6.3

Mary Vivian Pearce: Filmy a seriály

  • Ženské problémy
    Ženské problémy (1974)
    FilmRole: Donna Dasher
    Toho vánočního rána byla Dawn poněkud neklidná. Toužila po jediném: po pořádných šteklech! Jenže pod stromečkem po nich nebylo ani stopy, a tak zklamané dívce nezbylo, než v noční košilce utéct z domova, stopnout si první kraksnu směr velkoměsto, nechat se okamžitě zbouchnout a dát to světu sežrat jako řádně uleželou ústřici. Po pěti letech se na plátno Otrlce vrací papež nevkusu John Waters a jeho všehoschopná múza Divine. Krátce po úspěchu Růžových plameňáků začal režisér a jeho baltimorská parta pošuků pracovat na srdceryvném i šokujícím příběhu Dawn Davenportové (alias Divine) – nenasytné středoškolačky, jejíž touha po kráse a slávě ji svedla na horskou dráhu mateřství, zločinu a nevýslovných obscénností. Ženské problémy pokračují ve Watersově křížové výpravě proti nudě, dobrému vkusu i průměrnosti ve všech jejích podobách a podle mnohých se dokonce jedná o autorův opus magnum. Zároveň jde o poslední snímek, kdy se před kamerou sešla kompletní sestava exotů, excentriků a exhibicionistů, která Waterse doprovázela od jeho raných začátků: latexem obepnutá Edith Massey jako heterofobní teta Ida, bělovlasý David Lochary v roli bezskrupulózního majitele salónu krásy, Mary Vivian Pearce jako vymóděná reklama na xanax, Mink Stole aspirující na nejklackovitějšího spratka ve Státech a samozřejmě nechybí ani Cookie Mueller a Susan Walsh jako Divininy protřelé kumpánky ve zločinu. (Festival otrlého diváka)
    71%
    Toho vánočního rána byla Dawn poněkud neklidná. Toužila po jediném: po pořádných šteklech! Jenže pod stromečkem po nich nebylo ani stopy, a tak zklamané dívce nezbylo, než v noční košilce utéct z domova, stopnout si první kraksnu směr velkoměsto, nechat se okamžitě zbouchnout a dát to světu sežrat jako řádně uleželou ústřici. Po pěti letech se na plátno Otrlce vrací papež nevkusu John Waters a jeho všehoschopná múza Divine. Krátce po úspěchu Růžových plameňáků začal režisér a jeho baltimorská parta pošuků pracovat na srdceryvném i šokujícím příběhu Dawn Davenportové (alias Divine) – nenasytné středoškolačky, jejíž touha po kráse a slávě ji svedla na horskou dráhu mateřství, zločinu a nevýslovných obscénností. Ženské problémy pokračují ve Watersově křížové výpravě proti nudě, dobrému vkusu i průměrnosti ve všech jejích podobách a podle mnohých se dokonce jedná o autorův opus magnum. Zároveň jde o poslední snímek, kdy se před kamerou sešla kompletní sestava exotů, excentriků a exhibicionistů, která Waterse doprovázela od jeho raných začátků: latexem obepnutá Edith Massey jako heterofobní teta Ida, bělovlasý David Lochary v roli bezskrupulózního majitele salónu krásy, Mary Vivian Pearce jako vymóděná reklama na xanax, Mink Stole aspirující na nejklackovitějšího spratka ve Státech a samozřejmě nechybí ani Cookie Mueller a Susan Walsh jako Divininy protřelé kumpánky ve zločinu. (Festival otrlého diváka)
    1
  • Eat Your Makeup
    Eat Your Makeup (1968)
    FilmRole: Kidnapped Model
    70%
    2
  • Hairspray
    Hairspray (1988)
    FilmRole: Hairhopper Mother
    • iTunes
    69%
    3
  • Polyester
    Polyester (1981)
    FilmRole: Nun A
    Doktor Arnold Švancnberg v úvodu filmu Polyester říká, že jeho producenti utratili nesčetné miliony dolarů a on sám strávil celé roky zavřený ve své laboratoři kvůli jediné věci – lidskému nosu. Skrze tento „frňák, raťafák, chobot, zoban, hébl, klofan“ k nám totiž podle jeho slov proudí „některé z nejhodnotnějších vjemů vůbec.“ Přesto ale donedávna zůstával orgánem, který byl filmovým uměním trestuhodně opomíjen. To se nyní mění díky jeho převratnému vynálezu – kartě Odorama. Stačí v příhodné chvíli setřít ochrannou vrstvu a přivonět a odéry ze světa stříbrného plátna proniknou až k vašemu čichovému ústrojí. Jeho revolučnímu objevu budou na projekci Festivalu otrlého diváka vystaveni i naši diváci, kteří u vstupu do sálu obdrží experimentální vzorky karet Odorama (jejich použití je přirozeně na vlastní nebezpečí a festival nemůže nést žádnou odpovědnost za případné zdravotní, psychické či jiné následky). Dr. Švancnberg navíc varuje: „Zakusíte některé pachy, které vás mohou šokovat.“ Každopádně není divu, že režisérem, který si tento bezprecedentní objev vzal pod svá křídla, byl proslulý „papež nevkusu“ John Waters, tvůrce legendárních Růžových plameňáků. V Polyesteru výrazně ubral na nechutnostech a postavil svůj film spíš na satirických dloubancích do maloměšťácké mentality. I tak je ale příběh o trampotách manželky majitele vyhlášeného pornokina, kterou hraje transvestitní hvězda Plameňáků Divine, rozhodně maximálně výživným uměleckým zážitkem nejen pro váš nos. (Festival otrlého diváka)
    69%
    Doktor Arnold Švancnberg v úvodu filmu Polyester říká, že jeho producenti utratili nesčetné miliony dolarů a on sám strávil celé roky zavřený ve své laboratoři kvůli jediné věci – lidskému nosu. Skrze tento „frňák, raťafák, chobot, zoban, hébl, klofan“ k nám totiž podle jeho slov proudí „některé z nejhodnotnějších vjemů vůbec.“ Přesto ale donedávna zůstával orgánem, který byl filmovým uměním trestuhodně opomíjen. To se nyní mění díky jeho převratnému vynálezu – kartě Odorama. Stačí v příhodné chvíli setřít ochrannou vrstvu a přivonět a odéry ze světa stříbrného plátna proniknou až k vašemu čichovému ústrojí. Jeho revolučnímu objevu budou na projekci Festivalu otrlého diváka vystaveni i naši diváci, kteří u vstupu do sálu obdrží experimentální vzorky karet Odorama (jejich použití je přirozeně na vlastní nebezpečí a festival nemůže nést žádnou odpovědnost za případné zdravotní, psychické či jiné následky). Dr. Švancnberg navíc varuje: „Zakusíte některé pachy, které vás mohou šokovat.“ Každopádně není divu, že režisérem, který si tento bezprecedentní objev vzal pod svá křídla, byl proslulý „papež nevkusu“ John Waters, tvůrce legendárních Růžových plameňáků. V Polyesteru výrazně ubral na nechutnostech a postavil svůj film spíš na satirických dloubancích do maloměšťácké mentality. I tak je ale příběh o trampotách manželky majitele vyhlášeného pornokina, kterou hraje transvestitní hvězda Plameňáků Divine, rozhodně maximálně výživným uměleckým zážitkem nejen pro váš nos. (Festival otrlého diváka)
    4
  • Desperate Living
    Desperate Living (1977)
    FilmRole: Princess Coo-Coo
    67%
    5
  • Cry-Baby
    Cry-Baby (1990)
    FilmRole: Picnic Mother
    • iTunes
    • Rakuten
    65%
    6
  • Multiple Maniacs
    Multiple Maniacs (1970)
    FilmRole: Bonnie / Cavalcade Patron
    63%
    7
  • Šílený Cecil
    Šílený Cecil (2000)
    FilmRole: Family Lady B
    62%
    8
  • Šest vražd stačí, maminko!
    Šest vražd stačí, maminko! (1994)
    FilmRole: Book Buyer
    Beverly Sutphinová je dokonalou hospodyňkou a vzornou manželkou zaměstnaného zubaře Eugena a chápavou matkou dvou dospívajících dětí. Nikdo však netuší, že si život tajně zpestřuje obscénními provokacemi neurotické sousedky, čtením morbidních paperbacků a sbíráním výstřižků o hromadných vrazích. Je jen otázkou času, kdy Beverly ztratí trpělivost a dá průchod svému pohoršení. První ženinou obětí se stane synův netolerantní učitel, dalším mrtvým pak nevěrný přítel její obtloustlé dcery. Na světě jsou i lidé, kteří ubližují ptáčkům a kteří nepřevíjejí videokazety na začátek, případně i ti, kteří zahlédli Beverly při práci. Důkazy se množí a usměvavá hospodyňka je zatčena. Veřejnost však Beverly nebere jako zločince, ale jako populární osobnost. O výsledku soudního procesu, během něhož se žena sama hájí, je rozhodnuto předem. John Waters ve svém snímku, natočeném na základě skutečných událostí (!), kritizuje pokrytectví společnosti, v níž za úhlednou fasádou bují lež a zvrácenost a v níž masmédia ovládají hodnotový žebříček konzumentů bizarními senzacemi. Reklamně idylické obrázky zde prudce kontrastují s křiklavě odpuzujícími detaily; pro svůj výsměšně negativistický pohled na temnou stránku světa však tvůrce nenašel zcela adekvátní výraz. Podobně jako všechny novější režisérovy snímky, natočené už mimo sféru podzemní kinematografie, postrádá film naléhavost a vybíjí se většinou v samoúčelných zábavných skečích, využívajících kontrastu přívětivého povrchu a brutálního jednání hlavní hrdinky. Popuzená kritika masmédií (včetně exemplárních ukázek z filmů od idylické Annie po krvavé horory a porno) poněkud připomíná přehnané reakce samotné Beverly; ani nedotaženost finále a místy křečovitý výkon Kathleen Turnerové nepřispívají k vyváženosti snímku, jenž je však pro svou nezvyklost zajímavým zpestřením programové nabídky.
    61%
    Beverly Sutphinová je dokonalou hospodyňkou a vzornou manželkou zaměstnaného zubaře Eugena a chápavou matkou dvou dospívajících dětí. Nikdo však netuší, že si život tajně zpestřuje obscénními provokacemi neurotické sousedky, čtením morbidních paperbacků a sbíráním výstřižků o hromadných vrazích. Je jen otázkou času, kdy Beverly ztratí trpělivost a dá průchod svému pohoršení. První ženinou obětí se stane synův netolerantní učitel, dalším mrtvým pak nevěrný přítel její obtloustlé dcery. Na světě jsou i lidé, kteří ubližují ptáčkům a kteří nepřevíjejí videokazety na začátek, případně i ti, kteří zahlédli Beverly při práci. Důkazy se množí a usměvavá hospodyňka je zatčena. Veřejnost však Beverly nebere jako zločince, ale jako populární osobnost. O výsledku soudního procesu, během něhož se žena sama hájí, je rozhodnuto předem. John Waters ve svém snímku, natočeném na základě skutečných událostí (!), kritizuje pokrytectví společnosti, v níž za úhlednou fasádou bují lež a zvrácenost a v níž masmédia ovládají hodnotový žebříček konzumentů bizarními senzacemi. Reklamně idylické obrázky zde prudce kontrastují s křiklavě odpuzujícími detaily; pro svůj výsměšně negativistický pohled na temnou stránku světa však tvůrce nenašel zcela adekvátní výraz. Podobně jako všechny novější režisérovy snímky, natočené už mimo sféru podzemní kinematografie, postrádá film naléhavost a vybíjí se většinou v samoúčelných zábavných skečích, využívajících kontrastu přívětivého povrchu a brutálního jednání hlavní hrdinky. Popuzená kritika masmédií (včetně exemplárních ukázek z filmů od idylické Annie po krvavé horory a porno) poněkud připomíná přehnané reakce samotné Beverly; ani nedotaženost finále a místy křečovitý výkon Kathleen Turnerové nepřispívají k vyváženosti snímku, jenž je však pro svou nezvyklost zajímavým zpestřením programové nabídky.
    9
  • Pecker
    Pecker (1998)
    FilmRole: Homophobic Lady

    Pecker je teenager žijící v americkém městečku Hampden. Pracuje v ospalém bistru a společně se svým šéfem nabízí hamburgery nevalného vzhledu a chuti. Jeho největším koníčkem je jeho fotoaparát a touha stát se fotografem. Fotí vše, co kde vidí: připálené hamburgery, kamaráda, jak krade v obchodě, tajnou striptérskou show, obscénní akce v gay klubu a také mnoho dalších více či méně bizarních situací. Jeho fotky jsou skvělé a osud tomu chce, že se Pecker setká s člověkem pracujícím pro slavnou agenturu. Věci mají rychlý spád a on se přes noc stává hvězdou.

    61%

    Pecker je teenager žijící v americkém městečku Hampden. Pracuje v ospalém bistru a společně se svým šéfem nabízí hamburgery nevalného vzhledu a chuti. Jeho největším koníčkem je jeho fotoaparát a touha stát se fotografem. Fotí vše, co kde vidí: připálené hamburgery, kamaráda, jak krade v obchodě, tajnou striptérskou show, obscénní akce v gay klubu a také mnoho dalších více či méně bizarních situací. Jeho fotky jsou skvělé a osud tomu chce, že se Pecker setká s člověkem pracujícím pro slavnou agenturu. Věci mají rychlý spád a on se přes noc stává hvězdou.

    10
  • Růžoví plameňáci
    Růžoví plameňáci (1972)
    FilmRole: Cotton

    V karavanu, kde v baltimorském podsvětí žije notoricky známá Divine, byste bydlet nechtěli. A čert vem, že tam kromě téhle makabrózní figurky žije také její hipíkovský syn Crackers a přes křeslo přetékající tunová matka Edie. Divine se totiž ne náhodou honosí titulem „královna oplzlosti“. Jen potkat ji by vás mohlo stát obsah vašeho žaludku, nedej bože s ní rovnou promluvit. A co je nejhorší, právě se odkudsi vynořila vydařená rodinka Marbleových, jež se rozhodla o korunku pro nejnechutnější osobu na planetě srdnatě zabojovat. Začíná šílená série zvrácenosti, odpornosti a nevkusu, která i divákům pražského festivalu Týden otrlého diváka zmrazila krev v žilách, a velmi hlasitě položila otázku, kam až by si měl režisér ve svých filmech dovolit zajít. Každopádně John Waters zašel nejdál, jak jen to bylo možné. A při tvorbě komedie Pink Flamingos, jež je určena jen skutečně srdnatému obecenstvu, se evidentně dobře bavil. (oficiální text distributora)

    57%

    V karavanu, kde v baltimorském podsvětí žije notoricky známá Divine, byste bydlet nechtěli. A čert vem, že tam kromě téhle makabrózní figurky žije také její hipíkovský syn Crackers a přes křeslo přetékající tunová matka Edie. Divine se totiž ne náhodou honosí titulem „královna oplzlosti“. Jen potkat ji by vás mohlo stát obsah vašeho žaludku, nedej bože s ní rovnou promluvit. A co je nejhorší, právě se odkudsi vynořila vydařená rodinka Marbleových, jež se rozhodla o korunku pro nejnechutnější osobu na planetě srdnatě zabojovat. Začíná šílená série zvrácenosti, odpornosti a nevkusu, která i divákům pražského festivalu Týden otrlého diváka zmrazila krev v žilách, a velmi hlasitě položila otázku, kam až by si měl režisér ve svých filmech dovolit zajít. Každopádně John Waters zašel nejdál, jak jen to bylo možné. A při tvorbě komedie Pink Flamingos, jež je určena jen skutečně srdnatému obecenstvu, se evidentně dobře bavil. (oficiální text distributora)

    11
  • Hag in a Black Leather Jacket
    Hag in a Black Leather Jacket (1964)
    FilmRole: Bodie Green Dancer
    Bizarní svatba černocha a bělošky, kterou oddává člen Ku-klux-klanu. První film Johna Waterse, natočený na 8mm film, byl jednou promítnut (čímž se vrátila jeho třicetidolarová produkce) a poté uložen do jeho skříně.
    Žánry:Nezávislý
    57%
    Bizarní svatba černocha a bělošky, kterou oddává člen Ku-klux-klanu. První film Johna Waterse, natočený na 8mm film, byl jednou promítnut (čímž se vrátila jeho třicetidolarová produkce) a poté uložen do jeho skříně.
    Žánry:Nezávislý
    12
  • Mondo Trasho
    Mondo Trasho (1969)
    FilmRole: The Bombshell / Cinderella
    57%
    13
  • The Diane Linkletter Story
    The Diane Linkletter Story (1970)
    FilmRole: Lois Foerster Linkletter
    Tento improvizovaný film je inspirován skutečnou sebevraždou Diane, dcery televizní osobnosti Arta Linklettera. Manželé Linkletterovi se trápí kvůli nedávnému chování své dcery, které zahrnuje užívání drog a randění s pobudou jménem Jim. Rodiče nakonec Diane konfrontují, což má tragické následky.
    57%
    Tento improvizovaný film je inspirován skutečnou sebevraždou Diane, dcery televizní osobnosti Arta Linklettera. Manželé Linkletterovi se trápí kvůli nedávnému chování své dcery, které zahrnuje užívání drog a randění s pobudou jménem Jim. Rodiče nakonec Diane konfrontují, což má tragické následky.
    14
  • Chlípnost nade vše
    Chlípnost nade vše (2004)
    FilmRole: Unjudgmental Ex-Sex Addict
    V ovzduší na Harford Road se vznáší chtíč a nabručené, upjaté Sylvii Sticklesové se to vůbec nezamlouvá. Přestože Sylviin pohledný manžel Vaughn by ochotně plnil manželské povinnosti, Sylvia prostě nemá zájem - musí vychovávat svou značně exhibicionistickou dceru Caprice. Go-Go tanečnice Caprice a její nepřirozeně zvětšené poprsí jsou právě teď v domácím vězení, které jí bylo nařízeno po několika nudistických výstupech...
    Žánry:Komedie
    44%
    V ovzduší na Harford Road se vznáší chtíč a nabručené, upjaté Sylvii Sticklesové se to vůbec nezamlouvá. Přestože Sylviin pohledný manžel Vaughn by ochotně plnil manželské povinnosti, Sylvia prostě nemá zájem - musí vychovávat svou značně exhibicionistickou dceru Caprice. Go-Go tanečnice Caprice a její nepřirozeně zvětšené poprsí jsou právě teď v domácím vězení, které jí bylo nařízeno po několika nudistických výstupech...
    Žánry:Komedie
    15

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.