6.2

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Vlastimil Třešňák: Filmy a seriály

Vlastimil Třešňák se narodil 26. dubna 1950 v Praze. Vyrůstal v dělnické čtvrti Karlín, kde ukončil základní školu. Po absolvování povinné školní docházky pracoval v různých příležitostných zaměstnáních, například jako pomocný dělník, skladník či noční hlídač v muzeu. Již v mládí projevoval zájem o hudbu a literaturu, což později ovlivnilo jeho kariéru.

Hudební kariéra a disidentská činnost

V 70. letech se Třešňák stal členem folkového sdružení Šafrán, kde působil jako písničkář. Jeho tvorba byla ovlivněna politickou situací v tehdejším Československu, což vedlo k jeho zapojení do disidentského hnutí. V roce 1977 podepsal Chartu 77, což mělo za následek zákaz veřejného vystupování a zvýšený tlak ze strany Státní bezpečnosti. Navzdory těmto omezením pokračoval v tvorbě a angažoval se v Bytovém divadle Vlasty Chramostové.

Emigrace a exilová tvorba

V roce 1982 byl Třešňák donucen emigrovat do Švédska v rámci akce Asanace, kdy byl vystaven fyzickému a psychickému nátlaku ze strany Státní bezpečnosti. Ve Švédsku pokračoval v hudební a literární tvorbě, později se přestěhoval do Německa. Během exilu vydal několik alb a knih, které reflektovaly jeho zkušenosti a pocity z nuceného odchodu z vlasti.

Návrat do vlasti a další tvorba

Po sametové revoluci v roce 1989 se Třešňák vrátil do Československa. Pokračoval v hudební kariéře, vydal několik alb a věnoval se také literární tvorbě. Jeho díla často reflektují jeho životní zkušenosti, politické názory a kritiku společnosti. Kromě hudby a literatury se věnuje i výtvarnému umění a fotografii.

Herecká kariéra

Vlastimil Třešňák se objevil i v několika filmových a televizních projektech. Jeho herecké role byly často ovlivněny jeho osobními zkušenostmi a názory, což jim dodávalo autentičnost a hloubku.


  • Kdopak by se vlka bál
    Kdopak by se vlka bál (2008)
    FilmRole: hlídač na letišti
    Rodinný film, dětský horor, dospělá romance a pohádka o Červené Karkulce. I když jsou žánry na první pohled velmi odlišné, přesto se výborně doplňují ve vizuálně originálním filmu Marie Procházkové Kdopak by se vlka bál. Režisérka Žraloka v hlavě se v něm vrátila k poetice úspěšného absolventského filmu Příušnice. Hlavní hrdinka příběhu se jmenuje Terezka. Zbožňuje pohádku O Červené Karkulce, má starostlivé rodiče, ve školce nejlepšího kamaráda Šimona a takhle by mohla žít šťastně až do smrti, kdybychom se nepohybovali v realitě. Najednou Terezka začíná ztrácet půdu pod nohama, maminka a postupně všichni dospělí v jejím okolí se začínají chovat divně a jediný, kdo jí dokáže poradit, je kamarád Šimon. Ten má ve věci jasno. Maminku Terezce vyměnili mimozemšťané. Stačí jedno píchnutí vidličkou, rána, která se okamžitě zacelí, a důkaz bude na světě. Terezku tak čeká veliké dobrodružství. Ve snaze zachránit pravou maminku bude čelit mnohým nebezpečím a možná i hladovému vlkovi. Odrostlejší diváci budou asi příběh interpretovat jinak. Těm se odhalí klasický milostný trojúhelník ženy mezi dvěma muži, z nichž jeden představuje jistotu a bezpečí domova a ten druhý kouzlo dálek a nenaplněné ambice. Uprostřed toho trojúhelníku pak stojí zmatené malé dítě, které má spoustu otázek, na něž ale nedostává žádné odpovědi. „Příběh pětileté Terezky je úzce provázán s její oblíbenou pohádkou O Červené Karkulce, což je vlastně horor. Zajímavá je právě dětská fascinace strachem, opětovné vyžadování a opakování strašidelné pohádky, přestože se holčičce promítá do snů. Každý večer si Terezka přeje pohádku na dobrou noc, pokaždé tu samou. Pohádka by měla být „červenou“ nitkou proplétající se celým příběhem a tvořit k němu jistou paralelu, protože stejně jako on začíná romanticky, pokračuje dramaticky a přes horor vede až k happy endu,“ říká režisérka Marie Procházková. Ta ve vizuálním zpracování filmu nezapřela svůj „výtvarný původ“, když do hraného snímku zapracovala kresby a animace, které už tak zajímavému příběhu dodávají i atraktivní tvář. A pro koho je film určen? „Je to film pro dospělé, který mohou vidět s dětmi. Ve filmu se řeší závažnější rodinná témata, je ale vyprávěn pohledem šestileté holčičky. Díky tomu je srozumitelný a zábavný pro všechny. Není to film směřovaný jen k dětskému divákovi, ideální je společná návštěva kina rodičů s dětmi,“ vysvětluje producent Vratislav Šlajer.
    Žánry:Rodinný
    64%
    Rodinný film, dětský horor, dospělá romance a pohádka o Červené Karkulce. I když jsou žánry na první pohled velmi odlišné, přesto se výborně doplňují ve vizuálně originálním filmu Marie Procházkové Kdopak by se vlka bál. Režisérka Žraloka v hlavě se v něm vrátila k poetice úspěšného absolventského filmu Příušnice. Hlavní hrdinka příběhu se jmenuje Terezka. Zbožňuje pohádku O Červené Karkulce, má starostlivé rodiče, ve školce nejlepšího kamaráda Šimona a takhle by mohla žít šťastně až do smrti, kdybychom se nepohybovali v realitě. Najednou Terezka začíná ztrácet půdu pod nohama, maminka a postupně všichni dospělí v jejím okolí se začínají chovat divně a jediný, kdo jí dokáže poradit, je kamarád Šimon. Ten má ve věci jasno. Maminku Terezce vyměnili mimozemšťané. Stačí jedno píchnutí vidličkou, rána, která se okamžitě zacelí, a důkaz bude na světě. Terezku tak čeká veliké dobrodružství. Ve snaze zachránit pravou maminku bude čelit mnohým nebezpečím a možná i hladovému vlkovi. Odrostlejší diváci budou asi příběh interpretovat jinak. Těm se odhalí klasický milostný trojúhelník ženy mezi dvěma muži, z nichž jeden představuje jistotu a bezpečí domova a ten druhý kouzlo dálek a nenaplněné ambice. Uprostřed toho trojúhelníku pak stojí zmatené malé dítě, které má spoustu otázek, na něž ale nedostává žádné odpovědi. „Příběh pětileté Terezky je úzce provázán s její oblíbenou pohádkou O Červené Karkulce, což je vlastně horor. Zajímavá je právě dětská fascinace strachem, opětovné vyžadování a opakování strašidelné pohádky, přestože se holčičce promítá do snů. Každý večer si Terezka přeje pohádku na dobrou noc, pokaždé tu samou. Pohádka by měla být „červenou“ nitkou proplétající se celým příběhem a tvořit k němu jistou paralelu, protože stejně jako on začíná romanticky, pokračuje dramaticky a přes horor vede až k happy endu,“ říká režisérka Marie Procházková. Ta ve vizuálním zpracování filmu nezapřela svůj „výtvarný původ“, když do hraného snímku zapracovala kresby a animace, které už tak zajímavému příběhu dodávají i atraktivní tvář. A pro koho je film určen? „Je to film pro dospělé, který mohou vidět s dětmi. Ve filmu se řeší závažnější rodinná témata, je ale vyprávěn pohledem šestileté holčičky. Díky tomu je srozumitelný a zábavný pro všechny. Není to film směřovaný jen k dětskému divákovi, ideální je společná návštěva kina rodičů s dětmi,“ vysvětluje producent Vratislav Šlajer.
    Žánry:Rodinný
    1
  • Psí dostihy
    Psí dostihy (1983)
    FilmRole: Vlasta
    59%
    2
  • Na startu je delfín
    Na startu je delfín (1975)
    FilmRole: zloděj
    56%
    3
  • Modrý drak
    Modrý drak (2012)
    FilmRole: King
    Pětatřicetiletý starý mládenec Jiří Šafránek je v jedné osobě vlakový výpravčí, ochotnický herec zkoušející roli Hamleta a také hrdý majitel mopedu Stadion 22 z r. 1960. Kvůli modré barvě jeho milované motorky policisté Jiřímu přezdívají Modrý drak. Jiří dosud žije s mámou, která jen těžko snáší jeho avantýry. Stejně jako kralevic Hamlet i Jiří si povídá s duchem svého otce. Krom toho věčně nestíhá a cestu z práce na divadelní zkoušky si zkracuje přes pěší lávku, kam je vjezd motorkám zakázán. Jednou se tam málem srazí s protijedoucí dívkou jménem Adina. Tak vznikne vztah, který začne nabourávat nejen soužití Jiřího s matkou, ale i přípravu samotné premiéry Hamleta…
    Žánry:Komedie
    47%
    Pětatřicetiletý starý mládenec Jiří Šafránek je v jedné osobě vlakový výpravčí, ochotnický herec zkoušející roli Hamleta a také hrdý majitel mopedu Stadion 22 z r. 1960. Kvůli modré barvě jeho milované motorky policisté Jiřímu přezdívají Modrý drak. Jiří dosud žije s mámou, která jen těžko snáší jeho avantýry. Stejně jako kralevic Hamlet i Jiří si povídá s duchem svého otce. Krom toho věčně nestíhá a cestu z práce na divadelní zkoušky si zkracuje přes pěší lávku, kam je vjezd motorkám zakázán. Jednou se tam málem srazí s protijedoucí dívkou jménem Adina. Tak vznikne vztah, který začne nabourávat nejen soužití Jiřího s matkou, ale i přípravu samotné premiéry Hamleta…
    Žánry:Komedie
    4
  • Místo v životě
    Místo v životě (2006)
    Seriál
    • Oneplay
    Martinu Lukešovou (Barbora Seidlová) a jejího přítele Jana Kadlece (Ondřej Vetchý) potkáváme ve chvíli, kdy se Martina dozvídá, že je těhotná. Rozhodnou se po delší době opět vrátit do Žďáru oznámit novinu rodičům Martiny Lukešovým (Simona Stašová a Miroslav Táborský), ale stane se neočekávaná věc. V prvním díle se poprvé potkáváme s novými hrdiny. Místostarostka Petra Janatová (Anna Šišková) musí řešit složitý úkol s obyvateli satelitního městečka. Současně netuší, že její manžel advokát Janata (Jan Hrušínský) má milenku a už vůbec nepředpokládá, že by se s ní mohl rozejít. Dalším novým hrdinou je otec novináře Kadlece (Luděk Munzar). Vedle hlavních postav se můžeme těšit i na další oblíbené tváře - protřelého podnikatele Václava Rokytu (Tomáš Hanák), jeho ženu (Petra Jungmanová), svérázného policistu Šrédra (Bohumil Klepl) či starostu Tichotu (Jaromír Dulava).
    Žánry:DramaRodinný
    43%
    Martinu Lukešovou (Barbora Seidlová) a jejího přítele Jana Kadlece (Ondřej Vetchý) potkáváme ve chvíli, kdy se Martina dozvídá, že je těhotná. Rozhodnou se po delší době opět vrátit do Žďáru oznámit novinu rodičům Martiny Lukešovým (Simona Stašová a Miroslav Táborský), ale stane se neočekávaná věc. V prvním díle se poprvé potkáváme s novými hrdiny. Místostarostka Petra Janatová (Anna Šišková) musí řešit složitý úkol s obyvateli satelitního městečka. Současně netuší, že její manžel advokát Janata (Jan Hrušínský) má milenku a už vůbec nepředpokládá, že by se s ní mohl rozejít. Dalším novým hrdinou je otec novináře Kadlece (Luděk Munzar). Vedle hlavních postav se můžeme těšit i na další oblíbené tváře - protřelého podnikatele Václava Rokytu (Tomáš Hanák), jeho ženu (Petra Jungmanová), svérázného policistu Šrédra (Bohumil Klepl) či starostu Tichotu (Jaromír Dulava).
    Žánry:DramaRodinný
    5

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.