?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Michael Pangrazio se narodil 29. září 1956 v Kalifornii a je americký art director ve filmovém průmyslu, známý především svou prací na matte paintingu. Jako tradiční i digitální matte artist vytvořil některé z nejslavnějších matte paintingů v historii filmu. Začátky kariéry a Industrial Light & Magic Po ukončení střední školy Pangrazio pracoval jako scénický umělec pro televizní síť, což byl eufemistický termín pro „kluka na kýble", protože měl na starosti čištění nádob na barvy, špinavých štětců a další podřadné úkoly. Následně vykonával tyto úkoly pro malé hollywoodské efektové studio, než se setkal s Joe Johnstonem z Industrial Light & Magic. Prostřednictvím Johnstona byl v roce 1978 najat do ILM. Bez jakýchkoli zkušeností se dostal pod křídla Ralpha McQuarrieho, který ho naučil řemeslo matte paintingu, které se učil asi tři roky. Klíčové filmy a nejslavnější práce Michael Pangrazio se proslavil především svou prací na Raiders of the Lost Ark (1981) a The Empire Strikes Back (1980). Jeho nejznámější malba je rozšíření interiéru skladu v Raiders of the Lost Ark na konci filmu. Závěrečný záběr vládního skladu z Raiders of the Lost Ark byl namalován na sklo Pangraziem v Industrial Light and Magic a zkombinován se živým záběrem vládního pracovníka tlačícího bednu středním uličkou. Integrace živého osvětlení a malovaných světelných efektů je považována za nejlepší dosažení matte paintingu v historii filmařství. Pozadí většiny stop-motion záběrů z Imperial Walker/Hoth sekvence z The Empire Strikes Back namaloval Pangrazio. Byl také zodpovědný za Indiana Jones and the Temple of Doom (1984) Pankot Palace, útes a vesnici, stejně jako většinu matte paintingů pro Young Sherlock Holmes (1985). V ILM Pangrazio pracoval na filmech jako The Empire Strikes Back (1980), Raiders of the Lost Ark, Dragonslayer (oba 1981), E.T. a dalších. Matte World Digital a návrat do filmového průmyslu Po odchodu z ILM Pangrazio spoluzaložil v roce 1988 Matte World Digital s Craigem Barronem. Pracoval na řadě dalších produkcí včetně The Last Temptation of Christ (1988), Avalon, Darkman, Arachnophobia, RoboCop 2, Gremlins 2: The New Batch (1990), Robin Hood: Prince of Thieves, Dracula (1992), Batman Returns, Demolition Man (1993), The Shadow (1994) a mnoha dalších. V roce 1994 se Pangrazio přestěhoval s rodinou do Oregonu, aby se věnoval kariéře ilustrátora dětských knih a přispěl k mnoha knižním publikacím. V roce 2004 se Pangrazio vrátil do filmového průmyslu a připojil se k přednímu studiu vizuálních efektů Weta Digital na Novém Zélandu jako art director. Ve Weta Digital přispěl jako visual arts director k produkcím jako King Kong (2005), Eragon (2006), X-Men: The Last Stand (2006), The Water Horse, Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer, Bridge to Terabithia (2007), The Day the Earth Stood Still (2008), The Lovely Bones (2009), The Warrior's Way (2010) a Prometheus (2012). Dohlížel na blockbusterové projekty včetně The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) a Bridge to Terabithia (2007).

Michael Pangrazio: Nejlepší filmy a seriály


Michael Pangrazio: Filmy a pořady 18

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.