David Sage: Nejlepší filmy a seriály

6.3

David Sage: Filmy a seriály

  • Star Trek: Nová generace
    Star Trek: Nová generace (1987)
    Seriál
    Star Trek: The Next Generation tvoří spolu s Deep Space Nine (DS9) a Voyagerem jádro celého Star Treku, které je mezi sebou nejvíce pospojováno nejen po obsahové stránce (ve slova smyslu dějových vazeb), ale i zpracováním a výpravou. Od prvního Star Treku (OS - na dnešní dobu značně archaicky působícího seriálu) a od nejnovějšího natočeného (Enterprise - daleko moderněji a akčněji pojatého) jej dělí značná propast. Pro miliony trekkies ve světě (fandy Star Treku) tvoří základní kámen... Nepřekonatelný Patrik Stewart a jeho role v roli kapitána Pickarda vtiskli seriálu novou, přemýšlivější tvář, která silně ovlivnila tvorbu DS9 a Voyageru. Méně rychlé akce, společenská temata v podtextu, humanita a vysoký mravní standard (konvergující k ideálu) členů posádky, utopistický a líbivý model uspořádání lidské společnosti budoucnosti se směrnicí, fakticky nahrazující zákon i desatero, minimální náboženský akcent, rozšíření tematických okruhů (paralelní světy, časové paradoxy...), lidstvo, které se ve vesmírném kvadrantu pozvolna stává nenásilnou dominantou, velké množství cizích ras a imperií, důstojní a mocní nepřátelé (mezi kterými vynikají Borgové, kteří rozhodně stojí za zmínku: vysoce technologická rasa kyborgizovaných organických bytostí s kolektivním vědomím), asimilující všechny ostatní a disponující technologiemi asimilovaných). Dostupný vesmír je plný bytostí, které jsou uspořádány v jednotlivých společenských seskupeních, která se jedno od druhého výrazně liší. Každé takové seskupení má charakteristické představitele, vlastní strukturu, filosofii a osud. Napříč jednotlivými říšemi, rasami, federacemi (kam patří i lidstvo), skupinkami a jedinci to vře...
    76%
    Star Trek: The Next Generation tvoří spolu s Deep Space Nine (DS9) a Voyagerem jádro celého Star Treku, které je mezi sebou nejvíce pospojováno nejen po obsahové stránce (ve slova smyslu dějových vazeb), ale i zpracováním a výpravou. Od prvního Star Treku (OS - na dnešní dobu značně archaicky působícího seriálu) a od nejnovějšího natočeného (Enterprise - daleko moderněji a akčněji pojatého) jej dělí značná propast. Pro miliony trekkies ve světě (fandy Star Treku) tvoří základní kámen... Nepřekonatelný Patrik Stewart a jeho role v roli kapitána Pickarda vtiskli seriálu novou, přemýšlivější tvář, která silně ovlivnila tvorbu DS9 a Voyageru. Méně rychlé akce, společenská temata v podtextu, humanita a vysoký mravní standard (konvergující k ideálu) členů posádky, utopistický a líbivý model uspořádání lidské společnosti budoucnosti se směrnicí, fakticky nahrazující zákon i desatero, minimální náboženský akcent, rozšíření tematických okruhů (paralelní světy, časové paradoxy...), lidstvo, které se ve vesmírném kvadrantu pozvolna stává nenásilnou dominantou, velké množství cizích ras a imperií, důstojní a mocní nepřátelé (mezi kterými vynikají Borgové, kteří rozhodně stojí za zmínku: vysoce technologická rasa kyborgizovaných organických bytostí s kolektivním vědomím), asimilující všechny ostatní a disponující technologiemi asimilovaných). Dostupný vesmír je plný bytostí, které jsou uspořádány v jednotlivých společenských seskupeních, která se jedno od druhého výrazně liší. Každé takové seskupení má charakteristické představitele, vlastní strukturu, filosofii a osud. Napříč jednotlivými říšemi, rasami, federacemi (kam patří i lidstvo), skupinkami a jedinci to vře...
    1
  • Právo v Los Angeles
    Právo v Los Angeles (1986)
    Seriál
    Právo v L. A. je americký televizní právnický dramatický seriál, který se vysílal osm sezón na stanici NBC od 15. září 1986 do 19. května 1994. Seriál, jehož autory jsou Steven Bochco a Terry Louise Fisherová, obsahoval mnoho z Bochcových charakteristických prvků, včetně velkého množství paralelních dějových linií, sociálního dramatu a neotřelého humoru. Odrážel sociální a kulturní ideologie 80. a počátku 90. let a mnohé případy v seriálu se zabývaly aktuálními tématy, jako jsou potraty, rasismus, práva homosexuálů, homofobie, sexuální obtěžování, AIDS a domácí násilí. Seriál často odrážel i sociální napětí mezi bohatými staršími právníky a jejich hůře placenými mladšími kolegy. Seriál byl populární u diváků i kritiků a během svého vysílání získal 15 cen Emmy, z nichž čtyři byly za vynikající dramatický seriál.
    Žánry:Drama
    69%
    Právo v L. A. je americký televizní právnický dramatický seriál, který se vysílal osm sezón na stanici NBC od 15. září 1986 do 19. května 1994. Seriál, jehož autory jsou Steven Bochco a Terry Louise Fisherová, obsahoval mnoho z Bochcových charakteristických prvků, včetně velkého množství paralelních dějových linií, sociálního dramatu a neotřelého humoru. Odrážel sociální a kulturní ideologie 80. a počátku 90. let a mnohé případy v seriálu se zabývaly aktuálními tématy, jako jsou potraty, rasismus, práva homosexuálů, homofobie, sexuální obtěžování, AIDS a domácí násilí. Seriál často odrážel i sociální napětí mezi bohatými staršími právníky a jejich hůře placenými mladšími kolegy. Seriál byl populární u diváků i kritiků a během svého vysílání získal 15 cen Emmy, z nichž čtyři byly za vynikající dramatický seriál.
    Žánry:Drama
    2
  • Bay City Blues
    Bay City Blues (1983)
    Seriál
    64%
    3
  • Superman
    Superman (1993)
    Seriál
    58%
    4
  • Síla rodu
    Síla rodu (1981)
    Seriál
    Falcon Crest byl americký televizní seriál vysílaný v hlavním vysílacím čase na stanici CBS po dobu devíti sezón, od 4. prosince 1981 do 17. května 1990. Celkem bylo natočeno 227 epizod. Seriál se točí kolem soupeřících frakcí bohaté rodiny Gioberti/Channing v kalifornském vinařském průmyslu. Jane Wymanová hrála Angelu Channingovou, tyranskou matku vinařství Falcon Crest, spolu s Robertem Foxworthem jako Chase Gioberti, Angeliným synovcem, který se vrací do Falcon Crestu po smrti svého otce. Děj seriálu se odehrává ve fiktivním toskánském údolí severovýchodně od San Francisca.
    Žánry:DramaRodinný
    54%
    Falcon Crest byl americký televizní seriál vysílaný v hlavním vysílacím čase na stanici CBS po dobu devíti sezón, od 4. prosince 1981 do 17. května 1990. Celkem bylo natočeno 227 epizod. Seriál se točí kolem soupeřících frakcí bohaté rodiny Gioberti/Channing v kalifornském vinařském průmyslu. Jane Wymanová hrála Angelu Channingovou, tyranskou matku vinařství Falcon Crest, spolu s Robertem Foxworthem jako Chase Gioberti, Angeliným synovcem, který se vrací do Falcon Crestu po smrti svého otce. Děj seriálu se odehrává ve fiktivním toskánském údolí severovýchodně od San Francisca.
    Žánry:DramaRodinný
    5
  • Galaxies Are Colliding
    Galaxies Are Colliding (1998)
    Film
    Černá komedie o obyčejném chlapíkovi, který se chystá oženit a začíná zpochybňovat všechno, co má kosmický význam. Vidí jen to podstatné a ignoruje maličkosti (jako třeba to, že jeho žena předstírá aférku, aby upoutala jeho pozornost), a postupně se uzavírá do sebe. Příběh je vyprávěn formou flashbacků a retrospektiv na jeho pohřbu z pohledu jeho přátel a kolegů. Sledujeme postavy, se kterými se setkává na své cestě za osvícením – včetně dívky, do které se zamiluje, a pacienta, který uprchl z blázince a uprostřed pouště konverzuje pouze pomocí imitací celebrit… Napsal Cynan Rees.
    Žánry:Komedie
    52%
    Černá komedie o obyčejném chlapíkovi, který se chystá oženit a začíná zpochybňovat všechno, co má kosmický význam. Vidí jen to podstatné a ignoruje maličkosti (jako třeba to, že jeho žena předstírá aférku, aby upoutala jeho pozornost), a postupně se uzavírá do sebe. Příběh je vyprávěn formou flashbacků a retrospektiv na jeho pohřbu z pohledu jeho přátel a kolegů. Sledujeme postavy, se kterými se setkává na své cestě za osvícením – včetně dívky, do které se zamiluje, a pacienta, který uprchl z blázince a uprostřed pouště konverzuje pouze pomocí imitací celebrit… Napsal Cynan Rees.
    Žánry:Komedie
    6
  • Kanibalové
    Kanibalové (1980)
    FilmRole: Alan's Father (uncredited)
    Proslulý a kontroverzní snímek italského provokatéra Ruggero Deodatoa je pilířem exploatační kinematografie, přičemž těží z prvku cinema verité a konceptu found footage. Fiktivní dokument odhaluje pravdu o skupině reportérů, kteří byli uprostřed pralesa zabiti místní skupinou kanibalů. Skrze archivní záběr postupně zjišťujeme krutou pravdu o střetu dvou civilizací a lidské krutosti. Dílo předkládá surové násilí a postmoderní rovinu, kde film neustále reflektuje sám sebe a ohledává hraniče fikčního světa. Špinavá estetika reflektuje temné lidské nitro, televizní průmysl, moderní společnost a to, jakým způsobem nakládá s informacemi. Titul je opředený legendami a pro svou brutalitu se stal synonymem pro zakázané filmy.
    48%
    Proslulý a kontroverzní snímek italského provokatéra Ruggero Deodatoa je pilířem exploatační kinematografie, přičemž těží z prvku cinema verité a konceptu found footage. Fiktivní dokument odhaluje pravdu o skupině reportérů, kteří byli uprostřed pralesa zabiti místní skupinou kanibalů. Skrze archivní záběr postupně zjišťujeme krutou pravdu o střetu dvou civilizací a lidské krutosti. Dílo předkládá surové násilí a postmoderní rovinu, kde film neustále reflektuje sám sebe a ohledává hraniče fikčního světa. Špinavá estetika reflektuje temné lidské nitro, televizní průmysl, moderní společnost a to, jakým způsobem nakládá s informacemi. Titul je opředený legendami a pro svou brutalitu se stal synonymem pro zakázané filmy.
    7

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.