?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Mária Rigó: Filmy a seriály

  • Černý kašel
    Černý kašel (1987)
    Film
    Příběh desetiletého chlapce a jeho rodiny na pozadí krvavých událostí roku 1956 v Budapešti. Děti ještě nechápou, co se děje, ale jsou šťastné, protože jsou zavřené školy. Postupně ale dospělým i dětem dochází, že se děje něco strašného. Zmizeli příbuzní, přátelé a někteří byli dokonce zabiti. Sověti vyslali armádu, aby potlačila kontrarevoluční povstání.
    Žánry:DramaKrimi
    72%
    Příběh desetiletého chlapce a jeho rodiny na pozadí krvavých událostí roku 1956 v Budapešti. Děti ještě nechápou, co se děje, ale jsou šťastné, protože jsou zavřené školy. Postupně ale dospělým i dětem dochází, že se děje něco strašného. Zmizeli příbuzní, přátelé a někteří byli dokonce zabiti. Sověti vyslali armádu, aby potlačila kontrarevoluční povstání.
    Žánry:DramaKrimi
    1
  • Filadelfská atrakce
    Filadelfská atrakce (1984)
    Film
    72%
    2
  • Skorpió megeszi az ikreket reggelire, A
    Skorpió megeszi az ikreket reggelire, A (1992)
    Film
    Tohle je příběh o muži, který touží uchopit a udržet si svou milovanou po svém boku, a o ženě, která trvá na tom, že její lásku nelze spoutat; ona ji může pouze odevzdat. Žánrově je to komedie a romantika, ale podle mě tenhle film nemá s humorem nic společného. Po zhlédnutí jsem si uvědomil, že láska pramení v srdci a má svou vlastní duši. Nepotřebuje žádnou společnost. Jde jen o to, jestli narazí na svou spřízněnou duši; to je vše.
    71%
    Tohle je příběh o muži, který touží uchopit a udržet si svou milovanou po svém boku, a o ženě, která trvá na tom, že její lásku nelze spoutat; ona ji může pouze odevzdat. Žánrově je to komedie a romantika, ale podle mě tenhle film nemá s humorem nic společného. Po zhlédnutí jsem si uvědomil, že láska pramení v srdci a má svou vlastní duši. Nepotřebuje žádnou společnost. Jde jen o to, jestli narazí na svou spřízněnou duši; to je vše.
    3
  • Šimon kouzelník
    Šimon kouzelník (1999)
    Film
    Francouzská policie si do Paříže pozve k vyřešení tajemné vraždy známého maďarského visionáře a kouzelníka. Šimon lehce řeší komplikovaný případ, ale více ho zajímají jiné věci, proto uzavírá bláznivou sázku s místním excentrikem a prožívá několik neobyčejných chvil v blízkosti půvabné studentky... Na Maďarském filmovém týdnu v roce 1999 získal tři ocenění: Cenu za režii (Ildikó Enyediová), Cenu za nejlepší kameru (Tibor Máthé) a Cenu za mužský herecký výkon (Péter Andorai).
    Žánry:Drama
    70%
    Francouzská policie si do Paříže pozve k vyřešení tajemné vraždy známého maďarského visionáře a kouzelníka. Šimon lehce řeší komplikovaný případ, ale více ho zajímají jiné věci, proto uzavírá bláznivou sázku s místním excentrikem a prožívá několik neobyčejných chvil v blízkosti půvabné studentky... Na Maďarském filmovém týdnu v roce 1999 získal tři ocenění: Cenu za režii (Ildikó Enyediová), Cenu za nejlepší kameru (Tibor Máthé) a Cenu za mužský herecký výkon (Péter Andorai).
    Žánry:Drama
    4
  • Růžová knihovna
    Růžová knihovna (1986)
    Seriál
    68%
    5
  • Mé 20. století
    Mé 20. století (1989)
    Film
    Celovečerní autorský debut mladé maďarské režisérky Ildikó Enyediové je líbeznou fantaskní hříčkou, nespoutaným filmovým zamyšlením nad pohříchu většinou promarněnými možnostmi lidstva na prahu dvacátého století. Je to zamyšlení zhmotněné fiktivním příběhem dvou vzájemně se neznajících sester-dvojčat s diametrálně rozdílnými životními cestami. Dívky se nezávisle na sobě setkávají se sympatickým panem Z., předpokládajícím, že se setkává s jednou a touž ženou. Černobílý film s vynikající kamerou Tibora Mathého je rámován edisonovými objevy žárovky a telegrafu. Kontrapunktem těchto technických vymožeností je všudypřítomnost tajuplné hvězdné oblohy: hvězdy si mezi sebou povídají, komentují pozemské dění, oslovují aktéry příběhu. Epizody se odehrávají v různých městech a v různých prostředích (na plátně uvozených podtitulky). Snímek překvapuje i zkušeného diváka svobodným filmovým vyjadřováním a jeho originalitou, sympatický je na něm i jemný smysl pro humor. Autorka vedle sebe řadí jakoby naivní metafory s dokumentaristicky laděnými obrazy. Netají se tím, že vypovídá i sama o sobě: Všichni jsme ve svých tužbách, zábranách i konfliktech jakoby otisky neblahé historické epochy. I já jsem plná pochybností, někdy úzkostná, jindy krutá. Jsem podezíravá, přibližuje-li se ke mně někdo s láskou, a v nejnevhodnější chvíli naopak nesmírně vstřícná. Ani já nejsem s to pomoci jinému člověku, sužovanému úzkostí. Nicméně se pokouším žít jinak, a navzdory ješitnosti riskuji, že se zesměšním. Abychom byli podobní spíš sami sobě než době, v níž žijeme, musíme věnovat právě sami sobě méně pozornosti a více se zaměřit na schopnost milovat... Snímek získal mj. Zlatou kameru na 42. MFF v Cannes 1989, Cenu za režii a I. Enyediová a T. Mathé Cenu profesionální poroty na 21. FMF v Budapešti 1989. (Filmový přehled 1991 / č. 10)
    Žánry:DramaKomedie
    64%
    Celovečerní autorský debut mladé maďarské režisérky Ildikó Enyediové je líbeznou fantaskní hříčkou, nespoutaným filmovým zamyšlením nad pohříchu většinou promarněnými možnostmi lidstva na prahu dvacátého století. Je to zamyšlení zhmotněné fiktivním příběhem dvou vzájemně se neznajících sester-dvojčat s diametrálně rozdílnými životními cestami. Dívky se nezávisle na sobě setkávají se sympatickým panem Z., předpokládajícím, že se setkává s jednou a touž ženou. Černobílý film s vynikající kamerou Tibora Mathého je rámován edisonovými objevy žárovky a telegrafu. Kontrapunktem těchto technických vymožeností je všudypřítomnost tajuplné hvězdné oblohy: hvězdy si mezi sebou povídají, komentují pozemské dění, oslovují aktéry příběhu. Epizody se odehrávají v různých městech a v různých prostředích (na plátně uvozených podtitulky). Snímek překvapuje i zkušeného diváka svobodným filmovým vyjadřováním a jeho originalitou, sympatický je na něm i jemný smysl pro humor. Autorka vedle sebe řadí jakoby naivní metafory s dokumentaristicky laděnými obrazy. Netají se tím, že vypovídá i sama o sobě: Všichni jsme ve svých tužbách, zábranách i konfliktech jakoby otisky neblahé historické epochy. I já jsem plná pochybností, někdy úzkostná, jindy krutá. Jsem podezíravá, přibližuje-li se ke mně někdo s láskou, a v nejnevhodnější chvíli naopak nesmírně vstřícná. Ani já nejsem s to pomoci jinému člověku, sužovanému úzkostí. Nicméně se pokouším žít jinak, a navzdory ješitnosti riskuji, že se zesměšním. Abychom byli podobní spíš sami sobě než době, v níž žijeme, musíme věnovat právě sami sobě méně pozornosti a více se zaměřit na schopnost milovat... Snímek získal mj. Zlatou kameru na 42. MFF v Cannes 1989, Cenu za režii a I. Enyediová a T. Mathé Cenu profesionální poroty na 21. FMF v Budapešti 1989. (Filmový přehled 1991 / č. 10)
    Žánry:DramaKomedie
    6
  • Čarostřelec
    Čarostřelec (1994)
    Film
    62%
    7
  • Viadukt
    Viadukt (1983)
    Film
    58%
    8
  • Dlouhý víkend v Budě a Pešti
    Dlouhý víkend v Budě a Pešti (2003)
    Film
    Stárnoucí Ivan přijíždí na krátkou návštěvu do rodného Maďarska, kde nebyl již více než třicet let. Cestu letadlem uskuteční po podivném telefonickém rozhovoru s neznámým mužem. Právě ten jej přinutí, aby se znovu setkal s Mari, svou bývalou velkou láskou. Doma zatím zanechává honosně zařízený byt a netrpělivou, žárlivou manželku, které slíbí, že se rychle vrátí zpět. V Budapešti Ivan zjišťuje, že řada věcí týkajících se jeho vztahu k Mari byla dosud obklopena tajemstvím. Vzpomínky na bouřlivý revoluční rok 1956 a složitou dobu tehdejší totalitní moci v něm znovu ožívají. Po letech vynuceného života v cizině mnohé události náhle vidí v jiném světle... Film natočil známý maďarský tvůrce Károly Makk (Zálety krále Matyáše, Kočičí hra, Počestná noc, Hráč).
    Žánry:Drama
    57%
    Stárnoucí Ivan přijíždí na krátkou návštěvu do rodného Maďarska, kde nebyl již více než třicet let. Cestu letadlem uskuteční po podivném telefonickém rozhovoru s neznámým mužem. Právě ten jej přinutí, aby se znovu setkal s Mari, svou bývalou velkou láskou. Doma zatím zanechává honosně zařízený byt a netrpělivou, žárlivou manželku, které slíbí, že se rychle vrátí zpět. V Budapešti Ivan zjišťuje, že řada věcí týkajících se jeho vztahu k Mari byla dosud obklopena tajemstvím. Vzpomínky na bouřlivý revoluční rok 1956 a složitou dobu tehdejší totalitní moci v něm znovu ožívají. Po letech vynuceného života v cizině mnohé události náhle vidí v jiném světle... Film natočil známý maďarský tvůrce Károly Makk (Zálety krále Matyáše, Kočičí hra, Počestná noc, Hráč).
    Žánry:Drama
    9
  • Glamour
    Glamour (2000)
    Film
    Hořkokomický a poetický příběh maďarské rodiny, odehrávající se uprostřed bouřlivých historických zvratů, hřejivé lidské soudržnosti i složitých společenských konfliktů. Hlavním hrdinou je otec Imre, který chce nějak občerstvit semitskou krev svého rodu. Řešení zná, ale před jeho realizací se rázem objeví nečekané množství problémů. Aby se Imre mohl oženit s učitelkou Gerdou, příslušnicí německého národa, vymyslí a posléze také uskuteční neuvěřitelně krkolomný plán. Čas zatím nezadržitelně běží a sled dějinných událostí se zrychluje. Kolem Imreho dochází k čím dál absurdnějším situacím, objevují se známí a příbuzní, kteří všichni spoléhají na alespoň jakési dočasné bezpečí v krámě patřícím jeho rodině. Rozvětvený děj, mapující téměř celé století, je mozaikou prožitků, živoucích ambicí a vzpomínek několika generací. Složitost dějových zápletek není zcela realistická, příběh má spíše symbolický smysl, jakýsi spásný paprsek naděje. Originální název filmu je Glamour - samotné slovo tu neznamená jen jistou obměnu šálivého pozlátka, nýbrž i zdroj blahodárné záře, shovívavě tlumící lidské slabosti a nevlídnost světa...
    Žánry:Drama
    48%
    Hořkokomický a poetický příběh maďarské rodiny, odehrávající se uprostřed bouřlivých historických zvratů, hřejivé lidské soudržnosti i složitých společenských konfliktů. Hlavním hrdinou je otec Imre, který chce nějak občerstvit semitskou krev svého rodu. Řešení zná, ale před jeho realizací se rázem objeví nečekané množství problémů. Aby se Imre mohl oženit s učitelkou Gerdou, příslušnicí německého národa, vymyslí a posléze také uskuteční neuvěřitelně krkolomný plán. Čas zatím nezadržitelně běží a sled dějinných událostí se zrychluje. Kolem Imreho dochází k čím dál absurdnějším situacím, objevují se známí a příbuzní, kteří všichni spoléhají na alespoň jakési dočasné bezpečí v krámě patřícím jeho rodině. Rozvětvený děj, mapující téměř celé století, je mozaikou prožitků, živoucích ambicí a vzpomínek několika generací. Složitost dějových zápletek není zcela realistická, příběh má spíše symbolický smysl, jakýsi spásný paprsek naděje. Originální název filmu je Glamour - samotné slovo tu neznamená jen jistou obměnu šálivého pozlátka, nýbrž i zdroj blahodárné záře, shovívavě tlumící lidské slabosti a nevlídnost světa...
    Žánry:Drama
    10

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.