce se sirem Alecem Guinnessem, s nímž vystupovala ve hrách A Voyage Round My Father (1971) a Habeas Corpus (1973).
V televizi se Phyllida Law objevila v mnoha populárních britských seriálech včetně Dixon of Dock Green, Rumpole of the Bailey a v adaptaci detektivního příběhu The Unpleasantness at the Bellona Club z roku 1972. V roce 2004 hostovala v epizodě seriálu Rosemary & Thyme s názvem "Orpheus in the Undergrowth" jako May Beauchamp a v roce 2007 se objevila ve dvou spin-offech seriálu Doctor Who.
Její filmová kariéra výrazně vzrostla v 90. letech, kdy začala spolupracovat s Kennethem Branaghem a svou dcerou Emmou Thompson. V roce 1992 se objevila ve filmu Peter's Friends, kde ztvárnila hospodyni Veru. Film režíroval Kenneth Branagh a hrála v něm i její dcera Emma. O rok později, v roce 1993, si zahrála roli Ursuly v Branaghově adaptaci Shakespearovy komedie Much Ado About Nothing, kde opět vystupovala po boku své dcery Emmy.
Jedním z jejích nejvýznamnějších filmových počinů byl The Winter Guest (1997), režijní debut Alana Rickmana. V tomto kritiky oceňovaném snímku ztvárnila Elspeth, matku postavy Frances, kterou hrála její skutečná dcera Emma Thompson. Film se odehrává během jednoho zimního dne v malém skotském přímořském městečku a sleduje různé mezilidské vztahy, přičemž vztah matky a dcery tvoří ústřední linii příběhu. Za svůj výkon v tomto filmu získala Law uznání kritiky.
V roce 2002 se objevila v sci-fi filmu The Time Machine v roli paní Watchit, hospodyně hlavního hrdiny Alexandra Hartdegena, kterého ztvárnil Guy Pearce. Film byl adaptací klasického románu H. G. Wellse a režíroval ho Simon Wells, pravnuk původního autora.
Phyllida Law se také objevila v populárním rodinném filmu Nanny McPhee (2005), kde propůjčila hlas postavě paní Partridgeové. Film napsala a hlavní roli v něm ztvárnila její dcera Emma Thompson. Mezi její další filmy patří Saving Grace (2000), Unleashed (2005) a Albert Nobbs (2011).
V roce 2009 vydala svou první knihu Notes to my Mother-in-Law, která pojednává o sedmnácti letech, kdy s její rodinou žila její tchyně. Následovala kniha How Many Camels Are There in Holland?: Dementia, Ma and Me (2013).
Za své zásluhy v oblasti dramatu a charitativní činnosti byla Phyllida Law v roce 2014 jmenována důstojníkem Řádu britského impéria (OBE). Získala také čestný doktorát od Glasgow Caledonian University a čestný doktorát literatury od Royal Conservatoire of Scotland.
Phyllida Law je příkladem všestranné herečky, která dokázala přesvědčivě ztvárnit širokou škálu rolí napříč divadlem, televizí i filmem. Její dlouhá a bohatá kariéra, stejně jako její spolupráce s rodinnými příslušníky, z ní činí významnou osobnost britské kultury.