?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Eva Geislerová, 14. září 1935, Pěkov (Police nad Metují), Československo – 9. srpna 1967, Karlovy Vary, Československo, byla česká herečka, jejíž slibnou kariéru předčasně ukončila smrt ve věku pouhých 31 let. Divadelní začátky Eva Geislerová zahájila svou hereckou dráhu na jevištích oblastních divadel. Po absolvování hereckého vzdělání působila postupně v divadlech v Benešově, Příbrami a Českých Budějovicích, kde ztvárnila role v inscenacích jako Slaměný klobouk či Hlavy těch druhých. Její desetiletá herecká dráha zahrnovala také angažmá v divadlech v Kladně a Mladé Boleslavi. Během svého působení v regionálních divadlech si vybudovala pověst talentované herečky, která však neměla příležitost plně rozvinout svůj potenciál na větších scénách. Filmová kariéra Filmování se Eva Geislerová zúčastnila pouze dvakrát. Její filmový debut přišel v roce 1957, kdy ztvárnila epizodní roli Šeříkové v satirické komedii režiséra Josefa Macha Florenc 13,30. Tento snímek, který patří mezi oblíbené české veselohry, vypráví příběh větší skupiny lidí cestujících luxusním autobusem Škoda 706 RTO z Prahy-Florence do Karlových Varů. Děj filmu začíná krátce před odjezdem lázeňské autobusové linky z pražského autobusového nádraží na Florenci a hlavní dějovou osu tvoří milostný příběh řidiče autobusu Jana Chalupy a jeho dívky Barbory Jandové, dopravní dispečerky. Druhým a zároveň posledním filmem Evy Geislerové byla komedie režiséra Hynka Bočana Soukromá vichřice (1967), natočená podle stejnojmenného románu Vladimíra Párala. V tomto snímku ztělesnila měšťáckou paničku Idu Nejtrovou, která s manželem (Josef Chvalina) hraje každou neděli kanastu u svých známých. Film zachycuje život zaměstnanců ústecké chemičky, který se odvíjí v zaběhnutých stereotypech. Hlavní postavou je Áda Vinš, který po desetiletém manželství dostává od své Joži každou neděli kuře a každou sobotu sex, přičemž neděli doplňuje právě kanasta s manželi Nejtrovými. Román Soukromá vichřice vyšel s podtitulem "Laboratorní zpráva ze života hmyzu" v roce 1966 a podobně jako ostatní příběhy z Páralovy Černé pentalogie je kritikou stereotypů, v nichž uvíznou hrdinové pokoušející se paradoxně vymknout všednodenní banalitě a nudě. Televizní tvorba Eva Geislerová se objevila také v televizní tvorbě. V roce 1965 účinkovala v televizním filmu Oliver Twist, který byl dramatizací slavného anglického románu Charlese Dickense. Tento snímek zachycoval ve zestručnělé podobě osudy malého Olivera od života mezi rakváři, přes pobyt u zloděje Fagina až po osudnou spoluúčast na krádeži. Příběh pokračuje krátkým obdobím krásného života u dobrodince Brownlowa, které končí únosem chlapce zpět do londýnského podsvětí, kde je donucen k účasti na nové loupeži. Režisér František Laurin zpracoval tento příběh sice poněkud divadelním stylem, ale v mezích technických možností tehdejšího televizního zpracování dobře vystihl charaktery postav a ducha Londýna 19. století. Navíc zajímavě urychloval děj tím, že střídal hrané scény a fotografie. Předčasný odchod Slibnou kariéru Evy Geislerové bohužel předčasně ukončila její smrt 9. srpna 1967 v Karlových Varech, pouhý měsíc před jejími 32. narozeninami. Její poslední film Soukromá vichřice byl uveden do kin ve stejném roce, kdy zemřela. Přestože její filmografie není rozsáhlá, zanechala Eva Geislerová v české kinematografii nesmazatelnou stopu jako talentovaná herečka, která neměla možnost plně rozvinout svůj potenciál.


Eva Geislerová: Filmy a pořady 3

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.