Joseph C. Nemec III

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Joseph C. Nemec III se narodil 7. listopadu 1948 v Little Rock v Arkansasu a je production designerem a art directorem, který pracoval na všem od high-tech fantasy setů až po venkovský Divoký západ. Jako malý chlapec z Little Rock začal Joseph C. Nemec III svou kariéru jako architekt ve svém rodném Arkansasu. Na konci 70. let se přestěhoval do Los Angeles, kde odpověděl na inzerát na práci v Universal Studios a byl přijat. Začátky kariéry a první významné projekty Joseph C. Nemec III začal svou kariéru jako set decorator a designer na filmech jako hudební fantasy Xanadu (1980), Ghost Story a Continental Divide (oba 1981). Nemecovým prvním úkolem jako set designera byla divoká dětská fantasy The Goonies (1985), produkovaná Stevenem Spielbergem, následovaná nostalgickými, všeamericky krajinami American Flyers a Spielbergovým The Color Purple (oba 1985). Nemec poté postoupil na pozici art directora na filmech jako sci-fi thriller Alien Nation (1988) a James Cameronův The Abyss (1989). Éra production designera a průlomové filmy S počátkem 90. let se Joseph C. Nemec III stal production designerem pro velké plátno a postupně si získal pověst jednoho z nejlepších a nejvíce uznávaných v oboru. Začal s vysokorozpočtovou, ale poměrně nekomplikovanou komedií Another 48 Hrs. (1990), poté se přesunul přímo k Cameronovu futuristickému sci-fi thrilleru Terminator 2: Judgment Day (1991). Toto byl Nemecův klíčový úkol, a on uspěl navržením ponuré, děsivé a zlověstné atmosféry filmu, své nápady rozpracovával pomocí miniatur a počítačově generovaných výtisků. Nemec byl production designerem na akčních thrillerech Patriot Games (1992), režírovaném Philipem Noycem, Judgment Night (1993) a remaku The Getaway z roku 1994, než dostal další velkou příležitost s komiksovým filmem The Shadow (také 1994). Vrchol kariéry a technické výzvy Jednou z jeho největších výzev byl Jan De Bontův Twister (1996), který vyžadoval, aby Nemec spolupracoval s týmem speciálních efektů a znovu vytvořil jak okouzlující středozápadní města, tak jejich tornádem zničené protějšky (mnoho jeho setů bylo roztrhané pomocí specifických informací o škodách způsobených tornádem). Pokračoval v navrhování stylových thrillerů včetně Noycova The Saint a De Bontova pokračování Speed 2: Cruise Control (oba 1997). Pro druhý jmenovaný nejen znovu vytvořil interiér luxusní lodi, ale také celé karibské město. Je otcem herce Corina 'Corkyho' Nemece.


Joseph C. Nemec III: Filmy a pořady 15


Dodatečné informace

Narození:
1. 1. 1948

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.