Jiří Macháček

6.5

Články 68

Tohle nevysvětlí ani soudruzi. Zmatený seriál České televize marně hledá humor i záhady
Recenze4. 3. 2024

Mělo se jednat o nový hit Český televize, který ladně naváže na popularitu Smyslu pro tumor. Jenže už z žánrového mixu a prvních ukázek bylo jasné, že to novinka To se vysvětlí, soudruzi! nebude mít u diváků vůbec jednoduché. Mysteriózní sci-fi detektivka od Matěje Chlupáčka a Michala Samira v prvním díle nejde publiku ani trochu naproti, ale navíc vlastně jako by ani nevěděla, čím chce být.

Zajímavosti o novém seriálu To se vysvětlí, soudruzi!: Agentka StB i účast trikaře Arabely
Seriály3. 3. 2024

V neděli večer začne na obrazovkách České televize nový seriál To se vysvětlí, soudruzi!, který se bude snažit navázat na divácký úspěch hitu Smysl pro tumor. Žánrově by však nemohly být oba seriály vzdálenější. Po dramedii o rakovině nás totiž čeká ulítlá sci-fi parodie z dob komunismu. A tímto netradičním žánrovým mixem výčet zajímavých informací rozhodně nekončí.

Nejlepší české mimozemské filmy: Svatební masakr s monstrem i hrátky ve sněhu
Téma11. 2. 2024

Létající talíře, zelení mužíčkové, mimozemské invaze či kradení těl. To jsou motivy spojované s jedním z nejčastějších subžánrů science fiction, který se zabývá kontaktem lidí s nepozemskými entitami. Nová česká komedie Franta mimozemšťan nám ale připomněla, že v tuzemské kinematografii najdeme podobně laděných snímků poskrovnu. Nabízíme proto výběr deseti nejlepších děl, v nichž jsou Češi konfrontování s návštěvou z vesmíru.

Noví Návštěvníci se komunistům vysmějí. Série To se vysvětlí, soudruzi! má šílený paranormální trailer
Seriály6. 12. 2023

Rok 1983, pražská laboratoř zkoumající paranormální jevy. Tvůrci oceňovaného snímku Úsvit obsadili do bláznivé a brakově stylizované série České televize s názvem To se vysvětlí, soudruzi! herecké osobnosti, jako je Jiří Macháček, Leoš Noha, Lenka Termerová nebo Jan Cina. Projekt vycházející z reálné Psychoenergetické laboratoře pod katedrami ČVUT a VŠCHT v prvním traileru působí jako divoký nástupce tuzemských Návštěvníků, s nimiž má společnou i mezinárodní koprodukci a sci-fi prvky, jež hodlá prezentovat s nadhledem a tentokrát i s kousavým postojem vůči tehdejší komunistické vládě.

Muž, kterému scénář vykuchal život. František Kriegel obětí filmového atentátu
Recenze28. 5. 2023

Možná jednou někdo napíše román o tom, jak vznikal snímek Muž, který stál v cestě. Bude to nejspíš právnický thriller o tom, jak se scenárista Ivan Fíla domnívá, že bude své dílo i režírovat, ale místo toho jej producent Miloslav Šmídmajer z projektu odstraní. Ideální by bylo, kdyby takový film obsahoval i to, jak by původně mohl onen zamýšlený snímek vypadat.

O návrat ducha Arabely a Návštěvníků se starají filmaři z Čech i Německa. Objeví se také mimozemšťani
Seriály27. 3. 2023

Koprodukce Československa a Německa slavila v první polovině 80. let řadu úspěchů, na něž se pokouší navázat nová generace tvůrců. Podaří se jim vytvořit stejně populární dílo, jakým byla třeba Arabela? Talentu před kamerou i za ní naštěstí není málo.

Týdenní VOD tipy: Nová Třeštíková, athénská Broadway a pulzující příroda ukrytá v Praze
Téma20. 11. 2022

Online nabídka audiovizuálního obsahu se neustále rozšiřuje a je čím dál těžší se v ní neztratit. Každý týden proto vypíchneme několik titulů hodných vaší pozornosti, které právě dorazily na některou ze streamovacích platforem dostupných v Česku. Zohledníme přitom mezinárodní giganty i lokální hráče, akční filmy i festivalovou produkci.

„S drogově závislým Láďou nemám nic společného, ale viděl jsem okolo sebe dost, abych se mohl inspirovat,“ říká objev roku Marsell Bendig z pecky BANGER.
Rozhovory26. 9. 2022

Před premiérou BANGER. se většina očí obracela na Adama Mišíka. Aby ne, jde o velkou mainstreamovou hvězdu s portfoliem složeným předně z komerčních vystoupení. Sledovat jeho pokus o vážnou roli je vzrušující – buď to dopadne skvěle a máme tu povzbudivý příběh o tom, že nikdy není pozdě na změnu, anebo se aspoň bude komu škodolibě smát. Už od premiéry v Karlových Varech je pak jasné, že ostudu si Mišík rozhodně neutrhl. Jenže jeho „jméno a ksicht“ není jediné, co festivalovému publiku utkvělo v paměti. Za jeden z největších kladů filmu byl okamžitě označený výkon Marsella Bendiga, bratra zatím slavnějšího Jana.

Velký přehled českých filmových novinek: Dostane vás drsný rapper Adam Mišík, nespoutaná Hana Vagnerová nebo Vojtěch Dyk v roli geniálního skladatele?
Filmy19. 6. 2022

Vypadá to, že se točí a distribuuje jako o život. Po více než dvou letech od propuknutí covidu se do kin dostává řada českých a koprodukčních filmových projektů, které usilují o pozornost diváků. Přinášíme druhou část velkého přehledu letošních českých premiér, tentokrát od června až do konce roku 2022. Termíny uvádí Unie filmových distributorů na základě informací z jednotlivých produkcí a distribučních společností. Data premiér se můžou měnit.

Režisér Jiří Vejdělek: Spasitel českých kin, na jehož filmy chodily miliony diváků, chce navázat na Menzelovy Postřižiny
Téma11. 5. 2022

Režisér a scenárista Jiří Vejdělek dnes slaví významné životní jubileum. Je mu padesát let. Autor Účastníků zájezdu, Žen v pokušení nebo Mužů v naději oprášil pomyslný žánr vícegenerační komedie (například po Marii Poledňákové), kde se střetává relativně kvalitní řemeslo, vysoká návštěvnost a pozitivní divácké ohlasy. Pojďme si dosavadní dráhu Jiřího Vejdělka připomenout.

Koljovo klepání na hollywoodskou bránu. Jak šel čas s filmy Jana Svěráka
Téma12. 3. 2022

Tento čtvrtek vstoupil do českých kin v pořadí desátý celovečerní hraný snímek režiséra Jana Svěráka, povídková komedie Betlémské světlo. Držitel studentského Oscara za Ropáky (1988) a zahraničního za Kolju (1996) pomáhal formovat tuzemskou porevoluční kinematografii řadou památných snímků. Pojďme si kariéru Jana Svěráka připomenout chronologicky prostřednictvím jeho snímků počínaje Obecnou školou (1991).

10 nejúspěšnějších českých filmů, které si můžete pustit na Netflixu
Téma11. 3. 2022

Co si představíte, kdy se řekne nejúspěšnější český film? Ten, který se stal kultovním? Snímek, který v kinech vydělal nejvíc peněz? Nebo jde o kousek, k němuž se nejčastěji vracíme, ať už na videu, online nebo v rámci televizního vysílání? Variant je hodně, ale my se dnes vydáme cestou nejmenšího odporu a podíváme se na deset kousků v nabídce Netflixu, na které po revoluci do českých kin vyrazil největší počet diváků.

Filmy roku 2020, kterým byste se měli vyhnout
Téma14. 1. 2021

Po nejlepších filmech roku musí zákonitě dorazit i žebříček těch, které se tak úplně nepovedly...

Jiří Macháček jako český Peter Sellers a zásadní seznámení s Ivanem Trojanem. Tvůrci vzpomínají na kultovní Samotáře
Filmy4. 1. 2021

Dnes večer si v televizi (od 21:55 na ČT1) můžete připomenout filmové Samotáře, od jejichž vzniku uplynulo 20 let. Takhle na realizaci generačního snímku, který se stal kultovním, vzpomínají jeho herci, scenárista a režisér.

Premiéry v kinech: Letní vlna nostalgie aneb Samotáři jako novodobá klasika
Filmy2. 7. 2020

Letní prázdniny začaly a do českých kin se v den premiéry dostávají pouhé dva snímky. Ani v jednom z případů však nejde o novinku, nýbrž o digitálně restaurovaná tuzemská díla.